Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-23, 02:33
  #1
Medlem
Hej,

Jag jobbar som säljare på Telia, så om ni behöver hjälp med något, ha hjälp med information eller bara har en fråga eller flera frågor - gör ett inlägg i tråden så ska jag försöka att svara så fort som möjligt.

/William - Telia
Citera
2013-10-23, 02:42
  #2
Medlem
Du jobbar alltså för Telia - inte för något bemanningsföretag inhyrt av Telia eller något liknande?

Vilket företag har ni anlitat för skadebedömning samt reparation av mobiltelefoner köpta hos er?
Citera
2013-10-23, 03:02
  #3
Medlem
Rauknrolls avatar
Varför får man ingen telefon med abonnemanget när man har valt hemtelefonfri, men en router får man när man skaffar bredband, å en box när man vill ha tvkanaler från er, så varför inte bjuda på telefonen oxå?
Citera
2013-10-23, 03:48
  #4
Medlem
absques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du jobbar alltså för Telia - inte för något bemanningsföretag inhyrt av Telia eller något liknande?

Vilket företag har ni anlitat för skadebedömning samt reparation av mobiltelefoner köpta hos er?
När jag jobbade åt Telia så var faktiskt säljarna inhyrda så vitt jag vet. Dom var inga vi såg till och vet det satt folk i Luleå åtminstone.

Till ts. Sitter du inte bara på information om abb. och liknande om du vara är en säljare? Kanske viktigt ta med :-)
Citera
2013-10-23, 04:21
  #5
Medlem
Mobbarens avatar
Jag använder telia refill på en smartphone mobil med 500mb gräns surf per månad och har en fråga: dras dessa 500mb om jag går ute i stan och ladda ner något genom WiFi?
Citera
2013-10-23, 04:59
  #6
Avstängd
nopathys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobbaren
Jag använder telia refill på en smartphone mobil med 500mb gräns surf per månad och har en fråga: dras dessa 500mb om jag går ute i stan och ladda ner något genom WiFi?
Men självklart inte din fittjävel
Citera
2013-10-23, 05:45
  #7
Medlem
Mobbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Men självklart inte din fittjävel

Okej tack för ditt svar din koprofagbög.
Citera
2013-10-23, 11:13
  #8
Medlem
Fina Gubbens avatar
Låt inte tråden spåra ut i diverse glåpord.

/Mod
Citera
2013-10-23, 15:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du jobbar alltså för Telia - inte för något bemanningsföretag inhyrt av Telia eller något liknande?

Vilket företag har ni anlitat för skadebedömning samt reparation av mobiltelefoner köpta hos er?

Nej, jag jobbar inte på något bemanningsföretag inhyrt av Telia. Jag är anställd av Telia, och inte av något bemanningsföretag.

Och när det kommer till skadebedömning, samt reparation av mobiltelefoner som är köpta hos oss så heter vår servicepartner Telecare.

Citat:
Ursprungligen postat av Rauknroll
Varför får man ingen telefon med abonnemanget när man har valt hemtelefonfri, men en router får man när man skaffar bredband, å en box när man vill ha tvkanaler från er, så varför inte bjuda på telefonen oxå?


Nej, du har rätt i att det inte ingår ingen fast telefoni, en bra synpunkt dock som jag kan ta vidare. Och jag vet inte varför det inte ingår, det är ett beslut som ansvariga har beslutat. Men ibland så har vi kampanjer på fast telefoni där man får med en hemtelefon när man förlänger sitt abonnemang samt när man skapar ett nytt abonnemang hos oss.

Citat:
Ursprungligen postat av absque
När jag jobbade åt Telia så var faktiskt säljarna inhyrda så vitt jag vet. Dom var inga vi såg till och vet det satt folk i Luleå åtminstone.

Till ts. Sitter du inte bara på information om abb. och liknande om du vara är en säljare? Kanske viktigt ta med :-)

Nej, jag sitter inte bara på information om abonnemang och liknande.
Citera
2013-10-23, 17:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Och när det kommer till skadebedömning, samt reparation av mobiltelefoner som är köpta hos oss så heter vår servicepartner Telecare.
Tack för svaret. Hette Telecare något annat innan? Om inte; vet du namnet på den föregående servicepartnern?
Citera
2013-10-23, 21:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Hej,

Jag jobbar som säljare på Telia, så om ni behöver hjälp med något, ha hjälp med information eller bara har en fråga eller flera frågor - gör ett inlägg i tråden så ska jag försöka att svara så fort som möjligt.

/William - Telia

Hej, ska flytta till Ulricehamn och är högst osäker på täckningen i denna stad med omnejd.. Bygger ni ut i området inom det kommande och i sådana fall med 900 eller 2500 band?

Må gott!
Citera
2013-10-23, 22:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tack för svaret. Hette Telecare något annat innan? Om inte; vet du namnet på den föregående servicepartnern?

Jag tror inte att Telecare har haft ett annat bolagsnamn tidigare, det heter både Telecare samt TC mobile repair AB. Jag ska kolla upp det gällande din andra fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Calliii90
Hej, ska flytta till Ulricehamn och är högst osäker på täckningen i denna stad med omnejd.. Bygger ni ut i området inom det kommande och i sådana fall med 900 eller 2500 band?

Må gott!

Täckningen för både telefoni och nät är bra i Ulricehamn just nu, och under januari-mars kommer Telia att bygga ut nätet i Ulricehamn vilket kommer att höja surfhastigheten. Och det kommer även att byggas ut så att Ulricehamn får ett fult fungerande 4G-nät innan 2015.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback