Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-19, 11:18
  #1
Medlem
Lemonad-in-my-ponys avatar
Letar efter stand up ställen i Göteborg som har öppen scen, men har bara hittat Hotel Rubin och CSnöje(?), där bara etablerade komiker har sina shower.. Inge fel med det ifs, kul som fan, men skulle gärna vilja testa på det här själv också!

Någon skön göteborgare som vet om öpna scener för oetablerade komiker? (jag är jävligt oetablerad
Citera
2013-10-21, 07:33
  #2
Medlem
Soulshadows avatar
På Calors open comedy under tisdagskvällar på restaurangen Calor (i Vasastan) erbjuds nybörjare fem minuter på scen inför gästerna.

Bara att googla "Calor open comedy" för mer information. Lycka till!

(En som vill men själv inte vågat ännu!)
__________________
Senast redigerad av Soulshadow 2013-10-21 kl. 07:35.
Citera
2014-03-14, 02:18
  #3
Medlem
tengilforlifes avatar
Finns hur mycket klubbar som helst.

Open Stage Comedy, ligger på andra lång vid masthuggstorget ungefär, kör måndagar kl20, alla får uppträda. Bara anmäla sig på plats.
Jackdaw (Gamla calor), kör i babars lokaler på avenyn. Tisdagar kl 20. Alla får 5 min. Anmälning på plats.

Flygarns Haga varje torsdag kl 20, måste dock anmäla sig innan.

Sticky Fingers kör två onsdagar i månaden med, måste med anmäla sig innan.

Tick- Tidbloms kör sporadiskt, där måste man anmäla sig långt i förväg. Alla klubbar är öppna för rookies! Lycka till.
Citera
2017-01-10, 22:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengilforlife
Finns hur mycket klubbar som helst.

Open Stage Comedy, ligger på andra lång vid masthuggstorget ungefär, kör måndagar kl20, alla får uppträda. Bara anmäla sig på plats.
Jackdaw (Gamla calor), kör i babars lokaler på avenyn. Tisdagar kl 20. Alla får 5 min. Anmälning på plats.

Flygarns Haga varje torsdag kl 20, måste dock anmäla sig innan.

Sticky Fingers kör två onsdagar i månaden med, måste med anmäla sig innan.

Tick- Tidbloms kör sporadiskt, där måste man anmäla sig långt i förväg. Alla klubbar är öppna för rookies! Lycka till.


Ser att det är ganska gammal tråd men frågar ändå om det finns någon klubb man kan köra stand-up som nybörjare på? Känner till den som är på brygghuset men var där en gång och blev inte så sugen på att köra direkt, någon som vet?
Citera
2017-02-04, 23:59
  #5
Medlem
tengilforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagardumihuvudet
Ser att det är ganska gammal tråd men frågar ändå om det finns någon klubb man kan köra stand-up som nybörjare på? Känner till den som är på brygghuset men var där en gång och blev inte så sugen på att köra direkt, någon som vet?
Den har flyttat tillbaka till sin förra bar The Abyss. MYCKET bra kvalité på kvällarna där. Mycket folk och bra stämning.

Skapa en användare på standupbokaren.se (eller .com) och boka upp dig eller gå dit och fråga konferencieren om du får köra 3-5min. Brukar gå att klämma in.
Citera
2023-07-11, 18:09
  #6
Medlem
Hur ser stand up scenen ut i Göteborg idag? Jag tänker som publik. Vad finns det för bra klubbar och när kör dem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback