Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-21, 17:42
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.medievarlden.se/nyheter/2...ore-arsskiftet

"Det blir en abonnerad nättidskrift, där en del material ligger öppet, enligt Martin Kinnunen.

– SD-Kuriren är en partitidning, den här riktar sig till en intresserad allmänhet. Sedan sammanfaller värdegrunden med SD:s. Samtiden blir ett nyhetsmagasin med socialkonservativa värderingar, säger han.

Samtiden har haft problem att rekrytera journalister, och annonserar fortfarande via Arbetsförmedlingens hemsida. Vem som ska bli ansvarig utgivare är inte klart."

Vad tror ni om detta initiativ? Något ni vill betala för?
Citera
2013-10-21, 17:48
  #2
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.medievarlden.se/nyheter/2...ore-arsskiftet

"Det blir en abonnerad nättidskrift, där en del material ligger öppet, enligt Martin Kinnunen.

– SD-Kuriren är en partitidning, den här riktar sig till en intresserad allmänhet. Sedan sammanfaller värdegrunden med SD:s. Samtiden blir ett nyhetsmagasin med socialkonservativa värderingar, säger han.

Samtiden har haft problem att rekrytera journalister, och annonserar fortfarande via Arbetsförmedlingens hemsida. Vem som ska bli ansvarig utgivare är inte klart."

Vad tror ni om detta initiativ? Något ni vill betala för?

Nisse i Hökarängen kommer inte åt att läsa detta, utan bara de redan frälsta. Plus då naturligtvis Expo som letar efter felaktigheter de kan utnyttja.

SD behöver något som når Nisse och hans polare.

Just nu kommer jag inte in på Thoralfs blogg och vet inte om han är utsatt för DDOS attack.
Citera
2013-10-21, 18:50
  #3
Medlem
02-02-2012s avatar
Ljugmedia håller på att gå under pga sina politiska nyheter, D.Int är på ruinens brant för att de satsade på politiska nyheter. Hur kan Martin Kinnunen tro att SD skall lyckas med politiska nyheter?

Jag och många andra kommer inte att betala för detta då det är vad vi redan sagt nej till men med en ny vinkling. Politiska nyhter fungerar bra för de redan troende men de lär inte vinna många utan fördenna krets. Jag förutspår att ljugmedia kommer kunna glädjas åt att Samtiden (mycket nymedia med tiden i namnet?) går under tillsammans med dem.

Tror f ö att D.Int redaktionen som kommer flytta över till det här projektet inom en kort tid.
Citera
2013-10-21, 21:13
  #4
Medlem
Satsar man på verklig fördjupning och även har en ambitiös, utpräglat nationalistisk kulturdel kan jag mycket väl tänka mig att betala för tidningen. Det är väl dock inte så det kommer att bli, utan istället den gamla vanliga halvmesyren...
Citera
2013-10-21, 21:49
  #5
Medlem
Bengrots avatar
Jag vet inte, jag känner mig redan övermatad med politik och jag tror inte att jag behöver en leverantör till. Skulle tro att det som skrivs där endast kommer att utnyttjas av vänstermupparna för att misstolkas och sedan skrivas skit om.
Citera
2013-10-22, 08:38
  #6
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det kan säkert funka ungefär som Dispatch International, alltså som en leverantör av mer konventionell journalistik till sympatiserande nätsajter. Det lär dock inte bära sig ekonomiskt så partiet får vara beredda att skjuta till pengar.

Fördelen med ovanstående arrangemang är att man når väldigt många. Sajter som Avpixlat är lika stora som en del tidningar men de kan fortfarande inte göra egna reportage, till exempel.
Citera
2014-01-10, 17:38
  #7
Medlem
Tio dagar efter årsskiftet och ännu syns ingen nyhetshemsida till... Nu gör förvisso Avpixlat, Fria Tider etc, ett hyfsat jobb, så det finns väl ingen anledning att vara jättedyster, men jag tycker ändå det är dåligt att partiet inte klarar av att starta en nyhetshemsida...

Sen tankarna på att nyhetshemsidan ska vara abonnerad är ju helt genomidiotisk, hur ska man kunna vinna några sympatier på det, det är ju bara de som redan sympatiserar som kan tänkas betala...

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3777594.ece

Citat:
"Det står i annonsen att den sökande ska ”ha ett brinnande intresse för att hitta de väsentliga perspektiv som saknas i etablerade medier.” Vilka då?

– Det finns inga nyhetstidningar med socialkonservativ profil, vilket betyder att man har lite mer intresse kring vissa frågor.

Vilka då?

– Det vill jag inte gå in på nu. Det blir upp till redaktionen att bestämma. "

Verkar inte ens som om de som håller i projektet är på det klara med vilken typ av material man vill publicera, oroväckande. Trodde faktiskt att partiet direkt efter valet 2010, när man fick pengar, skulle inleda någon form av nyhetssatsning på nätet, men hittills efter drygt tre år har det inte blivit någonting, det tycker jag är dåligt. Borde rimligen vara ett vettigt sätt att använda sina pengar på...
Citera
2014-01-10, 19:43
  #8
Medlem
FramtidensMans avatar
" Trodde faktiskt att partiet direkt efter valet 2010, när man fick pengar, skulle inleda någon form av nyhetssatsning på nätet, men hittills efter drygt tre år har det inte blivit någonting, det tycker jag är dåligt. Borde rimligen vara ett vettigt sätt att använda sina pengar på..."

Ja du "Agge2". Va trist att du med flera är så naiva och godtrogna.

Idag finns massor med alternativa medier på nätet där majoriteten av dess läsare har eller kommer att rösta på SD i nästa val. Att SD själva ska kunna fixa en nyhetstjänst är, precis som du säger, dåligt då de nu har resurser. När Erik A. fick lämna efter den så kallade "järnrörsskandalen", så trodde vissa att nu kommer SD dra igång nåt mediaprojekt, men så var icke fallet än iaf?

Det finns redan t ex FriaTider och veckotidningen Nya Tider, otroligt intressanta nyhetsförmedlingar som gjort succé. De drivs också av målmedvetna entreprenörer, något som tyvärr saknas i SD idag.

Vad Samtiden kommer att bli, är ju oklart då det nu gått så lång tid också?
Alla inom SDs organisation är, förutom att behålla sina positioner i partiet, upptagna med annat än att starta nåt mediaprojekt. Tiden får visa om SD kan åstadkomma någonting?
__________________
Senast redigerad av FramtidensMan 2014-01-10 kl. 19:51.
Citera
2014-01-10, 20:09
  #9
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidensMan
" Trodde faktiskt att partiet direkt efter valet 2010, när man fick pengar, skulle inleda någon form av nyhetssatsning på nätet, men hittills efter drygt tre år har det inte blivit någonting, det tycker jag är dåligt. Borde rimligen vara ett vettigt sätt att använda sina pengar på..."

Ja du "Agge2". Va trist att du med flera är så naiva och godtrogna.

Idag finns massor med alternativa medier på nätet där majoriteten av dess läsare har eller kommer att rösta på SD i nästa val. Att SD själva ska kunna fixa en nyhetstjänst är, precis som du säger, dåligt då de nu har resurser. När Erik A. fick lämna efter den så kallade "järnrörsskandalen", så trodde vissa att nu kommer SD dra igång nåt mediaprojekt, men så var icke fallet än iaf?

Det finns redan t ex FriaTider och veckotidningen Nya Tider, otroligt intressanta nyhetsförmedlingar som gjort succé. De drivs också av målmedvetna entreprenörer, något som tyvärr saknas i SD idag.

Vad Samtiden kommer att bli, är ju oklart då det nu gått så lång tid också?
Alla inom SDs organisation är, förutom att behålla sina positioner i partiet, upptagna med annat än att starta nåt mediaprojekt. Tiden får visa om SD kan åstadkomma någonting?
Att äga media har nackdelar. Då måste man stå till svars för allt som står i den. En SD tidning skulle dessutom granskas stenhårt vilket skulle göra att de inte kan ta ut svängarna. Det är få partier i Sverige som äger sina tidningar. Sossarna äger inte Aftonbladet, moderaterna äger inte DN. Man outsourar allt som kan potentiellt vara kontroversiellt till anonyma nätaktivister.

Meningen med eventuellt SD projekt skulle om något vara att utbilda lokalpolitiker. Idag får de sin ideologiska utbildning av nätaktivister som de inte kan kontrollera. Då börjar lokalpolitikerna få andra åsikter än partiet och det är tydligen jobbigt.

Om SD vore smarta skulle de dock finansiera en riktigt seriös SD nättidning. Dvs en med en stor kulturdel, många reportage, sportbevakning och bostadsdel. De nuvarande nationalistiska nättidningarna är mest klipp och klistra nyheter från andra källor. Om SD skapade en välrundad nättidning med eget material som skrev om alla möjliga ämnen. SD är dem enda som kan finansiera ett sådant projekt men de vill dock inte ha sitt namn på den.
Citera
2014-02-25, 16:23
  #10
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.medievarlden.se/nyheter/2...tidning-i-mars

" Jan Sjunnesson blir chefredaktör och ansvarig utgivare för SD:s dagstidning Samtiden som får premiär i mars.
"Det blir en dagstidning på webben. Vi kommer så gott det går ha en regelbunden nyhetsbevakning."


.
Citera
2014-02-25, 19:10
  #11
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Dom ska självklart starta denna tidning och göra sitt yttersta för att få press-stöd. Tidningens enda uppgift kanske är att dra Press-stödet i smutsen
Citera
2014-02-25, 19:18
  #12
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Dom ska självklart starta denna tidning och göra sitt yttersta för att få press-stöd. Tidningens enda uppgift kanske är att dra Press-stödet i smutsen

En nättidning med press-stöd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback