Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-13, 16:24
  #37
Medlem
Ttoclaws avatar
Mitt pass och körkort har gått ut. På ICAs utlämningsställe finns mitt nya körkort men eftersom jag inte hade något giltigt leg med mig fick jag inte hämta ut mitt nya körkort.

Vad gör man??
Citera
2018-10-13, 17:23
  #38
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Mitt pass och körkort har gått ut. På ICAs utlämningsställe finns mitt nya körkort men eftersom jag inte hade något giltigt leg med mig fick jag inte hämta ut mitt nya körkort.

Vad gör man??

Ta med godkänd intygare och ansök om idkort hos Skatteverket, eller till Polisen och ansök om nationellt idkort/pass.

Hämta sedan ut körkortet, det kan hända att brevet hinner gå i retur. Då får du be Transportyrelsen skicka igen.
__________________
Senast redigerad av miikos 2018-10-13 kl. 17:26.
Citera
2018-10-13, 17:25
  #39
Medlem
miikoss avatar
Saknar du intygare så får du besöka Skatteverket och låta handläggaren kolla på de gamla idkorten/passen.
Citera
2018-10-13, 18:03
  #40
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ta med godkänd intygare och ansök om idkort hos Skatteverket, eller till Polisen och ansök om nationellt idkort/pass.

Hämta sedan ut körkortet, det kan hända att brevet hinner gå i retur. Då får du be Transportyrelsen skicka igen.

Okej jag får väl göra så även om det låter omständigt. Man kan inte bara ta med en anhörig till utlämningsstället som intygar att jag är jag?
Citera
2018-10-13, 18:15
  #41
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ta med godkänd intygare och ansök om idkort hos Skatteverket, eller till Polisen och ansök om nationellt idkort/pass.

Hämta sedan ut körkortet, det kan hända att brevet hinner gå i retur. Då får du be Transportyrelsen skicka igen.

Hur ska jag förresten kunna hämta ut det nya id-kortet?
Citera
2018-10-13, 18:31
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hur ska jag förresten kunna hämta ut det nya id-kortet?

Passet/id-kortet får du hämta upp på polisstationen. Då räcker det att visa kvittot du fick när du ansökte om det.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback