Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 03:26
  #841
Medlem
royalcheeses avatar
4 aco met VS 4 ho dpt. Någon som testat båda och kan ge sin åsikt om vad man bör lägga pengarna på?
Citera
2017-09-18, 04:27
  #842
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Det blir att testa denna i veckan, troligtvis till helgen. Återkommer med rapport.
Citera
2017-09-18, 21:08
  #843
Medlem
Kasuarens avatar
tog 50mg i tablettform för 1h och 50 min sedan. Har inte upplevt något särskilt. Är det lång starttid på denna eller är det så att om jag inte känt av något på så lång tid så kommer det inte hända?

(Sry, detta finns säkert svarat på tusen gånger i tråden)

Edit: Never mind, saker och ting börjar röra på sig
__________________
Senast redigerad av Kasuaren 2017-09-18 kl. 21:36.
Citera
2017-09-18, 23:45
  #844
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
tog 50mg i tablettform för 1h och 50 min sedan. Har inte upplevt något särskilt. Är det lång starttid på denna eller är det så att om jag inte känt av något på så lång tid så kommer det inte hända?

(Sry, detta finns säkert svarat på tusen gånger i tråden)

Edit: Never mind, saker och ting börjar röra på sig
Haha trevlig resa! Har du ingen tolerans lär 50mg svänga till det rejält

Frid
Citera
2017-09-19, 00:44
  #845
Medlem
killenmedkexs avatar
Har forskat lite nu på denna substans dom tre senaste fredagarna och kan konstatera att 4-aco-met är en väldigt fin tryptamin i överlag med knappast några biverkningar alls.

Den enda negativa biverkningen jag har märkt av är en taskig huvudvärk efter man har kommit ner och på morgonen efter. Dock så var det inget en ipren och massa vatten fixade.

Tagit doser varierande från ~30mg till +100mg, första gången var klart bäst och gav dom skönaste oev's och cev's, skulle rekommendera att vänta lite längre än bara 1 vecka innan man tar igen dock. Mest för att effekten enligt mig inte blev lika bra som den första gången (varierar såklart person till person), upptäckte förövrigt dom kraftigaste biverkningarna vid den högsta dosen och när jag höll mig till under 50mg så var det inte så värst illa.

Rekommenderar starkt att ha något och landa på, upplevde lite svårigheter att somna efter trippen var över. Antingen lite alkohol eller gräs/hasch, beror på vad man känner sig mest bekväm och van med.

En solklar nybörjarpsykedeliska som är väldigt lätt på både sinnet och kroppen!
Citera
2017-09-20, 17:39
  #846
Medlem
Glossis avatar
Någon som tagit 80-100 mg och kan uttala sig om effekterna? Tagit som 60 som mest men var inte imponerad, kändes mest som 4-ho-met-light
Citera
2017-09-20, 20:23
  #847
Medlem
slimharlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Någon som tagit 80-100 mg och kan uttala sig om effekterna? Tagit som 60 som mest men var inte imponerad, kändes mest som 4-ho-met-light

Jag körde 100mg via rektal administration i somras. Det är nog den roligaste trippen jag haft på väldigt länge, skrattade oavbrutet åt allt och alla i 6 timmar samtidigt som det snurrade en massa fraktaler överallt.

Allt ska administreras på en gång, då första dosen sätter ribban för trippen när det kommer till 4-aco-met. Det blir mer mindfuck på dessa doser och det kan bli ordentliga G-krafter men det är fortfarande lätthanterligt och satan vad kul det är.

Skulle dock ej gå över 100mg då jag fick hålla i mig i diskbänken och fokusera på andningen för att jag skrattade så mycket att jag höll på att svimma.

Ger denna 9/10
Citera
2017-09-20, 20:34
  #848
Medlem
NioLivs avatar
Haha ja jag körde runt 90mg som mest men tyckte ändå inte att det tillförställde mig nog. Men hey det är olika. Jag gillar när det skramlar i hjärnkontoret.
Citera
2017-09-23, 18:37
  #849
Medlem
Har en hat-kärlek till denna. Föredrar 4-aco-dmt och det är jävligt synd den blivit klassad. Mycket mer såsigt på den.
4-aco-met har jag tagit fler gånger än jag kan räkna nu och det känns på effekten. Tror jag börjar bygga upp en tolerans mot den då kroppen känner av den DIREKT efter intag och vill bli av med den snabbast möjligt. Men även om jag får behålla den så är det väldigt varierande på effekten. På 100mg+ så är det som att spela lotto. Haft många trippar runt den dosen och började hända oftare på sista tiden att det kändes plötsligt som allt vart i 2D. Inget djup i någonting. Och som att man var "sne" i perceptionen. Svårt att förklara. Lägre doser runt 50-75mg kan vara rätt mysiga dock.

Senast jag tog den så tog jag och en polare efter en fest 50mg på skoj. Och det kändes så löjligt.
Både han och jag är vana sen tidigare och sett det mesta när det kommer till olika dimensioner etc. Gapflabbade när vi insåg att vi tog 50+ på skoj för att chilla lite, haha!
Man kände sig som en svamp när det kom till psykadelia.
Meh, lite färger, saker lyser, några små fraktaler i synfältet, inget nytt :P

Kört runt den dosen + lite Eth-Lad samtidigt vilket var svettigt men trevligt! Men då jag börjar få massa bieffekter utav 4-aco tror jag det blir eth-lad i framtiden.

Älskade 4-aco-dmt just pga musikkkänslan man fick av den. Väldigt få substanser jag testat kommer i närheten av det. Skulle vara syra då.. 4-aco-met har inte samma djup när det kommer till musik, vilket är trist.

Någon som vet en annan schysst substans som får musik att kännas gudomlig? Tveksamt om jag kommer röra 4-aco igen om jag inte får tag på -dmt varianten dvs
Citera
2017-09-23, 23:37
  #850
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepdude
Inget djup i någonting. Och som att man var "sne" i perceptionen. Svårt att förklara. Lägre doser runt 50-75mg kan vara rätt mysiga dock.

Senast jag tog den så tog jag och en polare efter en fest 50mg på skoj. Och det kändes så löjligt.
Både han och jag är vana sen tidigare och sett det mesta när det kommer till olika dimensioner etc. Gapflabbade när vi insåg att vi tog 50+ på skoj för att chilla lite, haha!
Man kände sig som en svamp när det kom till psykadelia.
Meh, lite färger, saker lyser, några små fraktaler i synfältet, inget nytt :P

Kört runt den dosen + lite Eth-Lad samtidigt vilket var svettigt men trevligt! Men då jag börjar få massa bieffekter utav 4-aco tror jag det blir eth-lad i framtiden.

Jag tycker att det låter som att du trippar lite för ofta. Du är väl medveten om att det är korstolerans mellan tryptaminer? Testa att ta ett längre uppehåll och se om du fortfarande upplever samma sak.

Kan du försöka beskriva de bieffekter du upplever?
Citera
2017-09-24, 00:25
  #851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Jag tycker att det låter som att du trippar lite för ofta. Du är väl medveten om att det är korstolerans mellan tryptaminer? Testa att ta ett längre uppehåll och se om du fortfarande upplever samma sak.

Kan du försöka beskriva de bieffekter du upplever?


Anser själv att jag inte trippat för ofta. Kanske för många gånger på just 4-aco dock. Lärt mig alla in och ut och upp och ner på den.

Är väl medveten om korstolerans och allt sånt. Varit en duktig pojke och väntat minst 2 veckor mellan gångerna och oftast har det gått flera månader emellan varje gång.

Hade tagit ett längre uppehåll från allt vad psykedelia och det gjorde absolut noll skillnad.


De bieffekter jag upplevde hände oftast på 75mg och uppåt. Men har även hänt på lägre doser.
Min kropp, för det första, avskyr substansen. Blir oftast lite illamående, som man kan bli på de flesta psykedelier, men sen kunde min kropp tvinga ur substansen utan förvarning. POFF! så blev jag tvungen att rusa på toa och spy. Sen var det lugnt.

Sen något som hände de sista gångerna (vilket gjorde att jag la helt av med 4-aco) var att jag kunde få en sån extrem "screen splicing" typ. Som att mitt psyke blev skevt och snett. Tänk dig ett diagonalt snitt genom din perception och att allt blev liiiiiiiiite off center. Det + att allt kunde plötsligt tappa djup, saker var fortfarande 3D, men typ platt. Och att musik kunde bli metallisk i lätet och "torr". Musiken slutade att bli fuktig typ. Och en väldigt otrevlig depressionskänsla. Oftast blev jag bara tvungen att vänta ur effekten och hjälpa mig själv med lite meditation och fuktig Shpongle musik tills jag kom tillbaka till baseline, eller att det släppte mot slutet av trippen.

Det jävligaste var att bieffekterna kunde hända mitt i peaken, och på högre doser var det ingen trevlig upplevelse.


Min egen teori är helt enkelt att min kropp inte tycker om 4-aco längre. Den är trött på skiten och försöker berätta för mig att jag borde sluta.


Lysergamider verkar gå bra dock.
Citera
2017-09-25, 16:27
  #852
Medlem
KneKhis avatar
Någon som kombinerat denna med 3-meo-pce eller någon annan pcp analog och kan uttala sig om kombinationen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback