Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-16, 12:54
  #1
Medlem
insectqueens avatar
Bara jag som hittat detta? Alkolisten och standup artisten Doug Stanhopes egna podcast 10 avsnitt tillgängliga...Väldig roligt men även inslag av rätt tunga ämnen första avnittet tex handlar om hur Doug hänger med sin polare Andy Andrist (komiker) till Florida för att konfrontera en man som under 70 talet utsatte Andy för upprepade sexuella övergrepp..tungt men roligt..
Alla avsnitt finns här http://www.dougstanhope.com/mypodcast/
Citera
2013-10-17, 11:35
  #2
Medlem
Har också börjat lyssna. Väldigt bra. Gillade avsnittet med snubben som hade suttit i fängelse i Brasilien för knarksmuggling. Jävligt intressant!
Citera
2013-10-17, 12:16
  #3
Medlem
KJuices avatar
De senaste avsnittet med Whiskey Girl och Nowhere Man var det bästa hittills, speciellt när man vet vad som hände med dem efter podcasten spelades in.
Citera
2013-10-20, 13:48
  #4
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
De senaste avsnittet med Whiskey Girl och Nowhere Man var det bästa hittills, speciellt när man vet vad som hände med dem efter podcasten spelades in.
Ja herregud vad tragiskt, romantiskt dock att han tog livet av sig samma dag som hon dog..
Citera
2013-10-23, 17:22
  #5
Moderator
HelgeBuks avatar
Du är verkligen inte ensam!

Lite synd att avsnitten kommer med så ojämna mellanrum, men det har ju sin charm det också.
Citera
2013-11-08, 19:36
  #6
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJuice
De senaste avsnittet med Whiskey Girl och Nowhere Man var det bästa hittills, speciellt när man vet vad som hände med dem efter podcasten spelades in.

... och nu finns uppföljaren ute. Helt fantastiskt, tror aldrig att jag hört några bättre podcast-episoder än dessa två. Samtidigt som DS i vanlig ordning är chockerande grov så lyser hans kärlek och respekt för de inblandade igenom.
__________________
Senast redigerad av Meyer_Lansky 2013-11-08 kl. 19:47.
Citera
2013-11-11, 05:21
  #7
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyer_Lansky
... och nu finns uppföljaren ute. Helt fantastiskt, tror aldrig att jag hört några bättre podcast-episoder än dessa två. Samtidigt som DS i vanlig ordning är chockerande grov så lyser hans kärlek och respekt för de inblandade igenom.

Verkligen skitbra! Och väldigt intressant att höra om "uppstädningen", lät inte som nåt man vill vara med om!
Citera
2014-06-13, 07:23
  #8
Medlem
Dants avatar
Rekommenderar "Ultimate Legendary Melt Down Insane Comic James Inman" avsnittet, fyfan vad man garva
Citera
2014-06-19, 15:08
  #9
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dant
Rekommenderar "Ultimate Legendary Melt Down Insane Comic James Inman" avsnittet, fyfan vad man garva

Ja den var riktigt rolig fick många garv där gillade avsnittet med Lynn Shawcroft också hon var skön
Citera
2015-05-20, 00:42
  #10
Medlem
SiewertOholms avatar
Är besviken på att inte flera tycks har öppnat öronen för denna podcast. Ett av de senaste guldkornen var "Floyds incredible ass cancer" där han intervjuade en "local drunk" som fått rövcancer. Så oerhört familjärt och trevligt på sitt fina dysfunktionella sätt.

Det kan väl tilläggas att podcasten ibland bara blir en evigt fyllesludder med anekdoter och vardagsbetraktelser som inte riktigt har något värde. Men mitt i allt dyker det upp fantastiska historier igen!
Citera
2015-05-20, 01:43
  #11
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiewertOholm
Är besviken på att inte flera tycks har öppnat öronen för denna podcast. Ett av de senaste guldkornen var "Floyds incredible ass cancer" där han intervjuade en "local drunk" som fått rövcancer. Så oerhört familjärt och trevligt på sitt fina dysfunktionella sätt.

Det kan väl tilläggas att podcasten ibland bara blir en evigt fyllesludder med anekdoter och vardagsbetraktelser som inte riktigt har något värde. Men mitt i allt dyker det upp fantastiska historier igen!

Hade inte du skrivit detta så hade jag missat podden. Jag gillar Doug! Ibland kan jag bli trött på enspåriga misantropmänniskor, men bara ibland..

Skall kollas upp! Tack för tipset. Kan rekommendera youtubeklippet när Doug besöker konspirationsgurun Alex Jones. "Sign me up [for the illuminati]!" För att parafrasera, var ett tag sedan jag kollade på Doug-videor.
Citera
2015-05-24, 23:36
  #12
Medlem
c.showalters avatar
Uppdaterar länken: http://www.dougstanhope.com/podcast/


För de som inte känner till podden så är den gjord av amerikanske komikerna Doug Stanhope.
Lite trivia: han bor med sin bipolära flickvän Bingo i den lilla staden Bisbee Arizona. Många av gästerna i podden är folk kring Dougs standup-karriär, komiker, managers osv och människor i Bisbee.

Doug Stanhope kan väl beskrivas som en typ av no-bullshit komiker med mycket libertarianska tankar och mycket droger och alkohol.


Dougs stand up: https://www.youtube.com/watch?v=GCv4tcQojFI
Doug och Bingo på Stern show: https://www.youtube.com/watch?v=JW82veOTdIE
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback