Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 18:46
  #1
Medlem
britta-connys avatar
Vikarierar extra som lärarvikarie i en gymnasieskola. Har inlett ett förhållande med en elev i en av de klasserna jag vikarierat i. Jag är kvinna och två år äldre än honom. Är detta tillåtet och kan jag fortsätta vikariera i denna klassen?

Finns det nåt som hindrar mig att vikariera i fortsättningen i denna skolan?
Citera
2013-10-20, 20:46
  #2
Medlem
Det är naturligtvis känsligt. Inte minst betygssättningen blir extra känsligt.
Om betyget står och väger, måste du nästan ge honom det lägre betyget.
Så säg till honom att det inte får stå och väga, det måste vara clear cut.
Ha gärna en medbedömare på viktigare prov och dyl.

Säkrast är förstås att du inte undervisar i klassen.

Men sköter ni det snyggt, och utan att någon kan ifrågasätta motiv hos honom eller dig, kan du slinka igenom.
Men var medveten att om rektorn vill statuera ett exempel, börjar han naturligtvis med dig, och inte med nån av de fast anställa, fullt behöriga lärarna.
Citera
2013-10-20, 21:00
  #3
Medlem
Om eleven är under arton skulle jag passa mig jävligt noga. Då tror jag det kan bedömas som sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Enok-Femttii
Vad gör ni då ni är tillsammans, är det mycket slick och sug, tar du den i tvåan tex?
Är du dum i huvudet eller tror du att detta har relevans för trådfrågan? Förklara hur om du verkligen tror det.
__________________
Senast redigerad av patwotrik 2013-10-20 kl. 21:03.
Citera
2013-10-20, 22:52
  #4
Medlem
vanderays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Är du dum i huvudet eller tror du att detta har relevans för trådfrågan? Förklara hur om du verkligen tror det.

Snubben vill ha lite runkmaterial.
Citera
2013-10-20, 23:22
  #5
Medlem
minaasikts avatar
Åh vad gullig, hoppas ni får många lyckliga år!
Citera
2013-10-20, 23:54
  #6
Medlem
Lite bekymmersamt att du inte helt verkar förstå hur olämpligt det är. En elev är alltid i beroendeställning till sin lärare. Får skolledningen eller kollegerna (eller andra elever!) vetskap om detta så får du helt enkelt sparken! Det lär också följa med dig i din ev fortsatta yrkeskarrriär. Byt skola snarast och hoppas att ingen får reda på ert förhållande på skolan! Hoppas också att killen är just och håller tyst.
Annars önskar jag er lycka till, men då var och en på sin skola!
Citera
2013-10-21, 00:03
  #7
Medlem
Xlntboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av britta-conny
Vikarierar extra som lärarvikarie i en gymnasieskola. Har inlett ett förhållande med en elev i en av de klasserna jag vikarierat i. Jag är kvinna och två år äldre än honom. Är detta tillåtet och kan jag fortsätta vikariera i denna klassen?

Finns det nåt som hindrar mig att vikariera i fortsättningen i denna skolan?

Fråga skolans rektor och inte FB. Du kommer nog få ett tydligt svar
Citera
2013-10-21, 00:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om eleven är under arton skulle jag passa mig jävligt noga. Då tror jag det kan bedömas som sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.

+1 på ovanstående, jag tror du gör bäst i att antingen byta förhållande eller byta jobb. Jag tycker det känns väldigt olämpligt att ha ett förhållande med sin elev, även om det handlar om gymnasienivå.
Citera
2013-10-21, 10:28
  #9
Medlem
Moltas666s avatar
Här finns en liknande tråd...

https://www.flashback.org/t1757808
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback