• 2
  • 3
2013-10-18, 19:14
Medlem
MeanMEs avatar
Vill du åstadkomma den vidrigaste lukt du kan tänka dig så ta aborre i skivor och ha ner det i en burk med vatten och låt det stå ute mot solsidan på en vägg i ett antal månader.

Häng gärna upp den då doften med tiden blir oemotståndlig för räv till vilket det användes till i rävfällor på den tiden det begav sig.

När du öppnar burken / flaskan vad du än gör ha skyddshanskar på dig och gärna en sopsäck över huvudet för att skydda kläderna och ett par stora solglasögon för doften sitter kvar riktigt länge om du får vätska på dig. Och det skadar inte att skydda dig mot de bakterier som kan bildas.

Det får smörsyra att framstå som parfym imho.
Citera
2013-10-19, 08:28
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Durian-frukten som kommer från Singapore. http://en.wikipedia.org/wiki/Durian

Bara en del anser den doftar illa, jag käkar regelbundet och älskar både lukt och smak
Citera
2013-10-19, 09:58
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Bara en del anser den doftar illa, jag käkar regelbundet och älskar både lukt och smak

Jag frågade tjejen (thai) om vi skulle köpa en sån Durian och testa när hon var och shoppade rambutan (tror jag dom heter, ser ut som rymdägg...) Nåväl svaret var kort och koncist: NO

Och hon äter fanemig nästan allt. Det är nog en frukt som man antingen älskar eller hatar. Har för mig att det finns hotell som förbjuder gästerna att ta in durian.

Torkad bläckfisk luktar ju åxå märkligt, blir ännu värre när man steker den. Men det är smaskens att käka.

Men surströmmingsspad eller kattpiss är ju saker som inte luktar så gott alla gånger, nu har jag inte några problem med surströmming utan det vattnas i munnen...Så det kanske inte var en bra idé i alla fall.

Men smörsyra är ett bra förslag. Den luktar inte rosor.
Citera
2013-10-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Durian-frukten som kommer från Singapore. http://en.wikipedia.org/wiki/Durian

De finns nog inlagda också, då kan man ju använda spadet
Citera
2013-10-20, 18:52
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork

Vart hittar du Durian någonstans? Har aldrig smakat men skulle gärna testa, gillar lite "speciella" smaker.
Dom har iallafall inte den hos mina lokala grönsakshandlare.

Tror dock inte den skulle fungera till det TS önskar, men det beror väl på om lukten håller i sig när frukten ruttnar.
Citera
2013-10-20, 20:31
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jag frågade tjejen (thai) om vi skulle köpa en sån Durian och testa när hon var och shoppade rambutan (tror jag dom heter, ser ut som rymdägg...) Nåväl svaret var kort och koncist: NO

Rambutan och durian är olika frukter. Det är durianfrukten som luktar apa.

TS kanske borde göra en mix av alla föreslagna produkter och skapa en superstinkbomb!
Senast redigerad av JerryCotton 2013-10-20 kl. 20:53.
Citera
2013-10-20, 21:06
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Rambutan och durian är olika frukter. Det är durianfrukten som luktar apa.

TS kanske borde göra en mix av alla föreslagna produkter och skapa en superstinkbomb!

Det är jag väl medveten om, men vi var och shoppade grönsaker/frukter så därför nämnde jag rambutan. Som ser ut som en liten hårig kiwi eller vad man nu efterlikna den med. Men den luktar inte nåt. Ser dock lite kul ut.
Citera
2013-10-20, 21:56
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det är jag väl medveten om, men vi var och shoppade grönsaker/frukter så därför nämnde jag rambutan. Som ser ut som en liten hårig kiwi eller vad man nu efterlikna den med. Men den luktar inte nåt. Ser dock lite kul ut.

Läste ditt inlägg lite för snabbt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in