Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-20, 15:12
  #13
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Den här delen av flashback är om alternativa teorier, om det här var i delen som handlar om faktabaserade saker skulle jag ej ha postat det såklart, vi får väl hoppas att personen som påstod sig ha cancer inte känner sig kränkt eller liknande med tanke på att det är en alternativ teori.
Varför skulle jag ljuga om at jag har spridd cancer?. Testikelcancer som spridit sig till lymfsystemet i mage och rygg. Ska du följa med till Radiumhemmet på KS och se mina journaler och träffa min ansvarige cancerläkare?
Citera
2013-12-04, 14:18
  #14
Medlem
Under hela året 2003, har forskare från Taiwan dokumenterat att den primära graviola acetogenin, annonacin, var extremt giftigt för cancer i äggstockarna, urinblåsan, livmoderhalscancer, bröstcancer samt cancer i huden vid förvånansvärt låga nivåer.
En studie vid Purdue University fann nyligen att blad från Graviola trädet dödade cancerceller bland sex humana cellinjer och var särskilt effektiva mot prostata, bukspottskörtel och lungcancer.

Traditionellt har Graviola använts och sägs:

Stödja immunförsvaret
Motverka inre parasitära organismer och maskar.
Motverka högt blodtryck
Vara bra för behandling av bakteriella och svampinfektioner
Vara bra för depression, ångest, stress och nervösa besvär
Vara Antioxidant
Främja frisk celldelning
Stödja hjärthälsa
Förhindra onormal celltillväxt
Citera
2013-12-04, 16:22
  #15
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m-a-m-m-a
Under hela året 2003, har forskare från Taiwan dokumenterat att den primära graviola acetogenin, annonacin, var extremt giftigt för cancer i äggstockarna, urinblåsan, livmoderhalscancer, bröstcancer samt cancer i huden vid förvånansvärt låga nivåer.
En studie vid Purdue University fann nyligen att blad från Graviola trädet dödade cancerceller bland sex humana cellinjer och var särskilt effektiva mot prostata, bukspottskörtel och lungcancer.

Traditionellt har Graviola använts och sägs:

Stödja immunförsvaret
Motverka inre parasitära organismer och maskar.
Motverka högt blodtryck
Vara bra för behandling av bakteriella och svampinfektioner
Vara bra för depression, ångest, stress och nervösa besvär
Vara Antioxidant
Främja frisk celldelning
Stödja hjärthälsa
Förhindra onormal celltillväxt
Intressant. Det måste ju finnas massor av dokumentation om de där taiwanesiska forskningarna. Kan du länka några så att man får se dem?
Citera
2013-12-09, 01:54
  #16
Medlem
Imperors avatar
Annonacin är ett nervgift och kan alltså vara allt annat än harmlöst att stoppa i sig utan att dess verkningar har utretts ordentligt. Visst kan det ha en effekt på tillväxten av cancer, men det är långt ifrån ofarligt. Det är skrämmande hur så många kan tro att något skulle vara helt harmlöst bara för att det kommer från naturen. Nervgift, cellgift, båda är gifter och oavsett var de kommer ifrån så behövs det väl underbyggda fakta innan man använder dem. Vissa är mer välbeprövade än andra och så länge så är fallet så är de mer utredda att föredra.
Citera
2013-12-29, 03:57
  #17
Medlem
Cancer är inte en svamp eller något med celler som överproduceras eller vad det nu är. Jag har en teori som stämmer, en sida skriv att det stämmer det var den sidan som sålde bananskalen som botar det. Cancer är en slags växt som man får i sig med maten. Så om man vill ta bort växten måste man äta bananskalen. Jag köpte mina bananskal på bananskal.se och där finns mycket propaganda som gjorde jättefint. Jag äter ett bananskal om dagen och jag har inte fått cancer någon gång under mitt liv. Helt fantastiskt.
Citera
2014-07-10, 12:51
  #18
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Du bör konfrontera dom som behandlar din cancer med den livsfarliga kemobehandligen gällande att cancer faktiskt är en sorts svamp, det här är mycket dold information då man med enkla saker så som graviola kan ta död på svampen sakta men säkert.

Om fler hade kunskap om det skulle sjukhusen förlora sina bistånd vilket skulle leda till att skattepengar går till andra saker som vi faktiskt behöver mer än till att behandla svamp med hjälp av strålning eller kemikalier.
Är cancer en svamp?! Visa mig riktiga bevis för ditt påstående!

Du måste fan ha ätit någon lustig svamp.
Citera
2014-07-10, 14:26
  #19
Medlem
Frågan är om det inte borde vara dödsstraff på att sprida sådant här hokus pokus, med tanke på att vissa tror på det och därmed dör som följd. Steve Jobs, t.ex. Fast han var besatt av morötter. Fan vad kvacksalvare och homeo-psykopater gör mig arg.

Nej, detta fungerar inte mot cancer. Vetenskapliga metoder fungerar mot cancer.
Citera
2017-11-17, 22:54
  #20
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Nej, detta fungerar inte mot cancer. Vetenskapliga metoder fungerar mot cancer.

Du är väl ändå medveten om att många många medicinska preparat som testats vetenskapligt aldrig hade sett dagens ljus om det inte vore för vår kunskap om specifika plantor?

Jag tycker man bör ha viss respekt för den stora empiri kring växter som finns i kulturer där det är långt till närmsta apotek.

Jag bumpar den här tråden för att jag har flera Graviolaträd på min tomt och för att min fru, efter att ha druckit en kopp te på sex blad, upplevde kramper i livomodern varpå hon fick en för tidig menstruation. Att bladen kan användas för att kontrollera menstruationscykeln (det är ett av många traditionella användningsområden) står alltså klart för oss.

Informationen som ges på de sidor som säljer Graviola känns inte vederhäftig men jag är tillräckligt fascinerad för att göra ett extrakt nästa gång jag får en virussjukdom. Är det någon som har idéer kring hur man skulle kunna experimentera med Graviola för att få resultat som ger en fingervisning om plantans verkliga medicinska effekt?
__________________
Senast redigerad av Dharmabum 2017-11-17 kl. 23:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback