• 1
  • 2
2013-10-24, 20:18
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Om någon person tydligt misshandlar språket genom att starta meningar utan stor bokstav, grammatiken är helt åt helvete och han stavar hela tiden fel osv. Alltså helt uppenbara fel som alla kan åtgärda. Kan man då inte införa en regel som ger användaren i fråga en varning? Ingen gillar att situationen är som den är just nu. Var inte kvalité före kvantitet ett av Flashbacks slagord?
Citera
2013-10-24, 20:23
Medlem
BigFatCones avatar
Nej, vi ska givetvis inte ha någon grammatisk regel. Man kan skriva inlägg av god kvalitet trots att ens språk är extremt jävla skitdåligt.
Citera
2013-10-24, 20:25
Medlem
hashish-boys avatar
varför ska inte var och en få ha en egen prägel på sin skrift? var drar vi gränserna?

jag har tidigare använt storbokstav i början på namn men nu är det slut på det min caps lock strejkar!
Citera
2013-10-24, 20:26
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Nej verkligen inte? Man ska inte bli varnad för att man inte lyckats erhålla bra grammatik. Fast det mycket väl kan vara så att man lider lite när man läser texten som är så ohyggligt risig. Antingen så läser du den och lider eller så blippar du vidare, enkelt.
Citera
2013-10-24, 20:31
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, vi ska givetvis inte ha någon grammatisk regel. Man kan skriva inlägg av god kvalitet trots att ens språk är extremt jävla skitdåligt.
varför är irriterande inte med dålig inlägg kvalite ???

Varför inte? Det torde bara göra forumet bättre.
Citera
2013-10-24, 20:32
Medlem
Lobengulas avatar
absolutinte! regelverket ska hållas så tajt sombara e möjligtför att Tillgodose att diskussioner håller en bra kvalitet. det är många som intehar svenska som modersmål.
Citera
2013-10-24, 20:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Om någon person tydligt misshandlar språket genom att starta meningar utan stor bokstav, grammatiken är helt åt helvete och han stavar hela tiden fel osv. Alltså helt uppenbara fel som alla kan åtgärda. Kan man då inte införa en regel som ger användaren i fråga en varning? Ingen gillar att situationen är som den är just nu. Var inte kvalité före kvantitet ett av Flashbacks slagord?
Trots allt det där du räknar upp kan ju medlemmen ha något vettigt att tillföra diskussionen. Att utestänga någon som har svårt för grammatik och sådant känns toksnett.
Citera
2013-10-24, 20:34
Medlem
flicktrosors avatar
Absolut inte.Jag är medlem på några Engelskspråkiga forum och hadde regeln varit sådan där hadde jag förmodligen blivit avstängd för längesedan.
Citera
2013-10-24, 20:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Det är viktigare att moderatorerna tar hand om verkliga regelbrott än att dom använder sin tid att agera språkpoliser. Så länge man förstår vad skribenten menar så spelar det ingen roll om någon missat stor bokstav eller punkt eller skrivit en i stället för ett vilket är mycket lätt hänt, speciellt om man sitter med t ex en smartphone eller inte har svenska som modersmål.
Citera
2013-10-24, 20:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Jag har väl inte sagt att det inte är irriterande men jag irriterar mig även på nazister och konservativa och om jag skulle orka hänga upp mig på allt jag stör mig på så skulle jag inte ha tid med något annat.

Det skulle även stänga ute ett stort antal användare som faktiskt tillför saker. Jag vet till exempel i OrgBrott så är det många som skriver initierat men som krattor.
Citera
2013-10-24, 20:43
Medlem
Nej, det verkar dumt. Det finns ju redan regler om att inlägg ska skrivas på antingen svenska, danska, norska eller engelska, och är det skrivet så pass dåligt att det inte går att förstå så är det en helt annan sak.
Citera
2013-10-24, 20:50
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicktrosor
Absolut inte.Jag är medlem på några engelskspråkiga forum och hadde regeln varit sådan där hadde jag förmodligen blivit avstängd för längesedan.
Sen lyckas du stava "hade" med två d... Lär dig svenska ordentligt före du skämmer ut dig internationellt också.
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har väl inte sagt att det inte är irriterande men jag irriterar mig även på nazister och konservativa och om jag skulle orka hänga upp mig på allt jag stör mig på så skulle jag inte ha tid med något annat.

Det skulle även stänga ute ett stort antal användare som faktiskt tillför saker. Jag vet till exempel i OrgBrott så är det många som skriver initierat men som krattor.
Om någonting irriterar en, och med en simpel regel kan förinta den saken är det inte rätt att göra det då?

Visst kanske skulle vi ge några pundare som tillför något i drogforat några varningar, men på det stora hela skulle Flashback tjäna på det. Användare som har riktigt dåligt språk och samtidigt tillför mycket till forumet går att räkna på fingrarna. Om vi nu däremot skulle sätta min regel i kraft, skulle den stänga ut horder av oönskade människor. Alltifrån sommarlovsjunisar, till troll osv. Det skulle bli ett bättre forum helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in