Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-21, 12:55
  #505
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Kanske i Grekland men det kan finnas inofficiella fosterhemsplaceringar utanför myndigheters kännedom.

Jag kan tänka mig att man till exempel i fattigare delar av vissa östländer helt enkelt hjälps (morföräldrar, släkt, vänner etc) åt att ta hand om barn när föräldrar dör, alkoholisras eller blir svårt sjuka. Den delen av fosterhemsplaceringar kommer nog aldrig till myndigheters kännedom. Faddrar som du kan hitta i gamla svenska kyrkoböcker hade den funktionen i Sverige.

Hon kan ha "fosterhemsplacerats" i Ungern, Rumänien, Ukraina eller Bulgarien innan dom dragit till Grekland. Och ja-jag har sett relativt "europeiska blonda" kvinnor från dessa länder.
om hon var barn till en släkting ,hade det funnits gemensamma genetiska markörer.
Även i fattigsverige på 1800talet registrerades var omhändertagna barn placerades,och det gäller nog de flesta platser i världen.
Citera
2013-10-21, 12:57
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Shit, du hann före!!

Ok, jag skulle bara vilja tillägga att om man i Rumänien haft samma föredömmliga register som Malmö polisen tror jag det var, så hade man vetat om Ruslan och esmeralda haft en Blond lillasyster...


Det ironiska i det här är att polisen alternativt Säpo har med all säkerhet koll på vad som skrivs här på Flashback. Några härinne är t.o.m. säkert med i ngn "alert Watch". Så jag hoppas du uppskattar statens jobb lika mycket då min käre vän, när nästa wistleblower dyker upp i rampljuset.
Citera
2013-10-21, 12:58
  #507
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17689472.ab


Ska tilläggas också att det i en annan text framgick att mamman registrerat barnen på två olika identiteter (sin egen identitet).
Men det torde nog sannolikt enbart vara för att kunna kvittera ut dubbla bidrag,pensioner etc.
Normalt Zigenarbetende helt enkelt.
Citera
2013-10-21, 12:59
  #508
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Så här långt har romerna, var för sig, lämnat tre helt olika förklaringar till varför de hade flickan.

"Mamman", med dubbla identiteter och 14 barn, visste berätta att barnet var ett övergivet "hittebarn" som de tagit hand om.
"Pappan" visste berätta att barnets biologiska mamma inte kunde ta hand om barnet varför en "mellanhand" sett till att det romska paret fick barnet.
Den högsta romska ledningen i Grekland vet nu berätta att barnets föräldrar är från Bulgarien och arbetar i Grekland. De har överlåtit barnet då de haft många olika jobb och att pappan ständigt besökt barnet i det romska lägret. Nu är dock den "biologiska pappan" försvunnen.

Av detta kan vi dra slutsatsen att varken det romska paret eller den romska gruppens ledarorganisation är sammarbetsvilliga och att den oviljan borde hamna i fokus, trots risken att gammelmedia får spader igen och sprider rasistanklagelser i gammal slentrianmässig anda.

Den romska befolkningens moral borde studeras närmare sedan det framkommit att denna ytterst lilla
andel av befolkningen ex. ligger bakom 80% av alla brott mot åldringar här i Sverige samt att romska mödrar inte tvekat att utbilda sina egna minderåriga barn till tjyvar i stället för att sätta dem i skolan.

Personligen tycker jag det kan vara på sin plats att DNA-testa alla barn i den grekiska romgruppen och se om de kan kopplas till den handel med barn som vi vet förekommer i Europa. Romerna har ju visat sig vara kapabla att ha överseende med den moraliska aspekten av brott mot de allra svagaste.

Det verkar som att "Den högsta romska ledningen" har gått igenom gällande lagar med en jurist, innan man snickrat ihop sitt lilla uttalande.
Citera
2013-10-21, 13:06
  #509
Medlem
Här är en länk till en film som visar hur hon dansar någonstans i Grekland:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...y-camp-US.html

Scrolla ner på siten.
Citera
2013-10-21, 13:15
  #510
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Så mycket som skrivs i denna tråden fastän många inte har en aning, sydeuropa är ett stort problem åt alla håll och kanter.
Att zigenare skulle vara hallickar är bara löjleväckande de anses vara smuts i sydeuropa så att någon skulle göra affärer med dem om prostituerade är skitsnack.
Det finns zigenartjejer som prostituerar sig ja! men dessa brukar jobba själv eller jobba åt någon annan som inte är zigenare själv.

Menar du att de bara är hallickar i norra europa? Bland dagens nyheter:

"Verksamheten har letts av en man från Rumänien. De andra männen har bland annat sett till att kvinnorna, som även de kommer från Rumänien, körts till Stockholm. Här har kvinnorna placerats på hotellrum eller i lägenheter och sålt sex till köpare som hittat kvinnorna genom sexannonserna.

Det handlar om minst sju kvinnor i åldrarna 20-30 år. Polisen uppskattar att en av kvinnorna har haft över 160 kunder på en månad. Pengarna som kvinnorna tjänat har till stor del skickats till mannen i Rumänien. Totalt handlar det om mer än 2,7 miljoner kronor.

Ledaren i Rumänien döms precis som i tingsrätten till fängelse i tre år och åtta månader för grovt koppleri. Han ska sedan utvisas. De övriga domarna står också kvar. De andra tre männnen döms till fängelse i mellan ett år och åtta månader till två år och åtta månader. Även de ska sedan utvisas."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5680613
Citera
2013-10-21, 13:28
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Här är en länk till en film som visar hur hon dansar någonstans i Grekland:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...y-camp-US.html

Scrolla ner på siten.
Vem är kvinnan med långt blont hår ?
Citera
2013-10-21, 13:34
  #512
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Det ironiska i det här är att polisen alternativt Säpo har med all säkerhet koll på vad som skrivs här på Flashback. Några härinne är t.o.m. säkert med i ngn "alert Watch". Så jag hoppas du uppskattar statens jobb lika mycket då min käre vän, när nästa wistleblower dyker upp i rampljuset.

Du ser ingen skillnad på ett åsiktsregister och en registrering över kriminella zigenare samt deras omgivning. Skulle du själv köpa en bil av en zigge du som vet att alla zigenare inte är kriminella?

Zigenare är Europas kackerlackor och givetvis är de inblandade i alla sorters smutsiga affärer från att råna Elisabeth 97 på hennes pension till att sälja hennes barn.
Citera
2013-10-21, 13:37
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Det ironiska i det här är att polisen alternativt Säpo har med all säkerhet koll på vad som skrivs här på Flashback. Några härinne är t.o.m. säkert med i ngn "alert Watch". Så jag hoppas du uppskattar statens jobb lika mycket då min käre vän, när nästa wistleblower dyker upp i rampljuset.

I vissa fall är whistleblowers nödvändiga. Det är avvägningen, som är svår. När det gäller kriminella grupperingar i Sverige, är jag helt och hållet för register. Pedofiler, södertäljeklanen, kriminella romer.... helt ok. Om du lyssnat på GW i förra veckan, sade han där precis samma sak. "Helt rutin och nödvändigt" var vad han sade!
Citera
2013-10-21, 13:37
  #514
Medlem
Maldorors avatar
Det kan komma att bli handel med skandinaviska barn i framtiden, när de är i minoritet. 50-100 år, vem vet.
Citera
2013-10-21, 13:44
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Du ser ingen skillnad på ett åsiktsregister och en registrering över kriminella zigenare samt deras omgivning. Skulle du själv köpa en bil av en zigge du som vet att alla zigenare inte är kriminella?

Zigenare är Europas kackerlackor och givetvis är de inblandade i alla sorters smutsiga affärer från att råna Elisabeth 97 på hennes pension till att sälja hennes barn.

Är inte själva motiveringen till registeringen att man ska agera i förebyggande syfte? Så har jag uppfattat det som när man har register på individer som ej har hamnat i den kriminella banan än. Tänker mest på barnen de hade i registret. Med andra ord, allt som sticker ut eller anses vara ett hot mot staten, oavsett ifall du är en kackerlacka eller svenne har man koll på. Men så länge du anser att pappa staten ska ha lika mycket koll på "utåt stickande åsikter" dvs dig, och zigenare så är du alla fall inte en hycklare. Det kan jag respektera, däremot ska du tänka efter lite. Du behandlas lika illa som dina hatobjekt.
Citera
2013-10-21, 13:48
  #516
Medlem
jugbandbluess avatar
gyllene gryning har ju haft några duster med zigenarna, kan undra om det blir mer nu.

Citat:
On April 8, a group of Roma men brought a 22-year-old member of their community into the hospital with injuries, which, they said, had been the result of a racially-motivated attack.

When they saw the Golden Dawners, who inluded MP Dimitris Koukoutsis, they accused them of inciting the attack and nearly came to blows with the far-rightists, the newspaper Kathimerini reported. Hospital security staff called in the police to help break up the scuffle.

Golden Dawn denied any intention to attack the Roma. But MP Dimitris Koukoutsis told reporters that, “We won’t regard them as equal citizens until they stop their involvement in delinquency.” He said that would be impossible because, “Gypsies are delinquent in their DNA”.
http://greece.greekreporter.com/2013...mata-hospital/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback