Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-21, 16:01
  #1
Medlem
Hej.

Försöker få igång mitt nintendo 8 bitars till min projektor (optoma). Den ansluts med vanlig RCA video kabel.
Problemet är att den inte hittar någon signal, min gissning är att det är problem med upplösningen.
Självklart testat det i vanlig TV och funkar fint så det är inget fel på spelet.

Någon som kanske sitter på någon lösning?
Jag funderade på om det fanns RCA moduler till datorer, och om man i sådana fall kunde spela via datorn som i sin tur är ansluten till projektorn?

Skulle en converter från RCA till t ex s-video kunna funka bättre eller skulle upplösningen vara ett problem då också?

=)
Citera
2013-10-21, 17:01
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paasen
Hej.

Försöker få igång mitt nintendo 8 bitars till min projektor (optoma). Den ansluts med vanlig RCA video kabel.
Problemet är att den inte hittar någon signal, min gissning är att det är problem med upplösningen.
Självklart testat det i vanlig TV och funkar fint så det är inget fel på spelet.

Någon som kanske sitter på någon lösning?
Jag funderade på om det fanns RCA moduler till datorer, och om man i sådana fall kunde spela via datorn som i sin tur är ansluten till projektorn?

Skulle en converter från RCA till t ex s-video kunna funka bättre eller skulle upplösningen vara ett problem då också?

=)

Ladda ner en emulator bara annars? Då har du alla spel direkt och du kan bara koppla in datorn till projektorn och sen köra.
Citera
2013-10-23, 01:45
  #3
Medlem
NES körs i 256x240, så det kan vara problemet. Inte alla projektorer eller förstärkare upsclalar bilden.
NES skall spelas på en gammal tjock TV och inte i 1080p uppskalat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback