Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 00:29
  #1
Medlem
0jonz0s avatar
Hej, nyligen dök detta upp och det har inte hänt förr, haft datorn i kanske 2 år eller något sånt.
Det är en ultrabook så batteriet sitter inbyggt i laptopen.
Vad kan jag göra? Testat starta om datorn men ingen förändring.
Datorn köptes på Inet i butik.
Datorns modellnr: Acer Aspire S3-951-2464G34iss

http://puu.sh/4XKFC.png

Edit: Idag har jag bara använt datorn till att streama fotboll, samma sak igår. Men detta dök upp idag.
Och batteriet töms relativt snabbt, brukar annars använda den med elkabeln i väggen. Tog ut sladden för kanske 10 min sen och batteriet kommer nog gå slut kanske en timme max tror jag..
__________________
Senast redigerad av 0jonz0 2013-10-24 kl. 01:15.
Citera
2013-10-24, 01:15
  #2
Medlem
DrBums avatar
Cellerna är väl körda då, Inte ovanligt att bärbara batterier dör efter några år..
Citera
2013-10-24, 01:22
  #3
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Cellerna är väl körda då, Inte ovanligt att bärbara batterier dör efter några år..
Blir det bäst att lämna in till butiken då tro? Verkar bli dyrt med dessa batterier, ligger ju på runt 500-600kr. Är det dock möjligt med denna typen av laptop att ta bort batteriet och använda med bara strömkabel?
Citera
2013-10-24, 13:12
  #4
Medlem
Klicka ur bocken om varningen så slipper du se den.
Citera
2013-10-24, 14:16
  #5
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Klicka ur bocken om varningen så slipper du se den.
Men uppenbarligen så är det fel på batteriet, och den töms jättefort utan elkabeln. Hade den utan elkabel i en timme något, så gick den från 100% till 3% sen ladda jag igen. Lät den utan elkabel under natten och har ännu inte satt igång den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback