Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-22, 17:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Jag är ingen ''expert'' -men jag hyrde en film på iTunes på min mac, kopplad till en skärm (ej apple-skärm) och det gick inte att se filmen på den skärmen jag kopplat till min macbook, men den gick att se på macbook-skärmen. Så vissa skärmar funkar inte med filmer på iTunes.

Citat:
Ursprungligen postat av PNISÄN
Haha. Vad har du för Mac? Och för skärm? Och vilken utgång kör du via?
Det skulle kunna vara så att hen har en Mini DisplayPort: http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort
Citat:
Mini DisplayPort's HDCP extension disables playback of certain DRM-encrypted content on any display not designed for it. This includes some content from the iTunes Store which has no such restrictions if played on a Mac without Mini DisplayPort.
Det här är faktiskt ett skäl till varför det är enklare att helt enkelt bara ladda ner en piratkopia. Man kan tycka filmindustrin får skylla sig själva när de hittar på liknande dumheter.
Citera
2014-03-22, 20:34
  #14
Avstängd
Gorgioss avatar
Funderar också på en mac mini, men då är tanken att den ska ersätta min stationära PC helt och hållet. Tror ni det går? Har aldrig använt OSX tidigare, och jag tänkte köpa basversionen för 5212:- inkl studentrabatt. Ser att man får med 4gb ram och 500gb HDD men tanken är att jag ska maxxa ramen och sätta in en SSD. Först tänkte jag köpa en iMac 21.5" men för priset av en iMac kan jag köpa två mac mini's, men jag vet inte hur de fungerar om man ska använda de som primär dator som ska ersätta PC?
Citera
2014-03-22, 20:38
  #15
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Funderar också på en mac mini, men då är tanken att den ska ersätta min stationära PC helt och hållet. Tror ni det går? Har aldrig använt OSX tidigare, och jag tänkte köpa basversionen för 5212:- inkl studentrabatt. Ser att man får med 4gb ram och 500gb HDD men tanken är att jag ska maxxa ramen och sätta in en SSD. Först tänkte jag köpa en iMac 21.5" men för priset av en iMac kan jag köpa två mac mini's, men jag vet inte hur de fungerar om man ska använda de som primär dator som ska ersätta PC?
Du borde INTE köpa en Mac mini nu. Den är riktigt gammal.

http://buyersguide.macrumors.com/
Vänta på en uppdatering.
Citera
2014-03-22, 20:43
  #16
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du borde INTE köpa en Mac mini nu. Den är riktigt gammal.

http://buyersguide.macrumors.com/
Vänta på en uppdatering.

Tack för länken, ska vänta.
Citera
2014-03-22, 21:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PNISÄN
Haha. Vad har du för Mac? Och för skärm? Och vilken utgång kör du via?
Tror inte det handlar om vilken mac jag har utan vilken skärm jag ville se filmen på. Jag valde den bästa kvaliteten på filmen vilket blev 10 kr dyrare. Jag har två macbbok's fast vid detta tillfälle körde jag på min vanliga vita, och lite ''runda'' macbook. -den säljs inte längre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback