Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-07, 20:05
  #1
Medlem
Jag skulle uppskatta om någon kunde ge mig tips på vart jag ska vända mig för att få lägenhet i Stenungsund. Jag tar också tacksamt emot tips på vilka ställen som bör undvikas etc.

Jag har inte råd med någon bostadsrätt, det är hyresrätt jag är intresserad av.
Citera
2005-07-07, 20:21
  #2
Medlem
Mr_Crowleys avatar
http://www.stenungsundshem.se/

Håll dig ifrån Hasselbacken och sikta in dig på något närmare centrum. Stenunge Strand är hur fint som helst, fast hyrorna är höga.
Citera
2005-07-10, 16:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
http://www.stenungsundshem.se/
Har provat den adressen, men tyvärr har de semesterstängt. Finns det någon annan du eller någon annan känner till?
Citera
2005-07-10, 16:22
  #4
Medlem
TuXIs avatar
HASSELBACKEN ska du ju självklart ha en lägenhet på!!

Där känner man sig som hemma..

Underbart område där man verkligen vill gå ensam om nätterna.

De vid h-backen och lägenheterna vid vattnet, solgården, är väl de enda stora hyresrätterna i st sund, eller? om man nu vill bo ganska centralt..

det är iaf dom man känner till..

stenungs torg då? Dyrt där också?
Citera
2005-07-10, 17:00
  #5
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock-Bertil
Har provat den adressen, men tyvärr har de semesterstängt. Finns det någon annan du eller någon annan känner till?

Ring till kommunen och fråga. Dom brukar ha koll. Hittade en lista på deras hemsida: http://www.stenungsund.se/kommun/byggabo/hyres.asp
Citera
2006-05-22, 18:32
  #6
Medlem
T-bone-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
HASSELBACKEN ska du ju självklart ha en lägenhet på!!

Där känner man sig som hemma..

Glöm inte Kopper.
Citera
2006-06-18, 23:22
  #7
Medlem
Lellånghus AB bygger nya hyresrätter! www.lellanghus.com tror ja
Citera
2007-11-25, 04:14
  #8
Medlem
Bumpar upp denna tråd.

Brorsan skall flytta till Göteborg/Stenungsund och söker just nu både jobb och bostad och letar främst andrahandskontrakt som är tillgängliga runt nyår eller strax efter.

Problemet är att det är lite tid kvar och att han bara är 17 (fyller dock 18 i mars).

Vet ni vad som gäller om man är under 18? Skulle vara till stor hjälp
Citera
2007-11-25, 04:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praxen
Bumpar upp denna tråd.

Brorsan skall flytta till Göteborg/Stenungsund och söker just nu både jobb och bostad och letar främst andrahandskontrakt som är tillgängliga runt nyår eller strax efter.

Problemet är att det är lite tid kvar och att han bara är 17 (fyller dock 18 i mars).

Vet ni vad som gäller om man är under 18? Skulle vara till stor hjälp

"under 18"= barnarbetare, väl? Har han inga föräldrar?
Citera
2007-11-25, 04:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
"under 18"= barnarbetare, väl? Har han inga föräldrar?
Jodå, visst har vi föräldrar. Han vill dock flytta lite tidigare pga strul i familjen.
Citera
2007-11-25, 04:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praxen
Jodå, visst har vi föräldrar. Han vill dock flytta lite tidigare pga strul i familjen.

Tror det kommer an på årsinkomsten, huruvida en person(18 år eller 58 år)får ngn bostad, eller inte. Kolla med hyresvärd vad denne anser vara "Fast inkomst" och inte. En del accepterar t. ex a- kassa vara sådan.
I annat fall får din bror se till att slicka fotsulorna på sina föräldrar så desamma kan ställa upp som de borgenärer många uthyrare av idag avkräver av sina hyresgäster(detta oavsett desamma har betalningsanmärkningar eller inte+ oavsett de av ålder har avlidna föräldrar eller inte- det kommer hela tiden an på årsinkomsten och huruvida hyresgästen uppfyller den schablon som är satt endera då hos Konsumentverket eller Sociala myndigheter).
Lycka till, btw.

----
Tillägg: Detta med "Borgenär" gäller vanligtvis annars dem som har betalningsanmärkningar eller på annat vis bevisat att de ej klarar att sköta egen ekonomi.
Men idag("idag"= gnm inträdet av EU) har detta även börjat gälla den med "låg inkomst".
Således behöver inte en person ha betalningsanmärkningar eller på annat sätt hava misskött sin ekonomi för att nekas bostad inom i varje fall Allmännyttan. Det räcker med andra ord att en persons ersättning för inkomstbortfall= ngn lever på sjukkassa, för att denne/ denna skall nekas bostad/ nekas rätten att bo i eget land.
Citera
2018-03-27, 23:33
  #12
Medlem
Stenungssund

Kommer bli erbjuden ett jobb i Stenungssund och undrar hur det är att bo där? vilka områden är bra respektive dåliga? Är det en trivsam ort överlag?
Tacksam för svar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback