Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 12:12
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Går ni på mediciner? Tagit benzo? Druckit alkohol? Trippat nyligen? Eller så är det placebo-effekt som dom som trippar upplever, vilket skulle kunna vara fallet om ni köpt från Askens då den senaste batchen sägs vara typ verkningslös.

Nej inget sådant.
Det tog 2,5 timme för oss 2 och vi var otåliga och tog 50 mg tillslut.
Värsta natten i mitt liv.
Någon dag ska jag skriva om detta. Inte idag. Min kropp är helt slut. Trodde att jag hamnat i en lång psykos och att det aldrig skulle ta slut.
Citera
2017-11-15, 16:12
  #938
Medlem
blivit lite sugen på att testa detta eftersom det är lagligt vad jag förstått? vad bör man tänka på när man konsumerar RC-droger? hälsorisker?

hur är denna jämfört med svamp/LSD? vill egentligen ha Lucy men svårare att få tag på, är detta ett bra substitut?
Citera
2017-11-15, 16:23
  #939
Medlem
kool-g-raps avatar
Det verkar vara olika åsikter om dosering på denna.. Om jag vill komma i liknande nivå som 5g svamp, 800u LSD eller 100mg 2C-B? Vad ska jag börja med då?
Blir det en ljus "metallisk" och färgglad tripp som på LSD och 2C-B eller blir trippen mera "mörk" och mystisk som svamp och 4-ho-met?
Ska trippa för första gången på många år i helgen och vill inte bli besviken som med 2C-x varianterna..
Citera
2017-11-15, 18:35
  #940
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Nej inget sådant.
Det tog 2,5 timme för oss 2 och vi var otåliga och tog 50 mg tillslut.
Värsta natten i mitt liv.
Någon dag ska jag skriva om detta. Inte idag. Min kropp är helt slut. Trodde att jag hamnat i en lång psykos och att det aldrig skulle ta slut.

Man ska aldrig vara otålig, ibland tar det längre tid men nu har du lärt dig en läxa. Läxa nr 2 är att alltid ha benzo till hands när du trippar. Då minskar både risken för snedtripp (man vet att man kan ta sig ur en eventuell snedtripp och därför minskar oron) och skulle du få en så kan du ta dig ur den.
Citera
2017-11-23, 14:54
  #941
Medlem
Hur är askens tabbar???
Citera
2017-11-23, 19:06
  #942
Medlem
Efter att ha experimenterat lite med askens tabbar så kan jag konstatera att de definitivt inte är underdoserade som jag tidigare trott, utan det är upplösningstiden av tabletten som är problemet!

Testade att pulverisera två tabbar och skölja ner med lite vatten förra helgen och fick en fruktansvärt mycket starkare tripp än jag tidigare fått från att svälja två hela tabs. Slog även mycket mycket snabbare.

Gissar på att man bygger upp tolerans samtidigt som tabletten löser upp sig i magen vilket leder till en svagare tripp och det är därför man ser folk som tagit hundratals milligram här i tråden. Läser man på utländska forum är dessa doser icke existerande ^^
Citera
2017-11-23, 21:12
  #943
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Det verkar vara olika åsikter om dosering på denna.. Om jag vill komma i liknande nivå som 5g svamp, 800u LSD eller 100mg 2C-B? Vad ska jag börja med då?
Blir det en ljus "metallisk" och färgglad tripp som på LSD och 2C-B eller blir trippen mera "mörk" och mystisk som svamp och 4-ho-met?
Ska trippa för första gången på många år i helgen och vill inte bli besviken som med 2C-x varianterna..
Testade en gång att ta rätt höga doser 4-aco-met och även fylla på med rätt höga doser. Visst man trippar sjukt hårt men mest på det visuella planet. Extremt euforisk också men lyckades aldrig komma iväg riktigt (oavsett hur mycket jag stoppade i mig) som man kan göra på svamp/4-aco-dmt. Skulle säga att den är mystisk som svamp men euforisk och lätt och ljus samtidigt. Ganska hårt och ytlig i jämförelse med 4-aco-dmt som jag upplevde som varm, kärleksfull och mörk. Kan inte jämföra med höga doser syra då jag aldrig testat det.

Frid
Citera
2017-11-23, 22:30
  #944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Efter att ha experimenterat lite med askens tabbar så kan jag konstatera att de definitivt inte är underdoserade som jag tidigare trott, utan det är upplösningstiden av tabletten som är problemet!

Testade att pulverisera två tabbar och skölja ner med lite vatten förra helgen och fick en fruktansvärt mycket starkare tripp än jag tidigare fått från att svälja två hela tabs. Slog även mycket mycket snabbare.

Gissar på att man bygger upp tolerans samtidigt som tabletten löser upp sig i magen vilket leder till en svagare tripp och det är därför man ser folk som tagit hundratals milligram här i tråden. Läser man på utländska forum är dessa doser icke existerande ^^

Intressant, återkommer efter helgen ska testa krossa en tablett och bomba =) från asken.
Mvh
Citera
2017-11-30, 18:07
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIll
Intressant, återkommer efter helgen ska testa krossa en tablett och bomba =) från asken.
Mvh


Hur gick det, märkte du någon skillnad?
Citera
2017-12-01, 16:47
  #946
Medlem
Amnias avatar
Var nog nästan 2 år sedan jag trippade sist... Så spontant införskaffade jag nu 4acomet och tänkte eventuellt testa det på det stora nyårs-rejvet i Berlin och i så fall blanda med E också. Helt idiotiskt eller?
Någon som testat att ta 4acomet med E eller Tjack?!
Citera
2017-12-01, 16:50
  #947
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Var nog nästan 2 år sedan jag trippade sist... Så spontant införskaffade jag nu 4acomet och tänkte eventuellt testa det på det stora nyårs-rejvet i Berlin och i så fall blanda med E också. Helt idiotiskt eller?
Någon som testat att ta 4acomet med E eller Tjack?!
Såvitt jag vet är 4acomet relativt serotonergt och ingen bra idé att blanda med mdma. Jag funderade på att köra 4acomet + tjack förra helgen. Blir som en variant av hippieflipp men känns inte särskilt nyttigt så jag skippade.
Om du ändå tvunget känner för att köra så ta det lugnt med doserna.
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-12-01 kl. 16:53.
Citera
2017-12-02, 12:59
  #948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Såvitt jag vet är 4acomet relativt serotonergt och ingen bra idé att blanda med mdma. Jag funderade på att köra 4acomet + tjack förra helgen. Blir som en variant av hippieflipp men känns inte särskilt nyttigt så jag skippade.
Om du ändå tvunget känner för att köra så ta det lugnt med doserna.

Och vart får du den informationen ifrån? Har du koll på hur tryptaminer agerar med serotoninreceptorerna i kroppen? Även fast det inte finns bevis så kan man dra den logiska slutsatsen utifrån redan vunnen kunskap om tryptaminer i familjen att 4-aco-met ej är "relativt serotonergt". Eller så har du missförstått innebörden med ordet.

Hippie flip - svamp och mdma är den närmaste liknelsen man hittar som är mer eller mindre utstuderad av andra och är relativ riskfri så länge man inte överdosar mdma. Trippen blir även ofta bättre om man först intar psykedelien och väntar 1-2h innan man droppar mdman, så slipper man komma ner från mdma't samtidigt som trippen är igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback