Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 11:11
  #145
Medlem
dwgs avatar
Det kommer alltid att komma sidor som ersätter det dom finns.
Innan Google så var det Altavista och nån mer sida som jag ej mins namnet på.
Och en dag kommer facebook inte vara nr1
Citera
2013-10-20, 14:35
  #146
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Det kommer alltid att komma sidor som ersätter det dom finns.
Innan Google så var det Altavista och nån mer sida som jag ej mins namnet på.
Och en dag kommer facebook inte vara nr1

Kan det vara Yahoo du tänker på?

För ~12 år sedan var det Yahoo, Altavista, och Google som fanns att välja bland vad jag minns. Sen exploderat använandet av Google och de andra verkade bara ha gett upp.
Citera
2013-10-20, 17:56
  #147
Medlem
Combots avatar
Layouten på Bing är helt värdelös imo.

Sökträffarna på Bing ser ut som billiga annonser, i stil med "Du är den miljonte besökaren,
det är sant!!!"

Detta har gjort att jag fortfarande använder Google. Och jag orkar inte jämföra
resultaten förrän ms städar upp i deras layout.
Citera
2013-10-20, 18:01
  #148
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Layouten på Bing är helt värdelös imo.

Sökträffarna på Bing ser ut som billiga annonser, i stil med "Du är den miljonte besökaren,
det är sant!!!"

Detta har gjort att jag fortfarande använder Google. Och jag orkar inte jämföra
resultaten förrän ms städar upp i deras layout.

ser de inte ut så med google med på en del sidor och sökträffar då det är sponsrade resultat
Citera
2013-10-21, 04:38
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Layouten på Bing är helt värdelös imo.

Sökträffarna på Bing ser ut som billiga annonser, i stil med "Du är den miljonte besökaren,
det är sant!!!"

Detta har gjort att jag fortfarande använder Google. Och jag orkar inte jämföra
resultaten förrän ms städar upp i deras layout.

Det är ju bara en textruta och en naturbild?

Vad menar du ska städas upp? Printscreenade själv här hur det ser ut för mig, har ingen aning om hur du lyckas uppfatta layouten som värdelös och resultaten som spam.

Startsida: http://i.imgur.com/Jv8gJCy.jpg

Generisk sökning med potential för reklam: http://i.imgur.com/VfApMXu.jpg
Citera
2013-10-21, 13:22
  #150
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejude
Jag vet inte vad det kom ifrån, kanske när jag ladda ner Adblock till google chrome, vad vet jag. Plötsligt har min sökmorot ställts in till Bing och varje gång jag öppnar en ny flik så hamnar man på Bings hemsida. Jävligt tröttsamt och det tog mig en stund att ställa tillbaka allt.

Alltså det blev installerat utan att jag specifikt klicka "installera bing" vilket jag blir jävligt förbannad över.

Hear, hear!

Sedan nåt år började varenda dator jag använde "glida över" till Bing bara så där...

Skedde typiskt om man skrev fel i adressfältet (typ flashbakc.org), innan jag förstod hur man skulle få bort skiten. Jag bojkottar således Bing pga deras intrång.
Citera
2013-10-21, 13:33
  #151
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har nu pga denna tråd börjat använda bing också... google har blivit för stor för sitt bästa och samma sidor kommer alltid längst upp. Man hittar nästan aldrig privata sidor längre med google

Möjligen OT, men jag tycker det har blivit hopplöst att hitta web-adresserna till hotell. Skulle boka upp ett dussintal olika hotell i förväg i våras, allt via Google, men det var lögn i helvete att hitta adressen till 'Pepes Bodega' (typ pepesbodega.es) för att boka direkt, istället hamnade man alltid på jävla TripAdvisor, varifrån det var total återvändsgränd.

Är detta Googles fel, eller har hotellen generellt outsourcat sina reservationssystem?

Edit: kollade själv runt med Google, Bing och DuckDuckGo och det var lika kass på alla. Sålunda hotellens fel, snarare än sökmotorernas.
__________________
Senast redigerad av Dawkinsean 2013-10-21 kl. 13:36.
Citera
2013-10-21, 17:45
  #152
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Tycker också att Google har blivit mycket sämre den senaste tiden. Det där jävla Google+ verkar ju totalt värdelöst också.
Citera
2013-10-23, 10:28
  #153
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Problemet är att om bing registrerar din information NU finns det inte ett skit du kan göra NÄR de SEDAN väljer att sälja den. För att använda samma caps-lock effekt som dig.

Det gäller i så fall alla sökmotorer och jag tänker inte sluta använda sådana.
Citera
2013-10-23, 18:27
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Det gäller i så fall alla sökmotorer och jag tänker inte sluta använda sådana.
Det är ju det de inte gör. Duck Duck Go har inte ens möjligheten att registrera användare.

Hur anonyma sökmotorer är skiljer grovt, men storföretagen kan man med säkerhet veta att de går steget längre än att bara samla data, de övervakar.
Citera
2013-10-25, 15:59
  #155
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Vilket enkelspårigt tänkande.

MSN, Windows, Internet Explorer ... Microsoft var störst de med på mycket en gång i tiden, men där har ju saker minst sagt hänt senaste 10 åren. Klart att det går att konkurrera med dem. Endera om de själv börjar spåra, eller om markant bättre tjänster poppar upp.

Edit: Dessutom, Google Chrome / Internet Explorer, Google Maps / Bing maps, Google Translate / Bing Translate, Android / Windows Phone, Chrome OS / Windows. Bing är inte heller bara en sökmotor.
Du glömmer att IE suger kuk (på alla sätt). Bra webbläsare om du ej vill att all din sökdata skickas till googles servrar är mozilla, annars är chrome snabbast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback