Citat:
Ursprungligen postat av
VanDick
Har tänkt köpa en begagnad bil och "snöat" in mig på Honda. Den får bra betyg och omdömen när man läser runt. Även om det gäller många andra asiatiska märken också så har jag bestämt mig för Honda. Hade tänkt att lägga ca 80' på bilen men kan tänka mig tänja både uppåt och nedåt om det finns betydande andra fördelar... De modeller jag tittar på är (i nämnd ordning).
Accord (2002-)
CR-V (2002-) 2wd/4 wd, Manuell/ automat
FR-V (2006-) 1,8 liters bensinmotor, Bra utrymme
Kommer inte att köra så mycket per/ år, säg <1000 mil och har tänkt att ha bilen länge.
Om man kollar på en av modellerna vad är acceptabel körsträcka/år för att köpa den till normalpris?
Så för att sammanfatta det hela, vad anser ni om modellerna? Köpråd och åsikter kring frågeställningarna tas tacksamt emot! mm allt som rör ovanstående är av intresse
Har själv en Accord men något nyare, och det är den mest problemfria bil jag någonsin haft.
Har kollat på en CR-V, men dom har väldigt tråkiga motorer för att vara så tunga och känns aningen plastiga, men kvalitén är det inget fel på.
FR-V har jag inga direkta åsikter om, känns som att dom är ganska få/udda på marknaden, så det kan bli problem den dagen du behöver reservdelar.