Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-18, 20:05
  #13
Medlem
Rent tekniskt är det diskriminering, på samma vis som man inte får ha billigare försäkringspremier på bilförsäkringar enbart för unga kvinnor trots att dessa statistiskt är mindre olycksbenägna, kostar försäkringsbolagen mindre och därför kan sänka priset.

Låter som om du har övertändning på testo efter allt fajtandes. Vad är det för fel på att locka in lite tuffa brudar som man kan sparra med? För så här kommer det att bli om du börjar driva frågan:
- Priset höjs för tjejerna.

Det är allt. Du kommer inte att få fajtas billigare.
Citera
2013-10-18, 20:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Är samma pris för män och kvinnor hos frisören. Däremot tar de ofta olika priser beroende på längd eller klipptid.
Nej, det står alltid HERR och PENSIONÄR 100 och ett annat pris för kvinnor
Citera
2013-10-19, 12:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nej, det står alltid HERR och PENSIONÄR 100 och ett annat pris för kvinnor

Det kommer de väl runt genom att definiera herr som en "herrfrisyr" oavsett kön på den klippte.
Jag tror att en man med axellångt hår som vill ha samma behandling som en kvinna får betala samma pris.
Citera
2013-10-20, 15:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
.
Hörru. Det har skrivits i tråden att det är vanligt att män får betala mindre för danslektioner. Du påstod att det skulle bli "ett jävla liv" om något sådant förekom. Kan inte du leta rätt på något fall där det bliv liv om just detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
OBS - manliga poliser får inte kroppsvisitera och kroppsbesiktiga
kvinnor - kvinnliga poliser får kroppsvisitera och kroppsbesiktiga
män - helt jävla sjuukt

antar att samma gäller i kåk o dårsvängen
Jag skulle tro att det främst är två faktorer som gör att lagstiftningen inte är jämlik här.

1) Generellt upplever inte män det som lika kränkande att en kvinna kroppsvisiterar dem som en kvinna skulle göra om en man gjorde motsvarande, och ärligt talat är jag rätt övertygad om att en majoritet av männen faktiskt skulle föredra en kvinnlig polis.

2) Om jag får göra en gissning på hur många män som behöver kroppsvisiteras jämfört med kvinnor skulle jag tro att förhållandet är över 95% män. Att hindra manliga poliser från att kroppsvisitera folk av motsatt kön har alltså inte alls samma inverkan på arbetet som det skulle ha att hindra kvinnliga poliser från detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback