Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-16, 22:16
  #1
Medlem
acerblazerlols avatar
Tjäna, jag ska köpa en ny bössa, jag förvarar mina andra bössor just nu hos farsan, har tillstånd till det från polisen, ska jag ringa dom och säga att jag vill lägga till en bössa på tillståndet eller ska jag skicka in en ny ansökan för alla 3 bössorna?
Citera
2013-10-17, 08:25
  #2
Medlem
sebnies avatar
Jag skulle gissa på att du blir tvungen att söka "vanlig licens", förvara den nya bössan hemma hos dig, medans du sedan söker förvaringlicens hos din pappa för den nya bössan.

Tänk på att när du har förvaringslicens för att förvara bössorna någon annan stans så får du INTE förvara bössorna hemma hos dig och vice versa utan vill du ta hem bössorna måste du återkalla förvaringslicensen.

Bästa svaret du kan få är om du ringer polisen på 11414. Du kan nämna att du har vapenlicens och även särskilt tillstånd för att förvara bössorna på annan plats.
Och fråga hur du bär dig till väga för att söka en ny vapenlicens som du sedan direkt vill kunna förvara hos din pappa, eller om du måste mellanförvara vapnet hos dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback