Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-20, 12:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Vänta - har jag fattat situationen rätt?

1) Ni beslutar er för att gå skilda vägar.
2) Du tar ett större lån i ditt namn och löser in diverse gemensamma skulder inklusive KFM skuld som ditt ex har.
3) Ni har en TR-förhandling och en dom (?) på att han betalar dig 140000 mot att han får bilen.
4) Du skriver över bilen på honom.
5) Han säljer bilen privat och behåller pengarna.
----------

Om jag har fattat det hela rätt bör du snabbt som attan, med domen i handen begära utmätning med hjälp av KFM hos ditt ex. Annars lär du inte se röken av vare sig bilpengar eller resterande del av de 140000 kronorna. Och du har fortfarande det större lånet att amortera ensam.

Ja, ungefär så. Jag tog dock lånet innan vi gick skilda vägar, och det var hans skulder som jag löste ut, jag hade inga skulder innan jag träffade honom. Den muntliga förhandlingen blev ett beslut på att han skulle få bilen, och betala tillbaka de pengar som han var skyldig mig då jag löst ut hans tidigare skulder. Det finns hos kronofogden nu, men dom utmätte inte bilen då dom ansåg att det inte fanns tillräckligt med värde på den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback