Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-01-31, 15:53
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirasan00
Finns även online-chatt du kan använda dig av för att slippa ringa.

Tror inte man får säga upp via chatt eller e-post. Man måste alltså ringa, lite gambling måste man stå ut med
Citera
2014-05-08, 14:53
  #62
Medlem
tuffgongs avatar
Då tyckte jag att det var dags att dra upp denna gamla tråden iochmed att jag använder Telia Refill, vilket har dugit gott och väl innan för mig, hade nämligen telia refill till vänner, så att jag ringde helt gratis till andra som hade telia. Då jag kör lastbil(lätt) i jobbet så gillar jag att sitta och tjöta med dom andra chaufförerna i flera timmar.

Problemet är nu dock att Telia har gått och ändrat något, så det heter inte Till Vänner längre, och jag ringer inte längre gratis till Telia. Enligt någon på chatten hos telia så går det inte längre att få obegränsat, utan istället en massa "fria minuter" och när dessa sedan har tagit slut så tickar det på saldot, jag satt och räknade lite på detta igår och då går min månadskostnad upp ifrån ca 70 kronor per månad upp till 300, om inte mer, för att jag ska kunna fortsätta ringa lika mycket.

Tänkte kolla lite ifall det verkligen är omöjligt att få obegränsade samtal till Telia.
Citera
2014-05-17, 23:36
  #63
Medlem
klockan123s avatar
Jag har en iPhone 4S med kontantkort och årskort där 1 gb surf/månad och Spotify premium ingår. För några dagar sedan gick det årskortet ut och det börjar bli dags att skaffa nytt. Min 4S börjar dock bli lite till åren kommen och jag tror att jag kommer skaffa en iPhone 5 i sommar, kommer jag då kunna använda mig av samma kontantkort med årskort Spotify på den nya iPhone 5 ända tills det går ut i maj 2015?

Kanske en dum fråga men vill inte riskera någonting.
Citera
2014-05-18, 11:32
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Jag har en iPhone 4S med kontantkort och årskort där 1 gb surf/månad och Spotify premium ingår. För några dagar sedan gick det årskortet ut och det börjar bli dags att skaffa nytt. Min 4S börjar dock bli lite till åren kommen och jag tror att jag kommer skaffa en iPhone 5 i sommar, kommer jag då kunna använda mig av samma kontantkort med årskort Spotify på den nya iPhone 5 ända tills det går ut i maj 2015?

Kanske en dum fråga men vill inte riskera någonting.

Hej,

du kommer att kunna använda samma årskort till en ny telefon också. Det du kommer att behöva är ett nytt simkort - men det kan Telia hjälpa dig med och se till att saldo osv medföljer. För detta kan det krävas att du har registrerat ditt kontantkort.
Citera
2014-05-18, 17:37
  #65
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Hej,

du kommer att kunna använda samma årskort till en ny telefon också. Det du kommer att behöva är ett nytt simkort - men det kan Telia hjälpa dig med och se till att saldo osv medföljer. För detta kan det krävas att du har registrerat ditt kontantkort.
Vad menas med att registrera ett kontantkort? Och behöver jag verkligen ett nytt SIM om jag redan har en smartphone?
Citera
2014-05-18, 17:59
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Vad menas med att registrera ett kontantkort? Och behöver jag verkligen ett nytt SIM om jag redan har en smartphone?

Att kontantkortet registreras betyder att det skrivs på dig, dvs personnummer, namn och adress. Du kommer behöva ett nytt simkort om du ska byta till en Iphone 5 eftersom det är nanosim i den till skillnad från det microsim du har idag.
Citera
2014-05-18, 18:05
  #67
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Att kontantkortet registreras betyder att det skrivs på dig, dvs personnummer, namn och adress. Du kommer behöva ett nytt simkort om du ska byta till en Iphone 5 eftersom det är nanosim i den till skillnad från det microsim du har idag.
Jaha, de har gjort en ny modell av SIM-kort igen. Men är det bara att gå till en Teliabutik så fixar de nanosim åt en eller? Sedan undrar jag om jag måste registrera kontantkortet (om nu inte det redan är gjort ) innan jag köper nytt årskort Spotify, eller om det går att göra i samband med köpet av iPhone 5?
Citera
2014-05-18, 18:33
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Jaha, de har gjort en ny modell av SIM-kort igen. Men är det bara att gå till en Teliabutik så fixar de nanosim åt en eller? Sedan undrar jag om jag måste registrera kontantkortet (om nu inte det redan är gjort ) innan jag köper nytt årskort Spotify, eller om det går att göra i samband med köpet av iPhone 5?

Du kan gå till en Telia-butik så hjälper de dig med ett nytt simkort. Det spelar ingen roll om du gör det innan eller efter du köper ett nytt årskort.
Citera
2014-05-18, 20:55
  #69
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Du kan gå till en Telia-butik så hjälper de dig med ett nytt simkort. Det spelar ingen roll om du gör det innan eller efter du köper ett nytt årskort.
Tack så mycket.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback