Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-15, 22:45
  #1
Medlem
tommpaboys avatar
Tjena!

Har haft problem med min WD Elements ett bra tag tillbaka men valde att ta tag i skiten nu. Från att inte ha kunnat se den någonstans, varken på "den här datorn" eller diskhantering till att få igång den. Jag lyckades få igång den med NTFS först. Problemet var att den stannade när jag förde över, större filer än en .mp3 fil (normallång låtjävel), när det den egentligen borde vara klar. D.V.S förde jag över en 700mb fil går det fort fram till det är 5 sekunder kvar och då stannar den där i 10minuter innan den avslutar överföringen.

Jag provade då skapa en partition med exFAT. Det gick lite bättre då den inte stannade i slutet som NTFS men det gick långsammare att föra över. (~ 10mb/sek kontra NTFS's ~ 35-40mb/sek).

Jag föredrar NTFS eftersom det går fortare och jag använder den bara till min win7 dator.

Nästa problem är Utorrent. Att ladda ner filer till mina andra hårddiskar går bra och inga problem. När jag ska ladda ner till någon partition på min WD startar det jättebra och det går normalt i 20sekunder. Sedan vill inte Utorrent svara (svarar ej grejen) och nedladdningen lägger av.

Jag vet att det är fel på min hdd eftersom det fungerar utmärkt att ladda ner samma torrents till andra hårddiskar. Laddar jag ner till en hårddisk som "fungerar" samtidigt som jag startar en nedladdning till någon av partitionerna stänger båda nedladdningarna av sig.

I övrigt kan båda partitionerna vara långsamma emellanåt och inte vilja öppnas men har man tålamod att vänta 20-30 sekunder så fungerar dom precis som vanligt att bläddra i sen.

Något är på tok fel. Jag har provat ALLA MÖJLIGA diverse repairtools både officiella program och inofficiella. Jag har formaterat och formaterat om.

Skulle vara supernöjd om någon kom med en lösning så slipper jag punga ut mer pengar på en ny hårddisk.
Citera
2013-11-04, 21:49
  #2
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Prövat med FAT32 elelr FAT?
Citera
2013-11-06, 20:18
  #3
Medlem
tommpaboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Prövat med FAT32 elelr FAT?

Japp, går lika dåligt där med. Jag har gett upp på hårddisken. Blir att köpa ny när CSN ramlar in nästa gång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback