Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-22, 22:04
  #1
Medlem
blackhorizons avatar
Har lyckats hamna i en jäkla röra, och nu skulle jag behöva lite tips om hur jag tar mig ur denna.

För att göra en lång historia kort: spelade xbox hos en polare och han var då inne på en profil som egentligen inte tillhörde honom (visste ej detta förrän jag snackade honom för ngn dag sen och då var det för sent) utan förra konsolens ägare. La in mina kortuppgifter för att köra live och missade att ta bort dessa. Nu när vi försöker logga in så går xbox säkerhetsspärr igång och vill ha lösen vilket han inte kan.

Så finns det något att göra för att få bort kortuppgifterna utan att logga in? Eller måste jag spärra kortet och ordna nytt?

Tacksam för snabba svar.

/BH
Citera
2013-10-22, 22:11
  #2
Medlem
Core.s avatar
Xbox har väl en kundtjänst?
Citera
2013-10-22, 22:17
  #3
Medlem
Om du inte kan lösenordet blir det svårt. Troligen ändrade den förra ägaren till konsolen e-postadressen som är kopplad till sin Xbox LIVE-profil.

Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Xbox har väl en kundtjänst?
Det skulle kunna vara ett alternativ men då får du ta till lite fula knep eftersom du inte har någon koppling till profilen, vilket kan leda till mer problem.

I värsta fall, säg att din kompis använde ditt kontokort på sin profil och senare sålde sin konsol och du vill nu ta bort dina kontouppgifter. De kan se vad för konto som är kopplad till profilen så de ser om du uppger rätt uppgifter eller inte.
__________________
Senast redigerad av cay 2013-10-22 kl. 22:22.
Citera
2013-10-22, 23:39
  #4
Medlem
Det enklaste är att beställa ett nytt kort bara via din bank. 2-3 dagar och ett nytt kort med PIN-kod får du men det är det ju värt om du är orolig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback