Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-17, 12:26
  #13
Medlem
SirSaWas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Inte alla uppskattade grafiken i de första 3d-konsollerna... På den tiden, när man knappt sett något bättre, så tyckte jag väl inte att den var direkt ful utan bara lite "konstig".
Zelda: OoT är fortfarande bland det bästa jag spelat

Off: Såg förresten häromdagen Zelda: A Link to the Past (SNES) säljas för 3000 kr i min lokala spelbutik. Tycker det spelet har åldrats betydligt bättre


Minns faktiskt när Ocarina of time släpptes.
Pappa förhandsbeställde det för jag skulle få det i julklapp. Var kväll öppnade jag julklappen för att spela det i smyg.
Härliga tider!

Zelda till SNES är faktiskt det enda Zelda-spelet som jag inte har ägt. Tror jag har spelat det en gång, hos en vän, när det kom ut.
Tragiskt!
Ska finna det på Tradera eller Blocket. Men inte för några 3.000 kr. inte!
Citera
2013-10-17, 13:45
  #14
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Utgår ifrån att det andra Zelda måste vara Ocarina of Time... Har sett bara det spelet gå för 1500
Ska du sälja vidare så kan det absolut vara värt det... Men ska du spela, så njae, den där suddiga grafiken, som var äcklig redan på sin tid, har sannerligen inte åldrats väl.

Haha 1500.. nja runt 300 för ett komplett.
Det du såg va antagligen ett oöppnat ex, minns att det låg ute i somras, eller så va det någon av alla
retrospelsäljarsajter som lägger ut spel för riktigt hutlösa priser..

Men till Ts 1000kr är ett bra pris och jag tycker du ska köpa det, mycket spelglädje men kolla gärna spakarna på handkontrollerna.

Är spelen dessutom kompletta med manual + box så är det ett superpris!
Citera
2013-10-17, 14:28
  #15
Medlem
Masturblijas avatar
Beros väl på hur intresserad du är av spelen som skiner på N64, plattformsäventyr och äventyr........
Citera
2013-10-17, 14:32
  #16
Medlem
Jag själv köper mycket retro spel och vill du inte ha dom själv för det där priset så kan du skicka din polares nummer till mig så tar jag allt!

Det är ett bra pris, kollar du styckepriset på spelen på Tradera så är du snabbt uppe i 1000 kronor.
Citera
2013-10-18, 18:27
  #17
Medlem
Elementarts avatar
Så länge allt är i bra skick så låter det som en rätt bra deal. Hälften av spelen du nämnde är helt klart värda att spela igenom.
Citera
2013-10-19, 17:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbymasters
Tjena!
En kompis erbjuder ett nintendo 64+3 kontroller för 1000 kr.
Ingår även 15 spel (som jag förstod det)

Han skrev så här om spelen:
"Marioparty 2, mariocart, castle vania, diddi Kong racing, bomberman, nå döda monster spel, majoras mask zelda och nåt mer zelda. 2 James Bond och nåt tekken aktikt spel"

Vet inte om ni får ut nåt av det han skrev men skulle vara kul att höra vad ni tycker



Tack på förhand/ Hubbymasters

Om jag inte hade ett Nintendo 64 så skulle jag köpa det alla gånger i veckan! 1 000 spänn för N64, 3 handkontroller och 15 spel?!

Det är som hittat!
Citera
2013-10-19, 17:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Inte alla uppskattade grafiken i de första 3d-konsollerna... På den tiden, när man knappt sett något bättre, så tyckte jag väl inte att den var direkt ful utan bara lite "konstig".
Zelda: OoT är fortfarande bland det bästa jag spelat

Off: Såg förresten häromdagen Zelda: A Link to the Past (SNES) säljas för 3000 kr i min lokala spelbutik. Tycker det spelet har åldrats betydligt bättre

Va?! Är Zelda - A Link to the Past värt så mycket som 3 000 kr?! Jag har ju själv det spelet med orginalkartong och allt! Samma gäller Super Metroid... Märkligt...
Citera
2013-10-20, 18:55
  #20
Medlem
SirSaWas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Va?! Är Zelda - A Link to the Past värt så mycket som 3 000 kr?! Jag har ju själv det spelet med orginalkartong och allt! Samma gäller Super Metroid... Märkligt...

Inte alls märkligt.
En liten bit av historia kostar
Citera
2013-10-25, 13:48
  #21
Medlem
Flingpakets avatar
Om inte du ska köpa det står jag på kö i alla fall!
Seriöst, ett N64 och 15 spel som är såpass bra dessutom- det där är ett riktigt kap. Köp!
Citera
2013-10-25, 13:51
  #22
Avstängd
PieterBruegels avatar
Jag hade köpt det på stöten! Härlig konsol med många multiplayerminnen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback