Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 11:11
  #1069
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har väl inte hunnit få igenom sekretessmarkering än ... men det kommer nog, hon kan ju alltid hävda att hon är "trakasserad" via Flashback om inte annat ...

Hon finns kvar på www.birthday.se
http://www.birthday.se/sok/?f=gunilla&l=lindbom

Döingar försvinner inom ett par dagar från folkbokföringen och dessa sajter.

Så...tanten lever...
Citera
2014-04-23, 11:49
  #1070
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Ok, postaren menar Gunillaaktig person på sin arbetsplats. Eftersom folk på FB ofta formulerar sig illa antog jag att denne slarvat med namn mm. Trist att folk inte är bättre på att uttrycka sig! Ska det vara så svårt att skriva Gunillamässig, Gunillaaktig osv? De flesta har nog som jag misstolkat posten, uppenbart är det sannerligen inte.

Ett "Oj, förlåt Hutz att jag kallade dig icke läskunnig/medveten spridare av desinformation, my bad!" vore klädsamt!
Nä ok.

De flesta har nog tvärtemot vad du skriver inte misstolkat, det står klart och tydligt Gunillig, och det betyder klart och tydligt en person som påminner om Gunilla.

Sopa rent framför egen dörr först innan du börjar gorma om läskunnighet!



Inget nytt på några av facebookprofilerna verkar det som...
Vore förbannat kul att kontakta några av "Martin Kristensen"s fb-vänner och fråga när de senast träffade honom fysiskt... Smått fantastiskt att samla på sig så många vänner när man med stor sannolikhet inte finns..!
Citera
2014-04-23, 12:31
  #1071
Medlem
C-3POs avatar
Jag sätter mina pengar på att Gunilla lever och det som är intressant nu är hur länge den här charaden ska pågå.

Är det förresten någon som har koll på när det blir rättegång? Då om inte annat lär vi ju få definitivt besked.
Citera
2014-04-23, 12:40
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Jag sätter mina pengar på att Gunilla lever och det som är intressant nu är hur länge den här charaden ska pågå.

Är det förresten någon som har koll på när det blir rättegång? Då om inte annat lär vi ju få definitivt besked.

Jag sätter också mina hårt beskattade slantar på lågoddsaren att tanten är vid liv.

Har försökt finna någon info om när det är dags för rättegång men utan framgång, någon som vet?
Citera
2014-04-23, 12:51
  #1073
Medlem
2009-09-08
DOMSKÄL
Citat:
Gunilla Allander har uppgett att hon i ett upprört och ledset tillstånd ringt upp sin
läkare NN och, i förtroende, sagt bland annat att hon skall ta sitt liv.
Hon har inte sagt att hon skall skjuta Dennis Allander eller något som skulle kunnat
missförstås som detta.

Anledning saknas att betvivla de uppgifter målsäganden NN lämnat.
Tingsrätten finner det därigenom styrkt att Gunilla Allander uttalat att hon skall
skjuta Dennis Allander. Uttalandena fälldes emellertid i djupaste förtvivlan efter det
att Gunilla Allander just fått reda på att hon genom domstolsbeslut fråntagits rätten
att umgås med sin enda dotter. Därtill var Dennis Allander inte närvarande.
Tingsrätten anser det inte bevisat att Gunilla Allander haft fog för att räkna med att
hennes läkare till Dennis Allander skulle föra vidare uttalanden, vilka sagts utifrån
ovan nämnda bakgrund samt i fullaste förtroende. Mot Gunilla Allanders
förnekande är det således inte klarlagt att hon fällt uttalandena med uppsåt att hota
Dennis Allander. Slutligen kan tingsrätten konstatera att NN själv
uppgett att hon på intet sätt känt sig hotad. Följaktligen skall åtalet mot Gunilla
Allander ogillas.
__________________
Senast redigerad av Psykosomalisk 2014-04-23 kl. 13:36.
Citera
2014-04-23, 13:19
  #1074
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb8rg
Ett "Oj, förlåt Hutz att jag kallade dig icke läskunnig/medveten spridare av desinformation, my bad!" vore klädsamt!
Nä ok.

De flesta har nog tvärtemot vad du skriver inte misstolkat, det står klart och tydligt Gunillig, och det betyder klart och tydligt en person som påminner om Gunilla.

Sopa rent framför egen dörr först innan du börjar gorma om läskunnighet!



Inget nytt på några av facebookprofilerna verkar det som...
Vore förbannat kul att kontakta några av "Martin Kristensen"s fb-vänner och fråga när de senast träffade honom fysiskt... Smått fantastiskt att samla på sig så många vänner när man med stor sannolikhet inte finns..!
Nu förhåller det sig så att postaren lyckades med 2 fel i en och samma mening. Ska man använda sig av ett påhittat ord bör man i alla fall formulera sig korrekt. Att det för dig faller sig naturligt med påhittade ord säger mer om ditt dåliga språköra än min läskunnighet.
Citera
2014-04-23, 16:08
  #1075
Medlem
SkepticalHippos avatar
Oj. Vilken höjdare det här visade sig vara, förstår inte hur jag har lyckats missa detta.

Jag har ägnat de två senaste dagarna åt att lusläsa tråden samt FUP:ar, domar m.m. Tycker att Gunilla och hennes kompisar är en fascinerande samling människor.

Detta är mina favoriter:


Slutligen... Att fejka sitt eget självmord är ju bara fantastiskt. Förstår inte hur hon får sina kompisar att sluta upp kring detta. Är det någon som har tipsat GP om detta ännu? Om det mot förmodan är på riktigt så måste det ju vara bra nyhetsstoff att en ljugande moderatkvinna drivits till självmord av Flashbackmobben.

Det har ju blivit artiklar om det förut nör det handlat om helt okända personer, men Gunilla som varit rätt hårt ansatt och även omskriven av pressen borde ju vara snäppet mer intressant.

Tycker att det är otroligt sorgligt hur hon behandlar sin son. Man vill inte tro att en förälder kan hata sitt eget barn men det verkar ju vara fallet. Det är äckligt att se hur hon försöker baktala honom via sociala medier och rättsväsendet för att sedan låtsas gilla honom för att få vara med i SVT, sedan återgå till smutskastandet.
__________________
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-04-23 kl. 16:12.
Citera
2014-04-23, 17:16
  #1076
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Oj. Vilken höjdare det här visade sig vara, förstår inte hur jag har lyckats missa detta.

Jag har ägnat de två senaste dagarna åt att lusläsa tråden samt FUP:ar, domar m.m. Tycker att Gunilla och hennes kompisar är en fascinerande samling människor.

Detta är mina favoriter:


Slutligen... Att fejka sitt eget självmord är ju bara fantastiskt. Förstår inte hur hon får sina kompisar att sluta upp kring detta. Är det någon som har tipsat GP om detta ännu? Om det mot förmodan är på riktigt så måste det ju vara bra nyhetsstoff att en ljugande moderatkvinna drivits till självmord av Flashbackmobben.

Det har ju blivit artiklar om det förut nör det handlat om helt okända personer, men Gunilla som varit rätt hårt ansatt och även omskriven av pressen borde ju vara snäppet mer intressant.

Tycker att det är otroligt sorgligt hur hon behandlar sin son. Man vill inte tro att en förälder kan hata sitt eget barn men det verkar ju vara fallet. Det är äckligt att se hur hon försöker baktala honom via sociala medier och rättsväsendet för att sedan låtsas gilla honom för att få vara med i SVT, sedan återgå till smutskastandet.
Ja detta är verkligen en av de mer fascinerande trådarna. Ett människoöde som visar att ibland så överträffar verkligheten dikten.
Citera
2014-04-25, 00:00
  #1077
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Nu förhåller det sig så att postaren lyckades med 2 fel i en och samma mening. Ska man använda sig av ett påhittat ord bör man i alla fall formulera sig korrekt. Att det för dig faller sig naturligt med påhittade ord säger mer om ditt dåliga språköra än min läskunnighet.

Nej det gör det uppenbarligen inte (vad baserar du förresten det fetade påståendet på?) då jag har ett alldeles utmärkt språköra.
Detta är ju såklart svårt att bevisa, du får ta mig på mitt ord... Däremot finns det svart på vitt att du flera gånger, även efter att ha blivit korrigerad, misslyckats med att 1: LÄSA ordet Gunillig och 2: FÖRSTÅ innebörden av "suffixen" -ig. Slarvfelet i samma mening gör inte heller att innebörden av det som skrivs blir oförståelig (för någon med normal läsförståelse).

Jag tyckte bara du fegade ur när du plötsligt efter ett antal försök lyckades läsa rätt och fattade att du hade fel. Jag tyckte bara att du kunde erkänt det, och tagit tillbaka ditt påhopp.
Men du är nog av den ocharmiga människotypen som inte ens går tillbaks och dubbelkollar när någon påpekar att du har fel, utan hoppar på denna någon istället, helt och fullt övertygad om att du självklart har rätt.


OnT: är också väldigt nyfiken på när rättegången hålls?
Citera
2014-04-25, 10:59
  #1078
Medlem
nordic0007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb8rg
Nej det gör det uppenbarligen inte (vad baserar du förresten det fetade påståendet på?) då jag har ett alldeles utmärkt språköra.
Detta är ju såklart svårt att bevisa, du får ta mig på mitt ord... Däremot finns det svart på vitt att du flera gånger, även efter att ha blivit korrigerad, misslyckats med att 1: LÄSA ordet Gunillig och 2: FÖRSTÅ innebörden av "suffixen" -ig. Slarvfelet i samma mening gör inte heller att innebörden av det som skrivs blir oförståelig (för någon med normal läsförståelse).

Jag tyckte bara du fegade ur när du plötsligt efter ett antal försök lyckades läsa rätt och fattade att du hade fel. Jag tyckte bara att du kunde erkänt det, och tagit tillbaka ditt påhopp.
Men du är nog av den ocharmiga människotypen som inte ens går tillbaks och dubbelkollar när någon påpekar att du har fel, utan hoppar på denna någon istället, helt och fullt övertygad om att du självklart har rätt.


OnT: är också väldigt nyfiken på när rättegången hålls?
Tyckte också det var lätt att läsa fel, men nu vet vi och jag får väl passa på att be Gunilla om ursäkt, förlåt, förlåt!
Vill också påminna Tessi och Piffig att ta det lugnt och inte dra på er en avstängning till. Tessi jag hoppas du har blivet lite mer ödmjuk och att vi kan snacka med dig utan att du går till attack.
Det hade varit bra om du kunde hjälpa G att komma på speaking terms med sonen, det finns familjerådgivning och annan hjälp att få.
Citera
2014-04-25, 16:05
  #1079
Medlem
SkepticalHippos avatar
Nu verkar det ha slagit runt alldeles för M*rtin K*istensen

http://imgur.com/3ydX2B4

D*n*is skriver inte ens på det där sättet, det är bara att läsa på Twitter för att se att han, till skillnad från mor sin, behärskar svenska språket rätt bra. Det tar emot att försvara en moderat men tycker synd om grabben, han kan inte ha det så lätt.

Allt tyder fortfarande på att GLA fejkat sitt eget självmord och sedan skrivit ihop den förvirrade texten på Facebook. Hon kan tydligen inte ens skilja på vad som sagtd om henne i tråden, det där om att hon såg någon hoppa och sedan såg att det var hennes väninna samt det om att hon blev våldtagen på väg till jobbet handlade om någon annan. En användare skrev att den personen påminde om GLA, inte att det var hon.

Jag har i alla fall tipsat GP om GLA:s påstådda självmord. Om det finns sanning i det så bör det ju stå att läsa om förr eller senare eftersom hon fått mycket kritik på nätet.

Jag önskar självklart inte, och tror faktiskt inte heller, att att självmordet är på riktigt. Som totalt utomstående person önskar jag bara att hon söker hjälp och slutar förstöra för sina stackars barn.
Citera
2014-04-25, 16:11
  #1080
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Nu verkar det ha slagit runt alldeles för M*rtin K*istensen

http://imgur.com/3ydX2B4

D*n*is skriver inte ens på det där sättet, det är bara att läsa på Twitter för att se att han, till skillnad från mor sin, behärskar svenska språket rätt bra. Det tar emot att försvara en moderat men tycker synd om grabben, han kan inte ha det så lätt.

Allt tyder fortfarande på att GLA fejkat sitt eget självmord och sedan skrivit ihop den förvirrade texten på Facebook. Hon kan tydligen inte ens skilja på vad som sagtd om henne i tråden, det där om att hon såg någon hoppa och sedan såg att det var hennes väninna samt det om att hon blev våldtagen på väg till jobbet handlade om någon annan. En användare skrev att den personen påminde om GLA, inte att det var hon.

Jag har i alla fall tipsat GP om GLA:s påstådda självmord. Om det finns sanning i det så bör det ju stå att läsa om förr eller senare eftersom hon fått mycket kritik på nätet.

Jag önskar självklart inte, och tror faktiskt inte heller, att att självmordet är på riktigt. Som totalt utomstående person önskar jag bara att hon söker hjälp och slutar förstöra för sina stackars barn.
Haha, det verkar som att allt som skrivs i den här tråden har blivit projicerat på sonen, t o m det där om kvinnan på Drottninggatan som vi ju har kommit fram till inte alls handlar om Gunilla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback