Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-16, 07:54
  #1
Medlem
Josaderos avatar
Hallå gott folk!
Nu är det så att när jag försöker sprida videos från The Alex Jones channel på Facebook så försvinner mina uppdateringar. När jag vill skicka en länk till en kompis kommer det upp en ruta där det står, att videon är blockad på grund av Facebooks säkerhetssystem. och när jag vill gå runt det och t.ex. skriver titeln till videon i chatten, tas mina meddelanden bort.
Min fråga är då, är inte det politisk censur? och anser ni att det är okej?

Infowars.com
Citera
2013-10-16, 08:00
  #2
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Är inte han den snubben som sa att staten slänger massa kemikalier i livsmedel som gör män till bögar eller vafan det var?
Citera
2013-10-16, 10:29
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Är inte han den snubben som sa att staten slänger massa kemikalier i livsmedel som gör män till bögar eller vafan det var?
Det vågar jag inte svara på men han är en känd foliehatt i alla fall.
Citera
2013-10-16, 10:50
  #4
Medlem
Josaderos avatar
Tråkig inställning har gubbar, dags att sluta blunda för verkligheten. Tror att dom censurerar för en anledning. det är en av dom 20 mest besökta nyhetssidorna i världen. Kolla upp det innan ni slänger ut löjliga uttryck som foliehatt.
Citera
2013-10-16, 10:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josadero
Tråkig inställning har gubbar, dags att sluta blunda för verkligheten. Tror att dom censurerar för en anledning. det är en av dom 20 mest besökta nyhetssidorna i världen. Kolla upp det innan ni slänger ut löjliga uttryck som foliehatt.

Jag håller med om att det är fel att börja diskutera innehållet i filmerna i den här tråden. Facebook kan förvisso göra som de vill då de är ett privat företag, men det är alltid pissigt när de inte kan vara konsekventa och tillåta vilka länkar som helst så länge de inte innehåller rent av olagligt material.

Skulle olagligheter som sprids via Facebook verkligen göra Facebook ansvarsskyldiga?
Citera
2013-10-16, 10:58
  #6
Medlem
nins avatar
Oavsett om personen är en foliehatt eller ej så bör inte facebook blocka sidor på grund av dåliga politiska skäl.
Citera
2013-10-16, 11:14
  #7
Medlem
Josaderos avatar
Det går att skicka videos på när jihadister i Syrien skär upp en kille och äter hans hjärta. Men inte Alex Jones. ooooh logic :P
Citera
2013-10-16, 14:29
  #8
Moderator
Sun Rulers avatar
Hittade följande information:
Citat:
Social networking giant has embarked on a move to ban Tea Party material as part of wider cybersecurity agenda for web censorship and political oppression

Paul Joseph Watson

Friday, July 16, 2010
Facebook has sensationally banned the official Alex Jones Facebook page after a customer services representative admitted that all material containing images of the famous Gadsden flag was being deleted by the social networking giant.
While some fan pages remain up, the official Alex Jones Facebook page at has been terminated. Other Alex Jones pages run by Infowars readers have also been deleted, such as the page that was formerly at .

http://www.prisonplanet.com/facebook...sden-flag.html
Jag tycker deras agerande är förkastligt men Alex Jones kort och gott ett skämt.
Citera
2013-10-16, 20:35
  #9
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det vågar jag inte svara på men han är en känd foliehatt i alla fall.
Hittade en källa iallafall, men jag tycker han kan vara rolig ungefär som Bill O Reilly!
http://youtu.be/XYPzCs5IqsY?t=2m28s
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2013-10-16 kl. 20:38.
Citera
2013-10-16, 21:10
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josadero
Tråkig inställning har gubbar, dags att sluta blunda för verkligheten. Tror att dom censurerar för en anledning. det är en av dom 20 mest besökta nyhetssidorna i världen. Kolla upp det innan ni slänger ut löjliga uttryck som foliehatt.
Jag vet inte riktigt om jag klassar han sida som en nyhetssida. Foliehatt är rätt milt. Han är trots allt spritt språngande galen.

Citat:
Ursprungligen postat av nin
Oavsett om personen är en foliehatt eller ej så bör inte facebook blocka sidor på grund av dåliga politiska skäl.
Det håller jag absolut med om MEN det är ett privat företag och dom har således rätt att göra som dom själva tycker i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hittade en källa iallafall, men jag tycker han kan vara rolig ungefär som Bill O Reilly!
http://youtu.be/XYPzCs5IqsY?t=2m28s
Ja, det är rätt underhållande, det håller jag med om men han är ju som sagt inte frisk för det.
Citera
2013-10-17, 04:49
  #11
Medlem
"Nyheter"? Alex Jones och hans anhängare påminner mer om en sekt. Helt korkad är han nog inte, då han tjänar grova pengar. Skrämmande hur många som fastnar i det där träsket, även här i Sverige. Finns en bra bok om "konspirationsindustrin" i USA och hur mycket pengar den omsätter, minns tyvärr inte namnet på den just nu.

Kanske borde även (mis)information få vara fri, men privata företag bestämmer ju själva vad de vill klassa som "spam"...
Citera
2013-10-19, 20:06
  #12
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Hittade följande information:
Jag tycker deras agerande är förkastligt men Alex Jones kort och gott ett skämt.

Han lever gott på sånt där och vill att dom ska stänga ner hans sidor. Då får han mer vatten på sin kvarn och sympatidonationerna rasar in. F ö så vill jag tillägga att Alex är en högljudd burdus kontraproduktiv fjant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback