• 1
  • 2
2013-10-27, 14:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger9999
Just därför betalar man så mycket som möjligt kontant.

Då blir det lättare att se vad man har att röra sig med på kontot och slipper obehagliga överraskningar när krogen/pizzerian/taxibolaget drar en summa några dagar senare för ett köp av en vara/tjänst man lyckats förtränga.

Men för att svara på din fråga: Ja, de kommer med största sannolikhet att dra summan inom kort.

När jag går på restaurang, puben, beställer pizza, åker taxi, eller handlar i en liten servicebutik betalar jag nästan alltid kontant. Litar inte fullt ut på deras hantering av kortdragaren och jag vill inte få bekymmer med skimning om jag bara kan vara lite försiktig. Visst, jag vet att man kan råka ut för bedrägeri i princip var som helst, men jag vill minimera risken.
Citera
2013-10-27, 14:11
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
När jag går på restaurang, puben, beställer pizza, åker taxi, eller handlar i en liten servicebutik betalar jag nästan alltid kontant. Litar inte fullt ut på deras hantering av kortdragaren och jag vill inte få bekymmer med skimning om jag bara kan vara lite försiktig. Visst, jag vet att man kan råka ut för bedrägeri i princip var som helst, men jag vill minimera risken.

Jag håller med. Har även varit med om att en butik/pizzeria råkat dra dubbelt belopp och även om det löst sig enkelt blir det ändå lite arbete från min sida för att få tillbaka pengarna. Då är det klart lättare att betala kontant och sen är det ur världen. Sen bedrägeri, skimning och så vidare är ju också en risk man undviker om man betalar kontant.

Dessutom tycker jag det är mycket lättare att hålla koll på min privatekonomi om jag tar ut en summa kontanter som ska räcka till en viss dag istället för att handla med kortet tre gånger om dagen så jag till slut knappt vet hur mycket jag gjort av med.
Citera
2013-10-27, 18:04
Medlem
vad händer om man skulle förlustanmäla sitt kort och beställa nytt ?
å får man ju nya koder, cvv osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in