2013-10-21, 17:22
Medlem
RoaldDahls avatar
Nu har det visat sig att jag tydligen kan ha drabbats av en slags krosskada/smulskada/flisor efter i samband med att jag blev påkörd 19 sep. Det kan åtminstone delvis vara det som trycker på handens nerver och ligger löst. Akuten vägrade kolla sviterna händer, knä etc, eftersom jag kom dit först efter några dagar och hade ett annat pågående besvär (pirrningar o smärtor i perifera nerver) som jag också sökte för, så jag fick välja vad som skulle ses över. De skrev ett journalutlåtande och skickade till vc med vad jag hade sagt om perifera nerver. Inget om påkörningen.

Så... vilken blir behandlingen för lösa små benbitar i en handflata?
Jag ska dit imorgon igen.
Citera
2013-10-21, 18:10
Medlem
RoaldDahls avatar
De lär väl inte gipsa iaf, men vad har jag att förvänta mig imorgon?

Man kan känna de märkliga ojämnheterna i handleden och handflatan,
som små hårda vassa delar. Vilket de bekräftade nu senast (igår).
Citera
2013-10-21, 23:57
Medlem
RoaldDahls avatar
Läste om en mountainbikecyklist nu på kvällskvisten och han hade råkat ut för samma sak, skelettflisor i handflatan som lossnat från skelettben i hand och handled. Han hade fått rådet
att vila tills vidare, för att (enligt läkaren) se om de skulle operera senare elle ej.

Kommer jag få samma besked tro? Uppenbarligen kände de lösa delar när de tryckte iaf.
Citera
2013-10-22, 11:51
Medlem
RoaldDahls avatar
Inga idéer om detta? Vad man gör åt en krosskada, smulskada, lösa små flisor i en handflata/handled? Vad borde en rekommendation vara?

Kommer träffa en sjuksköterska idag, men troligen matchar inte läkarnärvaron där med min tid idag, utan hon ska skriva ned sin rekommendation till honom som gör en bedömning är det sagt.

Gipsa är väl inte aktuellt i alla fall.
Citera
2013-10-22, 13:48
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag ska gå strax.
Inget tips att ge?
Citera
2013-10-22, 14:51
Medlem
RoaldDahls avatar
Ni har chansen fortfarande.