Citat:
Ursprungligen postat av
ashes
Tack för bra svar! Jag vet i fan hur jag ska kunna påvisa det. Men jag måste ju försöka. Hade känts bäst att träffa någon personligen i ett förhör.
Iom att jag inte pratat med polise så har inget förhör hållits, kan det bli strafföreläggande direkt ändå? eller håller man alltid slutförhör om den misttänkte inte erkänner?
Det enda du kan göra är nog att säga som det är och hoppas på det bästa. Appropå offentlig försvarare är det inte säkert att du kommer få det, och om du förlorar kan du tvingas betala för detta.
Jag vet inte om det kan bli strafföreläggande utan förhör, men jag ser inte varför det inte skulle kunna bli det, men naturligtvis är en förutsättning att du erkänner. Strafföreläggande är ett papper du får hemskickat som du ska skriva under, vilket är frivilligt.
Citat:
Att jag ville betala på plats handlade mer om att jag ju ville ha med mig de varor jag behövt och trodde att jag betalat
Jo, men det är inte relevant. En snattare skulle kunna hävda samma sak. Det finns ingen anledning för dig att förklara dig för mig.