Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-21, 13:57
  #25
Medlem
UncleGrandmas avatar
Det är inte Charlie Sheen, det är hans far Martin Sheen.
I Feldmans bok så kallar han en av förövarna för Tony. Martin Sheens mellannamn är Antonio.
Citera
2016-09-21, 14:21
  #26
Medlem
UT64s avatar
Har googlat lite för att försöka få en hint om vem kräket är, men det är
bara spekulationer vad jag kan se. Det som skrämde mig var dock att någon
antydde att det skulle kunna vara Robert Downey jr.

Vilket skulle vara ett fruktansvärt scenario att en av våra stora idoler
skulle vara en pervers bög.
Citera
2016-09-21, 14:34
  #27
Medlem
Vad jag förstår rör det sig alltså om två separata våldtäktsmän som Haim råkat ut för under sin barndom.

Förövare 1: Ska ha våldtagit såväl Haim som Feldman. Har beskrivits som en "Hollywoodprofil". Den mest tänkbare misstänka här är Joel Schumacher som lär ha haft såväl tillfälle som böjelse att göra detta.


Förövare 2: Ska ha våldtagit (medelst sodomi) enbart Corey Haim. Har beskrivits som "en av de mest välkända skådisarna i Hollywood". Rimligtvis har detta inträffat i samband med en filminspelning där enbart Corey Haim medverkat, dvs. utan Feldman. De två var som lerhalm och långhalm och det är svårt att tänka sig att endast en av dem skulle ha blivit våldtagen, i alla fall utan att den andre åtminstone sett något (vad jag förstår så fick Feldman reda på det långt efteråt, efter att Haim berättat det för honom samt en nära vänkrets). Charlie Sheen har nämnts i sammanhanget och de har skådesspelat ihop men han har vad jag vet inte uppvisat några homosexuella tendenser vare sig då eller på senare tid, men en våldtäkt är ju i och för sig inte alltid sexuellt betingad, utan kan ha gjorts i extremt mobbningssyfte eller något liknande.


Våldtäkten ska alltså rimligtvis ha inträffat mellan 1984 (då Haim filmdebuterade) och 1989 (då Haim fyllde 18 år) så det är inom detta 5 års-spann vi bör leta.

Sökkriterierna är alltså följande:

*Filmen gjordes mellan 1984-1989

*Corey Feldman medverkar INTE

*Motspelaren är en VÄLKÄND Hollywoodskådis än idag

*Förövaren är fortfarande i livet

*Förövaren var vuxen vid tillfället

*Förövaren var vid ett tillfälle anställd hos Haims fars (Bernie Haim) managementföretag.


I Firstborn (1984) är motspelaren Peter Weller. Förutom att han en gång spelade Robocop är det nog knappt någon som minns honom idag (inte "välkänd").

I Secret Admirer (1985) är motspelaren C. Thomas Howell och han har varit på dekis länge. Honom kan vi utesluta då han knappast är välkänd för allmänheten idag.

I Silver Bullet (1985) är motspelarna Gary Busey samt Terry O'Quinn. Bägge någlurlunda kända idag. Busey är väl galen och skulle möjligen göra något i trakasserande syfte men det känns inte helt klockrent. O'Quinn är främst känd från TV och känns lite fel att kalla honom ”Hollywoodskådis”.

I Murphy's Romance (1985) är motspelaren James Garner, som avled 2014. Vi kan därmed stryka honom.

I Lucas (1986) är motspelaren Charlie Sheen. Han har väl nämnts som ”prime suspect” vid det här laget. Ska vi tro Feldman så var det under inspelningen av just denna film som våldtäkten inträffade. Haim blev rövknullad efter att den äldre skådespelaren övertygade honom om att det ”var helt normalt för äldre och yngre att bete sig på detta sätt”. Enligt Feldman lever förövaren idag. http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ife-drugs.html

En sak som förbises är att det inte var enbart Sheen som medverkade i den filmen och som fortfarande är känd. Medverkade gjorde även Jeremy Piven och Gary Cole. Cole har alltid sett lite suspekt ut och han gifte sig 1992, alltså långt efter det att filmen gjordes. Han kan mycket väl ha förtryckt vissa lustar. Dock känns han inte klockren, han debuterade 1983, och var av allt att döma en teaterskådis under många år innan dess (jobbade alltså inte i ett managementföretag). Jeremy Piven däremot väcker en hel del varningsflagg! Oklart vad han sysslade med tidigare i sin karriär och har aldrig gift sig eller ens haft ett seriöst förhållande med en kvinna. Kan mycket väl ha fördolda sexuella böjelser och är i allra högsta grad ett välkänt namn även idag! Av de två så tror jag mer på Piven än på Sheen!

Känns därmed överflödigt att fortsätta men för formalitetens skull gör vi det

I Watchers (1988) är motspelaren Michael Ironside. Han känns inte heller som han är speciellt välkänd för allmänheten idag.

I resterande filmer som Haim gjort under denna tidsrymd är Corey Feldman med och är därför exkluderade.


Summa summarum: jag tror Joel Shumacher är förövare 1 och Jeremy Piven är förövare 2!
__________________
Senast redigerad av scrollock 2016-09-21 kl. 15:33.
Citera
2016-09-21, 14:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleGrandma
Det är inte Charlie Sheen, det är hans far Martin Sheen.
I Feldmans bok så kallar han en av förövarna för Tony. Martin Sheens mellannamn är Antonio.
Det kan även vara ett kodnamn. Behöver inte betyda något.
Citera
2016-09-21, 14:45
  #29
Medlem
ppp333s avatar
Tror inte att Feldman syftar på Charlie Sheen.

"You can't go around publicly accusing industry titans without expecting to find yourself in the middle of a nasty lawsuit," writes Feldman, "to say nothing of the potential threat to my career, as well as to the personal safety of myself and my son."
http://edition.cnn.com/2013/10/22/sh...abuse-book-ew/

Nog för att Charlie Sheen var känd...men att kalla honom "industri titan" det är väl ändå att ta i. För mig låter inte det ordvalet som skådespelare utan som någon högre upp i filmindustrin...eller möjligtvis en superstjärna. Dessutom skulle det innebära en risk för han och hans sons säkerhet om han vågade sig på att anmäla titanen ifråga.
Dessutom talar han hela tiden i plural.
Titanerna måste vara höjdarna...regissörer, producenter etc dom med den verkliga makten...såna man inte utmanar ostraffat, såna med makt att skada honom och hans son.
Citera
2016-09-21, 15:00
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Tror inte att Feldman syftar på Charlie Sheen.

"You can't go around publicly accusing industry titans without expecting to find yourself in the middle of a nasty lawsuit," writes Feldman, "to say nothing of the potential threat to my career, as well as to the personal safety of myself and my son."
http://edition.cnn.com/2013/10/22/sh...abuse-book-ew/

Nog för att Charlie Sheen var känd...men att kalla honom "industri titan" det är väl ändå att ta i. För mig låter inte det ordvalet som skådespelare utan som någon högre upp i filmindustrin...eller möjligtvis en superstjärna. Dessutom skulle det innebära en risk för han och hans sons säkerhet om han vågade sig på att anmäla titanen ifråga.
Dessutom talar han hela tiden i plural.
Titanerna måste vara höjdarna...regissörer, producenter etc dom med den verkliga makten...såna man inte utmanar ostraffat, såna med makt att skada honom och hans son.
Som sagt, får intrycket att det rör sig om två olika gärningsmän. Schumacher är defintivt en "titan" och det kan vara den incidenten han avser. Det där med Haim var säkert just en skådis.
Citera
2016-09-21, 15:07
  #31
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Som sagt, får intrycket att det rör sig om två olika gärningsmän. Schumacher är defintivt en "titan" och det kan vara den incidenten han avser. Det där med Haim var säkert just en skådis.
Jag missade ditt inlägg när jag skrev mitt. ( Googlade runt och glömde kolla efter nya inlägg) Du har benat ut bra här.
Citera
2016-09-21, 15:21
  #32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleGrandma
Det är inte Charlie Sheen, det är hans far Martin Sheen.
I Feldmans bok så kallar han en av förövarna för Tony. Martin Sheens mellannamn är Antonio.

Han passar onekligen in bäst på nu dessa kriterier som avslöjats. Han skulle nu även ha en anledning då att besöka inspelningen sommaren 1984 för att hans son var där. Han skulle också varit 43 år gammal vilket nu mer än som en äldre man än då 19 som Charlie, Robert Downey Jr, Kiefer Sutherland etc som nu nämns också var i vid den tiden. Det är nu också då en gigant och A-kändis och ett namn då som verkligen skulle chocka många. Dock måste man nu ta med i beräkningen och Feldman är lite av föredetting och vill synas och höras så hans ord om A-kändis kan liksom vara i den nivå han själv känner sig som en A-kändis...
Citera
2016-09-21, 15:22
  #33
Medlem
5549s avatar
Angående Schumacher och Piven så är ju den första uttalat homosexuell, och ingen av dom har barn vilket går emot åtminstone dessa uttalanden:

“The closeted perv has never come out as gay — and even has children of his own.”
Citera
2016-09-21, 15:27
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Angående Schumacher och Piven så är ju den första uttalat homosexuell, och ingen av dom har barn vilket går emot åtminstone dessa uttalanden:

“The closeted perv has never come out as gay — and even has children of his own.”
Hmm... Kanske är Cole då trots allt. Hoppas inte eftersom han ofta spelar intressanta karaktärer (hoppas inte det är Martin Sheen heller av samma anledning!)
Citera
2016-09-21, 16:04
  #35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Har googlat lite för att försöka få en hint om vem kräket är, men det är
bara spekulationer vad jag kan se. Det som skrämde mig var dock att någon
antydde att det skulle kunna vara Robert Downey jr.

Vilket skulle vara ett fruktansvärt scenario att en av våra stora idoler
skulle vara en pervers bög.
Mja, bisexuella rykten har frodats kring RDJR ända sen hans inträde i Hollywood men han är knappast någon äcklig jävla pedofil.
Bög får han väl vara?
Det ryktades efter hans första filmroller som "förlorad ungdom" att han ska ha varit med om något tråkigt som ung vilket skulle bevisas av hans tungsinta roller. Men det är bara rykten - han kanske rentav själv var med om en hollywoodpeddoring i hans ungdom? Hoppas inte.

Betänk att gärningsmannen som eftersöks ska vara 73-83 år gammal idag.
Cosby, igen alltså, passar in...
Citera
2016-09-21, 16:05
  #36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleGrandma
Det är inte Charlie Sheen, det är hans far Martin Sheen.
I Feldmans bok så kallar han en av förövarna för Tony. Martin Sheens mellannamn är Antonio.
Detta tar jag med en jävla grävskopa salt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback