Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-29, 21:37
  #73
Medlem
LilithSkovdes avatar
Skitvidrigt sida det där, tycker jag. Jag var med där ett tag och jag blev chockerad av alla äckliga brev folk skickade. Vissa ville att jag skulle prostituera mig, andra ville våldta mig. Jag rapporterade det här men tyckte att det verkade som att abuse-gruppen helt ignorerade det. Den äckelsidan borde stängas ner för gott.
Citera
2015-04-29, 23:00
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Skitvidrigt sida det där, tycker jag. Jag var med där ett tag och jag blev chockerad av alla äckliga brev folk skickade. Vissa ville att jag skulle prostituera mig, andra ville våldta mig. Jag rapporterade det här men tyckte att det verkade som att abuse-gruppen helt ignorerade det. Den äckelsidan borde stängas ner för gott.

Jag tycker tvärtom att Qruiser community är ganska mysigt och spännande,
även om utformningen och utseendet på sajten såklart kan kännas lite gammeldags ibland.

Det som nämns här angående pedofili och sexköp har jag inte alls upplevt särskilt ofta där.

Det skulle väl möjligen vara den där knäppgöken från Södermanland som fortfarande dyker upp
med nya fejkprofiler och stulna bilder varje dag, året runt.

Men honom har nog de flesta där lagt märke till vid det här laget,
och dessutom kryllar det väl av fejkprofiler även på de flesta andra sajter skulle jag tro.

Det som jag personligen ibland upplever som problematiskt på Qruiser är
normaliseringen av homofobi och främlingsfientlighet.

Sådant vill man ju helst kunna slippa på just en HBTQ sajt.
__________________
Senast redigerad av ATLANTIC-AQUA 2015-04-29 kl. 23:45.
Citera
2015-04-29, 23:30
  #75
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Sådant vill man ju helst kunna slippa på just en HBTQ sajt.

Normaliseringen...? Finns det två olika Qruiser-forum? För på Qruiser blir folk sjövilda om man råkar säga att man inte är feminist, ogillar V, MP, FP osv. Jag tror att det var första gången, i en diskussion i någon grupp på Qruiser, som jag blev kallad för "självhatande blatte".

Det pågår snarare en slags normalisering av pedofili och annat sjukt skit där.
Citera
2015-04-29, 23:41
  #76
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Jag tycker tvärtom att Qruiser är ett ganska mysigt och spännande community,
även om utformningen och utseendet på sajten såklart kan kännas lite gammeldags ibland.

Det som nämns här angående pedofili och sexköp har jag inte alls upplevt särskilt ofta där.

Det skulle väl möjligen vara den där knäppgöken från Södermanland som fortfarande dyker upp
med nya fejkprofiler och stulna bilder varje dag, året runt.

Men honom har nog de flesta där lagt märke till vid det här laget,
och dessutom kryllar det säkert av många fler fejkprofiler precis som på de flesta andra sajter.

Det som jag personligen ibland upplever som problematiskt på Qruiser är
normaliseringen av homofobi och främlingsfientlighet.


Sådant vill man ju helst kunna slippa på just en HBTQ sajt.

Vakna upp ur dvalan istället och inse att du precis som alla andra inte har något annat till val än att acceptera att alla möjliga åsikter finns i ett samhälle. Fortsätt stå för dina åsikter, men sluta försöka censurera åsikter du inte gillar.

Av mina besök att döma kan jag inte påstå sidan skulle visa indicier av varken homofobi eller främlingsfientlighet. Menar du sidans skapare godtyckligt ska ta bort allt de anser vara homofobiskt och främlingsfientligt?

Under åren har jag smygkollat denna sida av nyfikenhet och sannerligen för att denna tråd indikerat det är värt ett besök. Det mest anmärkningsvärda jag såg var att gruppen för Sverigedemokraterna på sidan hade fler medlemmar än Miljöpartiet och att epitet som "högerextrem" och "vänsterextrem" missbrukas som tillmäle av båda politiska sidor i sidans forum.

Märkliga människor däremot är ingen företeelse som är unik för denna sida. Kritiken om att det skulle vara lågt i tak på sidan är också felaktig.
__________________
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-04-29 kl. 23:45.
Citera
2015-04-29, 23:51
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerrysModevisning
Vakna upp ur dvalan istället och inse att du precis som alla andra inte har något annat till val än att acceptera att alla möjliga åsikter finns i ett samhälle. Fortsätt stå för dina åsikter, men sluta försöka censurera åsikter du inte gillar.

Av mina besök att döma kan jag inte påstå sidan skulle visa indicier av varken homofobi eller främlingsfientlighet. Menar du sidans skapare godtyckligt ska ta bort allt de anser vara homofobiskt och främlingsfientligt?

Under åren har jag smygkollat denna sida av nyfikenhet och sannerligen för att denna tråd indikerat det är värt ett besök. Det mest anmärkningsvärda jag såg var att gruppen för Sverigedemokraterna på sidan hade fler medlemmar än Miljöpartiet och att epitet som "högerextrem" och "vänsterextrem" missbrukas som tillmäle av båda politiska sidor i sidans forum.

Märkliga människor däremot är ingen företeelse som är unik för denna sida. Kritiken om att det skulle vara lågt i tak på sidan är också felaktig.

Ordet censurera är tydligen populärt att missbruka.

Det är inte censur att plocka bort material som strider mot svensk lagstiftning.

Självklart accepterar jag att folk har olika åsikter,
men kan tycka det är något olämpligt att vara öppet homofientlig inne på en HBTQ sajt.

Det ska naturligtvis vara högt till tak även på Qruiser,
men börjar man sprida rasideologi och hota meningsmotståndare med misshandel och våldtäkt,
då hävdar jag att man faktiskt har passerat en gräns för vad som är acceptabelt.

Man ska inte behöva tolerera sådant på ett HBTQ forum.
__________________
Senast redigerad av ATLANTIC-AQUA 2015-04-30 kl. 00:46.
Citera
2015-04-30, 01:18
  #78
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Ordet censurera är tydligen populärt att missbruka.

Det är inte censur att plocka bort material som strider mot svensk lagstiftning.

Självklart accepterar jag att folk har olika åsikter,
men kan tycka det är något olämpligt att vara öppet homofientlig inne på en HBTQ sajt.

Det ska naturligtvis vara högt till tak även på Qruiser,
men börjar man sprida rasideologi och hota meningsmotståndare med misshandel och våldtäkt,
då hävdar jag att man faktiskt har passerat en gräns för vad som är acceptabelt.

Man ska inte behöva tolerera sådant på ett HBTQ forum.

På vilket sätt har "rasideologi" uttryckts på sidan? Att explicit uttrycka att olika raser besitter olika människovärde tycker jag inte kan impliceras i rätten till yttrandefrihet och bör resultera i suspension.

Är det att öppet uttrycka sig att vita folk har rätt att vara majoritet i sina hemländer du inte tål att höra?

Det kan mycket väl vara så att liknande åsikter flödar även på Qruiser, misstror dig ej. Men tillfoga gärna en bild för att medföra något konstruktivt till tråden.

Samhället flödar av åsikter jag inte anser sunda eller gynnsamma för majoritetsbefolkningen, låt åsikterna uttryckas! Att tro man har rätt att isolera sig från allt man inte gillar även på sidor med så pass många medlemmar tyder på en nonchalant inställning till vikten av yttrandefrihet. Kan inte tänka mig medlemmar vågar uttrycka sig speciellt långt "utanför ramarna" heller.
__________________
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-04-30 kl. 01:23.
Citera
2015-04-30, 01:30
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerrysModevisning
På vilket sätt har "rasideologi" uttryckts på sidan? Att explicit uttrycka att olika raser besitter olika människovärde tycker jag inte kan impliceras i rätten till yttrandefrihet och bör resultera i suspension.

Är det att öppet uttrycka sig att vita folk har rätt att vara majoritet i sina hemländer du inte tål att höra?

Det kan mycket väl vara så att liknande åsikter flödar även på Qruiser, misstror dig ej. Men tillfoga gärna en bild för att medföra något konstruktivt till tråden.

Samhället flödar av åsikter jag inte anser sunda eller gynnsamma för majoritetsbefolkningen, låt åsikterna uttryckas! Att tro man har rätt att isolera sig från allt man inte gillar även på sidor med så pass många medlemmar tyder på en nonchalant inställning till vikten av yttrandefrihet.


Jag är bara glad att höra du värnar yttrandefriheten.

Tyvärr kan man sällan säga det samma om övriga nationalister.

Varje gång man skriver negativt om Sverigedemokraterna på Qruiser
så får man genast missnöjda rättshaverister efter sig som hotar anmäla till höger och vänster.

Även grova personliga angrepp och trakasserier används som medel för att tysta ner folk
som understår sig att öppet ifrågasätta partiet.

Om det är någon som tycks älska censur och ogilla yttrandefrihet,
så är det just Sverigedemokraterna själva.
Citera
2015-05-02, 17:24
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Normaliseringen...? Finns det två olika Qruiser-forum? För på Qruiser blir folk sjövilda om man råkar säga att man inte är feminist, ogillar V, MP, FP osv. Jag tror att det var första gången, i en diskussion i någon grupp på Qruiser, som jag blev kallad för "självhatande blatte".

Det pågår snarare en slags normalisering av pedofili och annat sjukt skit där.

Jag håller som sagt inte med om att pedofili eller annat skulle vara särskilt
normaliserat eller accepterat på Qruiser.

Däremot måste jag tyvärr instämma i kritiken här angående personalen på sajten.

När jag nyligen hotades med misshandel och gruppvåldtäkt så svarade Qruisers personal
att det var mitt eget fel eftersom mina negativa skriverier om Sverigedemokraterna
uppfattades som provocerande för vissa.

Jag mår fortfarande än idag mycket dåligt av detta och förstår inte hur Abuse personalen
där borta kan uppföra sig på det sättet mot sina betalande medlemmar.
Citera
2015-05-02, 17:43
  #81
Medlem
bombaccis avatar
Haha minns att jag bråkade med en gubbe i 45 års åldern som vsar ihop med en ful 16 åring. Bråkade senare med en kvinna som klädde ut sig till man. Minns att jag egentligen inte skrev något speciellt men at jag först inte förstod vad hon menade o då blev hon sur o skrev "tycker du inte om att ha roligt?" o jag skrev något i stil med "vet inte om jag tycker att transa är lika med att ha roligt" mitt konto blev då raderat

Det är väldigt tydligt att ledningen för sidan skyddar vissa personer extremt mycket. Var en väldigt otrevlig stämning där. P Flashback förväntar man sig kanske lite mer tjafs men på quriser så blev det så tydligt vilka som får bete sig som skit medan om andra ens antyder kritik så blir det raderad profil.

Men var inte qx storhetstid någon runt 2004-2006? De har ju egen show nu och så men ja jag tycker inte att man märker av dem annars. Har iofs slutat hänga på såna sidor.

Flashback har större diskusionsmöjligheter.

Vore intressant att veta vad bossarna tjänar på qx.
Citera
2015-05-02, 19:44
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Haha minns att jag bråkade med en gubbe i 45 års åldern som vsar ihop med en ful 16 åring. Bråkade senare med en kvinna som klädde ut sig till man. Minns att jag egentligen inte skrev något speciellt men at jag först inte förstod vad hon menade o då blev hon sur o skrev "tycker du inte om att ha roligt?" o jag skrev något i stil med "vet inte om jag tycker att transa är lika med att ha roligt" mitt konto blev då raderat

Det är väldigt tydligt att ledningen för sidan skyddar vissa personer extremt mycket. Var en väldigt otrevlig stämning där. P Flashback förväntar man sig kanske lite mer tjafs men på quriser så blev det så tydligt vilka som får bete sig som skit medan om andra ens antyder kritik så blir det raderad profil.

Men var inte qx storhetstid någon runt 2004-2006? De har ju egen show nu och så men ja jag tycker inte att man märker av dem annars. Har iofs slutat hänga på såna sidor.

Flashback har större diskusionsmöjligheter.

Vore intressant att veta vad bossarna tjänar på qx.

Det är mycket märkligt egentligen.

Grundare och ansvarig utgivare för QX är Jon Voss och han verkar vara
en mycket trevlig och skarpsynt person.

Därför blir man så förvånad över hur fruktansvärt illa en del av hans anställda
uppför sig mot kunderna.

Jag gillar verkligen både QX och Qruiser på många sätt och hoppas verkligen att
företaget så småningom hittar någon lösning på problemet.

Väldigt många av klagomålen handlar just om bemötandet från personalen på sajten.
Citera
2015-05-04, 14:51
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Det är mycket märkligt egentligen.

Grundare och ansvarig utgivare för QX är Jon Voss och han verkar vara
en mycket trevlig och skarpsynt person.

Därför blir man så förvånad över hur fruktansvärt illa en del av hans anställda
uppför sig mot kunderna.

Jag gillar verkligen både QX och Qruiser på många sätt och hoppas verkligen att
företaget så småningom hittar någon lösning på problemet.

Väldigt många av klagomålen handlar just om bemötandet från personalen på sajten.

Det blir så när alla anställda är polare och har jobbat där i 100 år.
Dessutom har de rövknullat varandra. Dvärgen Vos måste ha blöja.
Citera
2015-05-09, 19:28
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Det blir så när alla anställda är polare och har jobbat där i 100 år.
Dessutom har de rövknullat varandra. Dvärgen Vos måste ha blöja.

Fast det där var ju en ganska omogen kommentar?

Jag tycker som sagt att Jon Voss ger ett ganska kompetent och sympatiskt intryck.

Men det verkar vara någon av hans anställda som missköter sig bakom ryggen på honom
och behandlar medlemmarna väldigt illa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback