Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-02, 22:47
  #13
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
inte säkert att 1,5 voltarna klarar av att gå så som lågvoltare (1.35V) även om du klockar ner dem.
samma gäller lågvoltarna inte säker de klarar 1,5 men gör de det lär de bli något varmare, gå in i bios och ställ volten manuellt. Går det inte via bios så prova att skifta platser det kan ju vara så att datorn i automat läget läser profilen först från första minnes plats och blir ju värdet helt fel på nästa plats, så skifta om minnena.

Jaha..."tack" för att du gav mig rådet att gå in i BIOS. Vet du vad som har hänt nu? Jo, det GÅR plötsligt inte att gå in i BIOS!!! När jag startar om datorn och trycker på F2 (som det har varit hela tiden) så blir det bara en svart skärm och HDD-lampan lyser inte. Ingenting händer och Windows startar inte. Samma sak med F8 och menyn för felsäkert läge etc., om man försöker gå in där! Att däremot starta Windows som vanligt via on/off-knappen är inga problem.
Herregud, vad är det som har hänt nu?
Citera
2013-11-02, 23:23
  #14
Medlem
ingenios avatar
Nu funkade det igen; mycket märkligt. Jag hade en HDMI-kabel inkopplad och när jag drog ut den så gick det att boota i BIOS. Dock hittade jag inga inställningar för att kunna manipulera minnet. Finns det någon mjukvara man kan göra det i (förmodligen en dum fråga, men...)?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback