Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-16, 20:17
  #1
Medlem
Liam Neeson är tillbaka i en ny huvudroll i "Non-Stop" som utspelar sig 12 000 meter upp i luften. Filmen kretsar runt en luftvärnssoldat (Neeson) som måste rycka in i handlingen när en amerikansk terrorist hotar att döda en passagerare i ett flygplan var tjugonde minut om hans krav inte möts (*gäsp*).

Filmen återförenar Neeson med “Unknown”-regissören Jaume Collet-Serra och motspelerskan Julianne Moore.

En första trailer visas nu upp, och den stora frågan är om Neeson har tröttnat på att spela in kvalitativa filmer och bara vill fylla upp lönekontot med jämna mellanrum? Eller får han helt enkelt inte bra roller längre?

Trailer: http://capishe.se/nyhet/liam-neeson-...till-non-stop/
Citera
2013-10-16, 20:28
  #2
Medlem
toalet031s avatar
Fast denna filmen verkar ju riktigt vass så vet inte riktigt vad du snackar om ?
Citera
2013-10-16, 20:29
  #3
Avstängd
Neeson är väl inte känd för kvalitativa filmer direkt. Det är egentligen bara när han gör riktiga storfilmer med regissörer som Spielberg som det blir bra.
Citera
2013-10-16, 21:32
  #4
Medlem
Tror det gick utför när hans fru dog. Efter det tycks han ha hoppat på vilka projekt som helst bara för att hålla sig sysselsatt eller nåt. Bara en teori.
Citera
2013-10-16, 22:48
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av apepojken
Tror det gick utför när hans fru dog. Efter det tycks han ha hoppat på vilka projekt som helst bara för att hålla sig sysselsatt eller nåt. Bara en teori.
Kan nog vara så. Han känns väldigt trött och dyster nuförtiden.
Citera
2013-10-16, 23:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Fast denna filmen verkar ju riktigt vass så vet inte riktigt vad du snackar om ?

Riktigt vass vet jag inte om jag kan hålla med om, men hade förväntat mig något i stil med "taken 2" efter att ha läst jefvuls sågning, och så dålig var den inte, kan nog bli en skön action av det man såg i trailern, en ny klassiker blir det dock knappast.
Citera
2013-10-17, 02:29
  #7
Medlem
softcore123s avatar
Tycker filmen ser ganska bra ut, verkar vara någon bra story på filmen och inte bara bam bam bam pang pang pang som dem flesta Jason Statham filmerna består, men nu har jag inget emot Jason Statham heller, så det är ju skitsamma
Citera
2013-10-17, 12:31
  #8
Medlem
psaks avatar
Taken var grym ju. Inte dåligt att slå som actionhjälte vid 55 års ålder och övertyga. Den här nya låter ju lite mer som skåpmat men jag väntar med utlåtande tills jag sett den.
Citera
2013-10-17, 15:09
  #9
Medlem
nollans avatar
Alltså visst, Schindler's List, men hur många "bra" filmer har han varit med i utöver den egentligen? OK, kanske en handfull, men det är ju inte så att Taken är sämre än 90% av hans övriga repertoar.
Citera
2013-10-18, 08:08
  #10
Medlem
Continental Ops avatar
Han hade ju varit grym om han bara gjort Taken och inga fler action, satt nivån bara.

Vettefan vad det beror på jag är oxå nyfiken på detta då han var konsekvent utanför action tidigare, tror till o med jag läst nån intervju med han där han sagt att han inte vill medverka till sånt.

kan det inte vara lite medelålderskrislrelaterat då? att gamla gubbar i hollywood känner sig lite tuffa av att vifta med pistoler o sånt? Annars är väl det här med frugan troligen en nyckel
Citera
2014-04-07, 10:19
  #11
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Jag tror att jag kommer gilla denna filmen, den verkar vara spännande och han gillar jag som skådis. Men återser att se om den är bra eller ej.
Jag tycker att den påminner lite om " Source Code ". En annan ganska bra speciell film.
Citera
2014-04-07, 11:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Liam Neeson är tillbaka i en ny huvudroll i "Non-Stop" som utspelar sig 12 000 meter upp i luften. Filmen kretsar runt en luftvärnssoldat (Neeson) som måste rycka in i handlingen när en amerikansk terrorist hotar att döda en passagerare i ett flygplan var tjugonde minut om hans krav inte möts (*gäsp*).

Filmen återförenar Neeson med “Unknown”-regissören Jaume Collet-Serra och motspelerskan Julianne Moore.

En första trailer visas nu upp, och den stora frågan är om Neeson har tröttnat på att spela in kvalitativa filmer och bara vill fylla upp lönekontot med jämna mellanrum? Eller får han helt enkelt inte bra roller längre?

Trailer: http://capishe.se/nyhet/liam-neeson-...till-non-stop/
Det känns som han blivit så förknippad med sin BADASSroll att han bara erbjuds sådana roller. Som Taken, The Grey och nu i Non-Stop. Dock kanske han får visa att han kan agera nu när han ska spela katolskpräst i Martin Scorseses nästa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback