Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 01:57
  #1
Medlem
-Moon-s avatar
Installerade nyss Steam och skapade ett konto. Själva programmet fungerar och jag kan logga in utan problem. Tänkte att jag skulle starta lite enkelt med att ladda ner en speldemo för att prova Steam, men när demon var nerladdad och jag skulle starta den fick jag ett meddelande: "Detta är inte den optimala skärmupplösningen för den primära bildskärmsenheten" osv.

Tycker jag har provat alla möjliga sätt jag kan komma på för att lösa detta, men det går bara inte. Nån som vet hur man kan göra? Tar tacksamt emot tips!
Citera
2013-10-23, 09:00
  #2
Medlem
Fp................s avatar
Har du provat att andra skärmupplösningen bland inställningarna på spelet?

Ifall datorn inte klarar av spelet på den optimala upplösningen så kan du bara ha den lägre. Ifall du känner att en del av spelets "bild" inte syns så kan du ändra upplösningen på datorn och sedan samma ingame.
Citera
2013-10-23, 11:27
  #3
Medlem
Jag får något liknande ibland. När man startar ett spel för första gången så kan skärmupplösningen vara fel. Då får jag ett medelande "Rekommenderad upplösning: 1920x1080" Jag behöver bara ändra upplösningen i spelet. Även om min upplösning inte finns så visas bara felmedelandet när programmet startar.

Är det något liknande eller hindrar det dig från att starta spel?
Citera
2013-10-23, 14:17
  #4
Medlem
-Moon-s avatar
Jag har gått in på alla möjliga ställen med inställningar, men hittar inte var man i så fall skulle ändra skärmupplösningen i sig för Steam. I de inställningar jag hittade efter att ha högerklickat på Steamikonen kunde jag inom grafikegenskaperna bara kryssa i väldigt begränsade alternativ som handlade om att minska antalet färger som får användas samt välja en mycket lägre upplösning (det var den enda alternativa upplösningen som erbjöds i inställngarna här...).

Inställningsfliken i själva programmet gav inte mycket mer att jobba med, så det måste vara någon flik jag har missat? Tycker dock jag har letat överallt.
Citera
2013-10-23, 14:22
  #5
Medlem
-Moon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabe
Jag får något liknande ibland. När man startar ett spel för första gången så kan skärmupplösningen vara fel. Då får jag ett medelande "Rekommenderad upplösning: 1920x1080" Jag behöver bara ändra upplösningen i spelet. Även om min upplösning inte finns så visas bara felmedelandet när programmet startar.

Är det något liknande eller hindrar det dig från att starta spel?

Ja, det är precis ett sånt meddelande jag får. Jag trycker på spelet som verkar hålla på att starta, sedan står det strax efter att det slutat fungera. Därefter får jag meddelandet om fel skärmupplösning. Så jag vet den rekommenderade upplösningen, men hittar ingenstans att ändra detta.
__________________
Senast redigerad av -Moon- 2013-10-23 kl. 14:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback