• 1
  • 2
2013-10-14, 21:37
Medlem
Ligger det nån sanning i att man får Oxhjärta av motion när man dopar sig??

Hur mycket motion kan man utföra utan att ligga i någon riskzon?

Är det någon fara att ta raska promenader??

Är det någon fara efter själva kuren?

Har letat efter en tråd men hittar ingen om detta ämne
Citera
2013-10-14, 21:41
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredneck

Är väl inga problem att motionera bara för att du tar steroider.

Självklart finns det chans att du får förstorat hjärta om du använder dig utav anabola steroider men det har väl inte så mycket att göra med hur mycket du motionerar?

Någon mer bildad får gärna lägga sina 2 cents.
Citera
2013-10-14, 21:44
Medlem
Manboiiis avatar
Finns folk med mer erfarenheter än mig, men det jag har lärt mig är att man ska undvika motions med vanliga dopningskurer (Anadrol, dianabol, anavar, winstrol m.m) men sen så finns det väl kurer för de löpande personerna, men namn på några såna kan jag inte.

För att riskerna väger mer än det positiva du får ut för att motionera under 1-2 mån. Som du kan lika gärna göra efter kuren istället. Ett annat orduttryck, du behöver inte klippa gräsmattan i regnet.
Senast redigerad av Manboiii 2013-10-14 kl. 21:48.
Citera
2013-10-14, 21:53
Medlem
Vad jag vet är doping vanligt inom Konditionsidrotter ex cykling, löpning skidåkning osv...

Edit: även inom friidrotten hehe
Citera
2013-10-14, 21:56
Medlem
okey. Men det finns ingen direkt forskning nån läst om då??
Citera
2013-10-14, 22:02
Medlem
Någon form av konditionsträning är ALLTID viktig, och i synnerhet som dopad. Hjärtat är det viktigaste ni har, var rädda om det och vårda det.
Citera
2013-10-14, 22:42
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Någon form av konditionsträning är ALLTID viktig, och i synnerhet som dopad. Hjärtat är det viktigaste ni har, var rädda om det och vårda det.

Vad är någon form av konditionsträning? Är man nu smällfet och knappt orkar gå till affären då kanske man ska tänka på kondition, men är man i god form innan kur så behöver man inte oroa sig..

Så precis vad rädd om hjärtat och skippa dina löpar pass, har 3 kompisar som har problem med hjärtat efter dopning, alla samtliga tränade kondition under kur.. Bara en av dem är mellan 30-35 års åldern, resterande strax under 30.

Som sagt så finns det nog kurer som är inriktade på konditions!! Men dessa vanliga styrke/bulk/deff kurer är inte det.
Senast redigerad av Manboiii 2013-10-14 kl. 22:45.
Citera
2013-10-14, 23:05
Medlem
Secreto10s avatar
Jag har också hört att man ska undvika motion när man kurar, men samtidigt tycker jag att de är konstigt när så många inom OS dopar sig, Ben Johnson som slog Carl Lewis -88 tryckte Winnar..
Citera
2013-10-14, 23:41
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Vad är någon form av konditionsträning? Är man nu smällfet och knappt orkar gå till affären då kanske man ska tänka på kondition, men är man i god form innan kur så behöver man inte oroa sig..

Så precis vad rädd om hjärtat och skippa dina löpar pass, har 3 kompisar som har problem med hjärtat efter dopning, alla samtliga tränade kondition under kur.. Bara en av dem är mellan 30-35 års åldern, resterande strax under 30.

Som sagt så finns det nog kurer som är inriktade på konditions!! Men dessa vanliga styrke/bulk/deff kurer är inte det.

"Var rädd om hjärtat och skippa löparpass" = "Var försiktig med glaset och kasta det i väggen"

TS, vilken form av doping tänker du på?
Citera
2013-10-14, 23:56
Medlem
Oxhjärta för man motionerar på prepp Att du ens överväger att tro på nåt sånt korkat.

Kan tänka mig långdistanslöpare på elitnivå kan få större hjärta, utan några prepp.

Kör du din motionsträning precis som du brukar. Det är ingen fara, tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredneck

Citera
2013-10-14, 23:57
Medlem
fitnessrxs avatar
Nej det är inte farligt att löpträna när du dopar dig. Däremot är det farligt att inte löpträna eller konditionsträna INNAN du dopar dig. Av den logiska anledningen att ditt hjärta behöver vara starkt när du lägger på dig +10kg. Är ditt hjärta svagt (dålig kondition) och du går upp en massa i vikt, växer ditt hjärta. Problemet är bara att denna delen är ej funktionell när hjärtat växer på doping. Lycka till.
Citera
2013-10-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii

Själv är jag 40 år och sammanlagt har jag nog dopat mig ungefär 13 av dom. Då menar jag förstås året runt. Under denna tid har jag konditionstränat nästan dagligen, något som garanterat hjälpt mig. Några "konditionskuree" har jag dock inte kört...

Hade jag haft ett svagt, otränat hjärta däremot.. Då vet jag inte om jag hade levt idag. Sen "leker" ju inte alla med prepp i några veckot, utan en del kurat seriöst flera månader, eller flera år.. Hur menar du att dom skulle göra? Skippa konditionträningen??
Senast redigerad av stortrollet 2013-10-15 kl. 06:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in