Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 22:28
  #1
Medlem
Renewables avatar
Hej,

Under en installation låste sig datorn och jag startade om den via ormstartsknappen. Nu krånglar vänster musknapp, jag måste ibland trycka på den flera ggr för att den ska svara. Detta är väldigt irriterande och jag söker en lösning.
I skrivande stund håller jag på att installera ESET för att skanna igenom datorn efter virus, finns det andra tips?
Citera
2013-10-17, 22:33
  #2
Medlem
testat att gå in på kontrollpanelen->mus och kikat på inställningarna där?
Citera
2013-10-17, 22:34
  #3
Medlem
Cecilia.s avatar
Tryck på windowsknappen och skriv "enheter och skrivare" sedan högerklickar du på musen du vill fixa> egenskaper och sedan söker du efter nya drivrutiner. Kanske kan hjälpa.
Citera
2013-10-17, 22:34
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC då det handlar om kringutrustning och inte om Windows.

//Mod
Citera
2013-10-18, 00:04
  #5
Medlem
Renewables avatar
Försökte uppdatera drivrutinerna men får då upp en ruta om att jag har de senaste drivrutinerna. Inställningar i kontrollpanelen kan det inte vara för vänster musknapp reagerar inte slumpmässigt. Ibland räcker det med ett klick, ibland måste jag klicka 2,3,4 gånger.

Känns som att något blev korrupt efter mina tvingade omstart. Nu är frågan om Win 8 har ett verktyg för att hitta felet alternativt kan genomför en generellt reparation.
Citera
2013-10-18, 10:37
  #6
Medlem
installera om drivrutinerna till musen, kan vara som du säger att något blev korrupt
Citera
2013-10-18, 11:28
  #7
Medlem
Skadat godss avatar
Hjälper inte ovanstående tips så prova att återställa datorn någon vecka bakåt med Windows systemåterställning (som ingår som standard i Windows).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback