Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-24, 15:28
  #13
Medlem
Fettokisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulag
Jag har bredband 100 m. via fiber(datauttag)och har aldrig hört att man måste betala extra för fast telefon?!
Den avgiften gäller bara på kopparnätet.
Citera
2013-10-28, 07:29
  #14
Medlem
hundranittiofyras avatar
har haft båda. bredbandsbolaget var jag jätte nöjd med. telia därimot hade jag jätte problem med. det tog över 2 månader för mig att få tv och internet att fungera när jag flyttade till min nya lägenhet. jag hade kontakt med deras kundservice minst 1 gång om dagen och dom lovade massa som dom aldrig höll.... fuck telia.
Citera
2016-11-08, 21:27
  #15
Medlem
puttar upp denna lite. ska flytta. har köpt hus i mindre ort. så det är adsl/telejack som gäller.
vilket är i dagsläget bäst av telia och bredbandsbolaget???
Citera
2016-11-08, 22:46
  #16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokisse
Den avgiften gäller bara på kopparnätet.

Folk har blandat ihop fiber och ADSL i denna tråden.
TS fråga gäller antagligen ADSL.
Med Telia är det större chans att du får en anslutning överhuvudtaget.
Citera
2016-11-10, 22:12
  #17
Medlem
BortkastatNamns avatar
Vad ska du ha för bärare? dvs ska du ha xDLS, fiber eller mobilt bredband?
Citera
2016-11-15, 18:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
puttar upp denna lite. ska flytta. har köpt hus i mindre ort. så det är adsl/telejack som gäller.
vilket är i dagsläget bäst av telia och bredbandsbolaget???
Telia. Det är samma lina du använder i vilket fall. Telias dotterbolag äger nätet. Dom har blivit mer neutrala än förut, finns en del historier om företags kunder (läs betalar betydligt mer än dig) från bbb och andra fick vänta veckor på att få sina fel fixade medans alla Telias kunder gick före och fixadeds på nån dag. Mycket bråk har det varit och nu är det ganska bra.

Men Telia kommer alltid ha det lite bättre. Så ta Telia. Eller BBB om du behöver en support som är öppet till 22. Eller vem som än är billigast. Om man inte har ett special behov är att välja operatör som att välja mellan satsumas, klementiner, mandariner och alla andra frukter som man inte kan särskilja på annat än namnen och de få tillfällen man köpt en dåligt/utsökt exemplar och lagt det på minnet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback