Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 13:15
  #1
Medlem
On Steroidss avatar
Vad brukar en elfirma ta för en gubbe i timmen? och vad är merkostnaderna/tillägg?
Har haft en elfirma på en av mina fastigheter och tycker det blev lite väl dyrt!!
Citera
2013-10-23, 13:17
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Du kan nog räkna med 400 + moms.
Citera
2013-10-23, 13:21
  #3
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan nog räkna med 400 + moms.

Okej då stämmer det.
Är två gubbar och dom åker båda och hämtar prylar flera ggr per dag och det tar en jäkla tid! Bör dom inte planera jobbet och dess åtgång bättre och borde inte en av snubbarna vara kvar och jobba?
Timmarna rinner som ett vattenfall utan att det händer nått på plats... hehe!
Citera
2013-10-23, 13:34
  #4
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Okej då stämmer det.
Är två gubbar och dom åker båda och hämtar prylar flera ggr per dag och det tar en jäkla tid! Bör dom inte planera jobbet och dess åtgång bättre och borde inte en av snubbarna vara kvar och jobba?
Timmarna rinner som ett vattenfall utan att det händer nått på plats... hehe!

Att det skall behövas två gubbar för att hämta saker verkar inte okej, om jobbet är av det större formatet så är det inte fel att påtala detta.
Vet inte vad jobbet består av, men ibland kan det vara svårt att planera materialuttag, en sak kan vara trasig till exempel och man måste därför skaffa ny, det är ju inget som gubbarna kan lastas för.

Dock så har man rätt att kräva lite planering, och självklart skall jobbet flyta på.

Som sagts tidigare timpenningen verkar vara normal där finns inget att anmärka på, vad du bör hålla kontroll på är de arbetade timmarna om det verkar rimligt hitils.

Ett litet tillägg här: Om du skall anlita firmor i fortsättningen till diverse jobb, är det bra om man före tar upp ett snack om du möjligen kan få ett ungefärligt pris och kanske ett takpris.
__________________
Senast redigerad av fislurken 2013-10-23 kl. 13:37.
Citera
2013-10-23, 14:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Ett litet tillägg här: Om du skall anlita firmor i fortsättningen till diverse jobb, är det bra om man före tar upp ett snack om du möjligen kan få ett ungefärligt pris och kanske ett takpris.

Precis, ju mer detaljerad info du kan ge initialt desto billigare blir det för dig. Men om dem ska dra och handla hos grossisten, 2 personer tillsammans för att dem är lite semi-gay så hade jag kanske krävt en kreditering på 1 - 2 timmar. Men är det inte enklare då att se det som en investering till att INTE använda denna el firman fler gånger!
Citera
2013-10-23, 15:38
  #6
Medlem
On Steroidss avatar
Tack för info!
Ja jag ska begära in ett pris av flera firmor till dom resterande husen som ska renoveras om ca ett halvår.. Husen ska Elsäkras från källare till vind med jordning, JFB, nya centraler osv.
Detta var lite panik och jag tog den första firman som kunde pga av snabb inflytt av nya hyresgäster.
Citera
2013-10-23, 15:46
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
475:-/timmen pröjsade jag, men då var det en väldigt effektivt jobbande elektriker + att det ju var privat så det kommer rotavdrag på detta också. Han behövde inte hämta något utan han kom & kollade vad som behövdes några dagar innan (tog han inte betalt för) & hade sedan med sig allt som behövdes i bilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback