Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-20, 21:25
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, har svårt och bestämma mig om jag ska köpa bredband från telia eller bredbandsbolaget, med fast telefoni då. Dock ska jag inte ens använda mig utav den fasta telefonen. Men har ni några erfarenheter av dom här 2 leverantörerna? :P Kostar det något även fast man inte kopplar in den fasta telefonen?

Ni kan väl även ge tips på andra leverantörer som ni är nöjda med.
Citera
2013-10-20, 21:31
  #2
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddel8
Som rubriken lyder, har svårt och bestämma mig om jag ska köpa bredband från telia eller bredbandsbolaget, med fast telefoni då. Dock ska jag inte ens använda mig utav den fasta telefonen. Men har ni några erfarenheter av dom här 2 leverantörerna? :P Kostar det något även fast man inte kopplar in den fasta telefonen?

Ni kan väl även ge tips på andra leverantörer som ni är nöjda med.


jag rekommenderar bredbandsbolaget, tycker alltid dom kunnat leverera stabilt och bra när de gäller internet och telefoni
Citera
2013-10-20, 21:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddel8
Som rubriken lyder, har svårt och bestämma mig om jag ska köpa bredband från telia eller bredbandsbolaget, med fast telefoni då. Dock ska jag inte ens använda mig utav den fasta telefonen.

Varför ska du ha fast telefoni om du inte ska använda den?
Citera
2013-10-20, 22:05
  #4
Medlem
Rulags avatar
Bredbandsbolaget är jag mycket nöjd med! Har dock ej fast telefon, men bredbandet fungerar utmärkt. Under dom 7 åren jag har varit kund hos dom har det endast var avbrott på nätet en gång, då ca. en halvtimme. Alltid bra bemötande hos kundcenter. Kan rekommenderas!
__________________
Senast redigerad av Rulag 2013-10-20 kl. 22:08.
Citera
2013-10-20, 22:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Varför ska du ha fast telefoni om du inte ska använda den?

Man måste betala en avgift på en viss summa skulle jag tro om man inte tar med fast telefoni.
Citera
2013-10-20, 22:29
  #6
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddel8
Man måste betala en avgift på en viss summa skulle jag tro om man inte tar med fast telefoni.

Jag har bredband 100 m. via fiber(datauttag)och har aldrig hört att man måste betala extra för fast telefon?!
Citera
2013-10-20, 22:49
  #7
Medlem
Även om jag aldrig haft med telias support att göra så skulle jag valt det prisvärdaste. Sen får man hoppas på att man har nära till stationen och bra utrustning i den och ledningarna.
Citera
2013-10-20, 22:57
  #8
Medlem
Jag har inga bra erfarenheter av BBB, har varit oerhört mycket strul för mig hos dom. Löjliga hastigheter, instabilitet och avbrott. Telia däremot har aldrig krånglat för mig, enbart deras TV-tjänst.
Citera
2013-10-21, 12:07
  #9
Medlem
25Decembers avatar
Jag skulle tagit Telia. Ingen bindningstid och bra support.
Citera
2013-10-21, 14:38
  #10
Medlem
qrizzes avatar
fasta förbindelser

Trådlösa förbindelser --> Fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2013-10-21, 15:23
  #11
Medlem
icebosss avatar
Jag har haft BBB jättelänge och har aldrig haft några problem =) Har jättebra och trevlig teknisk support som kan anpassa sig efter ens egen kompetensnivå =)
Citera
2013-10-22, 18:22
  #12
Medlem
Har haft båda och var nöjd med bägge
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback