Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-10-19, 12:02
  #25
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dingo-Bad
...jag kan ej låna bil dig du finns på kronofogden,
Han blev arg och babblade att jag har ingen rätt att kolla på han grejer hos myndigheter. Jo, då det är offentliga uppgifter!

Om han lånar bilden så finns det risk att han åker fast(Va??? Förtydliga hur han "åker fast") med min bil så kommer kronofogden ta den, sen blir det helsikes jobb att få den tillbaka, varför skulle hamna sån sits.

Då började han skriva massa skit.

KFM tar inte din bil för att någon annan har lånat den. Det är din bil, du är registrerad ägare så KFM gör inget med bilen. Om din kompis kör som en kratta och ev krockar din bil kan jag förstå att du inte vill låna ut bilen med tanke på självrisk mm.
Citera
2013-10-19, 12:12
  #26
Medlem
Dingo-Bads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
KFM tar inte din bil för att någon annan har lånat den. Det är din bil, du är registrerad ägare så KFM gör inget med bilen. Om din kompis kör som en kratta och ev krockar din bil kan jag förstå att du inte vill låna ut bilen med tanke på självrisk mm.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16656209.ab
Citera
2013-10-19, 13:09
  #27
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Slutklämmen på artikeln:
Citat:
Men Göran Erixon, chef för Kronofogdens enhet för specialindrivning i Stockholm, säger rent allmänt, utan att känna till ärendets detaljer, att det som beskrivs inte är ett accepterat arbetssätt.

– Jag håller definitivt med, man kan ju inte strandsätta personer! Och det hoppas jag inte heller har varit förrättningsmannens avsikt.

– Det säger ju sig självt, så där agerar inte en statstjänsteman! Normalt sett tar man ju ett fordon när inte någon är inne i det.

Anders Petersson och hans chef på plåtslageriet kommer att klaga på utmätningsbeslutet.

Tillägg: Även om KFM handlade fel - låna inte ut bilen till din kompis. Riskminimering...
__________________
Senast redigerad av GrumpyOldMan 2013-10-19 kl. 13:12. Anledning: Tillägg
Citera
2013-10-19, 13:17
  #28
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Se även: http://www.kronofogden.se/download/1..._Utmatning.pdf sid 92.

Verkar som om KFM gjort helt fel i tidningsartikeln.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback