Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 03:37
  #1
Medlem
Jag vill få ut handlingar kring något som hände på 90-talet och jag har ej något nr på mål eller så. Detta gäller ej en rättegång, men det gäller ett brott där personen ifråga anhölls i sin frånvaro (det är i alla fall det som har sagts till mig). Är sjukt okunnig inom detta område så jag vet inte vad det är för benämningen på det jag vill få ut men kan tänka mig att det är något protokoll/förundersökning av något slag. Varför jag undrar detta är för att det gäller en person som är släkt-/familjemedlem och jag vill själv kontrollera om det som har sagts är sant eller ej. Vill bilda min egen uppfattning och inte få någon subjektiv tolkning/sanning/osanning(?). Jag vill också få ut handlingar kring en vårdnadstvist, denna kan jag tänka mig var för 12-14 år sedan. Den tredje handlingen jag vill få ut gäller besöksförbud. Har inga nummer att utgå ifrån kan möjligen få tag på personnummer och har namn. Vet inte heller vilka tingsrätter det gäller förutom i ett fall. Är detta möjligt att få tag på? Hur ska jag gå tillväga?
__________________
Senast redigerad av starwarscrack 2013-10-20 kl. 03:57.
Citera
2013-10-20, 04:11
  #2
Medlem
Stessads avatar
Vänd dig till respektive tingsrätt och begär ut detta. Kan nog bli svårt iof, vet inte hur länge dom sparar gamla mål men fråga dom kostar ju inget.
Citera
2013-10-20, 17:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Vänd dig till respektive tingsrätt och begär ut detta. Kan nog bli svårt iof, vet inte hur länge dom sparar gamla mål men fråga dom kostar ju inget.

Tack för svar! Tänker detsamma, tiden är emot mig. Vet du något om jag borde kontakta där brotten ärendet har ägt rum eller där personen bodde vid den tidpunkten. Försöker minska spannet av eventuella tingsrätter jag behöver kontakta...
Citera
2013-10-20, 21:02
  #4
Medlem
Stessads avatar
Brottsmål 5år. Tvistemål 9år.

https://www.flashback.org/t824126
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback