Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-16, 21:35
  #1
Medlem
knibens avatar
Alternativet längst ner, om jag genomför detta.. vad händer
http://www.tech-recipes.com/wp-conte...m-settings.jpg


så min fråga:
kommer jag kunna forsätta var jag slutade på t.ex fifa med alla mina spelare kvar i online läget om jag efter resetten lägger tillbacks saved data utility jag hade innan reset..?



tvungen (tror jag) att göra en nåt av restore ps3 system, restore default settings eller rebuild database då min ps3 lider att frysfel där den stänger av sig själv ibland och ljudet buggar bort i alla spel, dessutom fryser det i alla spel
Citera
2013-10-16, 21:37
  #2
Medlem
Allt ryker ju om du formaterar. Går det inte att kopiera över datan du vill spara till en extern hårddisk? Har för mig har gjort det. Kolla upp det.
Citera
2013-10-16, 23:26
  #3
Medlem
subutexs avatar
man kan spara save-filerna till usb ganska enkelt genom att bara koppla in en usb-sticka där man kopplar in handkontrollerna.. gör detta innan återställningen.. sen är det bara lägga in save-filerna igen o installera spelet.. då ska allt vara som vanligt.. har även med samma metod laddat hem överfeta save-filer (från japan etc) på spel som ja inte riktigt lyckats med tidigare..
Citera
2013-10-17, 15:22
  #4
Medlem
knibens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subutex
man kan spara save-filerna till usb ganska enkelt genom att bara koppla in en usb-sticka där man kopplar in handkontrollerna.. gör detta innan återställningen.. sen är det bara lägga in save-filerna igen o installera spelet.. då ska allt vara som vanligt.. har även med samma metod laddat hem överfeta save-filer (från japan etc) på spel som ja inte riktigt lyckats med tidigare..

klart jag vet hur man gör när man för över saved data till ps3:et med ett usb men det var ju inte frågan, frågan handlade mer om online data, att om man gör en "restore PS3™ system" så räcker det inte att kopiera in saved datan i Saved data utility mappen för att online datan ska finnas kvar... det kanske bara funkar för offline data? sen det här med "Game data utility" (som är en annan map än "Saved data utility") måste man göra nåt med detta också för att man ska kunna forsäta där man var online..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback