Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-24, 03:02
  #13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vet någon om man enkelt kan modda en japanska Snes (som ju som bekant ser likadan ut som en PAL) att spela europeiska spel? Det finns ett överflöd av japanska Super Famicoms här så det hade varit kul att testa själv. FAst hade jag verkligen spelat PAL-spel på den? Hmm, nåja.

Vad tror TS om en ny maskin av typen som spelar både Famicom- och Super Famicom-spel? Kan löna sig att ta reda på hur kompatibel den är från scratch och om inte särskilt; kan man modda den?
Citera
2013-10-24, 16:26
  #14
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vet någon om man enkelt kan modda en japanska Snes (som ju som bekant ser likadan ut som en PAL) att spela europeiska spel? Det finns ett överflöd av japanska Super Famicoms här så det hade varit kul att testa själv. FAst hade jag verkligen spelat PAL-spel på den? Hmm, nåja.

Vad tror TS om en ny maskin av typen som spelar både Famicom- och Super Famicom-spel? Kan löna sig att ta reda på hur kompatibel den är från scratch och om inte särskilt; kan man modda den?

Jag tror att konsoler från tredjepartstillverkare brukar vara regionsfria. Denna är i alla fall det: http://www.retrogamebase.co.uk/pre-o...sole-128-p.asp
Citera
2013-10-26, 06:52
  #15
Medlem
Da Bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vet någon om man enkelt kan modda en japanska Snes (som ju som bekant ser likadan ut som en PAL) att spela europeiska spel? Det finns ett överflöd av japanska Super Famicoms här så det hade varit kul att testa själv. FAst hade jag verkligen spelat PAL-spel på den? Hmm, nåja.

Vad tror TS om en ny maskin av typen som spelar både Famicom- och Super Famicom-spel? Kan löna sig att ta reda på hur kompatibel den är från scratch och om inte särskilt; kan man modda den?

Citat:
Ursprungligen postat av Da Bear
Välj vilken som, sen låter du någon installera ett SuperCIC chip så blir konsolen helt regionsfri och du kan själv välja mellan 50Hz eller 60Hz.

Helt klart den bästa modden.
Jag tycker du/ni helt ska skippa kloner. De kommer aldrig att fungera lika bra som originalen tyvärr.
Citera
2013-10-26, 12:22
  #16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da Bear
Helt klart den bästa modden.
Jag tycker du/ni helt ska skippa kloner. De kommer aldrig att fungera lika bra som originalen tyvärr.

Förvisso, men å andra sidan tror jag att nya kloner är bekvämare om man använder sig av en modern platt-TV. Visserligen anser jag att man helst ska skippa sådana överhuvudtaget när det kommer till retrokonsoler, men men.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback