Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-18, 16:31
  #1
Medlem
Hej , det är så att jag har blivit misstänkt för brott utomlands där dom tog mitt pass och jag fick betala borgen.

Nu är min fråga om jag skaffar nytt pass provisoriskt kan jag då bara ta flyget hem utan att riskera allt för mycket?

Menar om jag bokar biljeten dagen innan flyget ska gå eller samma dag och bara sätter mig på flyget , det borde inte va så stor risk att dom har koll på att jag åker?
Citera
2013-10-18, 16:36
  #2
Medlem
Mr.Effes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starmo1
Hej , det är så att jag har blivit misstänkt för brott utomlands där dom tog mitt pass och jag fick betala borgen.

Nu är min fråga om jag skaffar nytt pass provisoriskt kan jag då bara ta flyget hem utan att riskera allt för mycket?

Menar om jag bokar biljeten dagen innan flyget ska gå eller samma dag och bara sätter mig på flyget , det borde inte va så stor risk att dom har koll på att jag åker?


i vilken land samt hur stort är brottet?

ja skulle dra direkt om det inte är ett eu land.
Citera
2013-10-18, 16:40
  #3
Medlem
brottet är inom ett eu land men är inte så stort dom anklagar mig för bädregeri på 10 000 euro ca.

Jag hade också dragit men har inget pass nu så måste skaffa nytt pass först.

Brottet i sig ger inget fängelse här vad jag fått förklarat för mig..
Citera
2013-10-18, 20:09
  #4
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Savitt jag vet tar det ett tag att fa sitt nya pass nar man ar utomlands. Jag fick vanta 2 man.
Citera
2013-10-18, 21:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Savitt jag vet tar det ett tag att fa sitt nya pass nar man ar utomlands. Jag fick vanta 2 man.

Man får det på 5 dagar , det jag nu undrar är om dom på flygplatsen har koll på vem jag är osv om dom har något system som säger till dom att jag inte får lämna landet? Jag får ju nytt passnr men namnet är samma..
Citera
2013-10-18, 21:47
  #6
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starmo1
Man får det på 5 dagar , det jag nu undrar är om dom på flygplatsen har koll på vem jag är osv om dom har något system som säger till dom att jag inte får lämna landet? Jag får ju nytt passnr men namnet är samma..


jasa i vilket land da?


fragan ar val om konsulatet kan utfarda ett nytt pass nar man ar fri mot borgen.
Citera
2013-10-18, 22:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
jasa i vilket land da?


fragan ar val om konsulatet kan utfarda ett nytt pass nar man ar fri mot borgen.

Jo som jag uppfattade det så skall det inte vara några problem , jag är på Malta och konsulatet här ska bara skicka in ansökan till Rom ambasaden och efter några dagar ska passet vara framme.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback