Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 10:51
  #721
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Var hemma på lunchen och tog kanske 10-12mg (rektalt) och tom så lite gav ganska skön effekt. Jävligt schysst substans som jag är glad att jag köpt upp ett litet lager av. Kan iof tänka mig att man helt enkelt kan tröttna på den, det är ju inga djupdykningar i psyket direkt.

Gav en polare kanske 100mg vilket han tog nasalt och kände inte så jättemycket. Rektalt är nog den bästa ROA när det gäller 4-aco-met.

Ja kör alltid oralt, funkar perfekt. Tycker det är onödigt att krångla med o snorta eller ta rektalt då effekten inte direkt blir så mkt bättre. Möjligtvis kanske effekten kommer lite snabbare men.
Citera
2017-06-11, 19:15
  #722
Medlem
Är denna verkligen laglig fortfarande? Såg att Askens säljer, är 25-tabbarna bra?

Tack!
Citera
2017-06-11, 19:30
  #723
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är denna verkligen laglig fortfarande? Såg att Askens säljer, är 25-tabbarna bra?

Tack!

Yes, den är laglig, och ja, de är bra, IMO - lättare att dosera, lättare att hantera osv, dock mer pulver i näsan om man väljer att snorta det, samt dyrare

(underbara t.o.m., älskar den här substansen lite för mycket.. ytlig psykadelie ((tycker den lätt blir lite loopig och fatalistisk om man försöker introspektivt)) men en jäkla bra mood-lifter. Och vilka visuals, OEVS, om man verkligen mentalt 'försöker lite', typ 'få nånting att hända då, hjärnan' - då jävlar händer det grejer )
__________________
Senast redigerad av evion 2017-06-11 kl. 19:34.
Citera
2017-06-11, 22:32
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Yes, den är laglig, och ja, de är bra, IMO - lättare att dosera, lättare att hantera osv, dock mer pulver i näsan om man väljer att snorta det, samt dyrare

(underbara t.o.m., älskar den här substansen lite för mycket.. ytlig psykadelie ((tycker den lätt blir lite loopig och fatalistisk om man försöker introspektivt)) men en jäkla bra mood-lifter. Och vilka visuals, OEVS, om man verkligen mentalt 'försöker lite', typ 'få nånting att hända då, hjärnan' - då jävlar händer det grejer )

Grymt! Ska köra med tjejen nästa helg. Är 50mg av dom här bra som dos? För min del var det länge sen jag tog psykedelia medan tjejen har stor vana av att ta svamp. Vill inte loopa iväg i universum utan kunna konversera och njuta utan skogen (där vi ska vara). Vill inte heller känna att det är för lite och liksom inte komma iväg.

Går det att återdosera?

Tack!
Citera
2017-06-12, 10:58
  #725
Medlem
Miys avatar
Körde mdma igår men det är inget som bör stoppa mig från att ta 4-AcO-MET idag va?

En annan undran är om man fortfarande kan bete sig på 50mg bland folk, solbrillor på såklart.

Sist tog jag 25 blev lite väl klent med visuals kände jag. Men vill samtidigt inte att hela världen flyter omkring.
__________________
Senast redigerad av Miy 2017-06-12 kl. 11:02.
Citera
2017-06-15, 03:18
  #726
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Grymt! Ska köra med tjejen nästa helg. Är 50mg av dom här bra som dos? För min del var det länge sen jag tog psykedelia medan tjejen har stor vana av att ta svamp. Vill inte loopa iväg i universum utan kunna konversera och njuta utan skogen (där vi ska vara). Vill inte heller känna att det är för lite och liksom inte komma iväg.

Går det att återdosera?

Tack!

Låter som ni har nåt mysigt att se fram emot :-)
Jag tycker att ni ska börja på 25-30mg. Har du inte tagit den här innan är det dumt att dra upp din tolerans i onödan. Den går absolut att återdosera - jag skulle säga att återdosering är väldigt effektiv. Det är en rätt ytlig psykadelie om man vill "gå djupt in i sig själv", men jag finner den väldigt potent genom de vackra OEVS man får, den serotogena effekten (skratt/fnissattacker, glädje vid comeuppen, fatalistiska tankeloopar (sorgset) vid comedown). Jag har funnit att det räcker att återdosera med så små linor så som 5mg för att komma tillbaka till "värmen" och "fnittret".

Vidare är 4-ACO-MET lite lurig - den kan ge helt sjuka visuals - men det kräver att du liksom koncentrerar dig och beordrar din hjärna att "visa mig nåt". Te x "få rummet att dansa till musiken", eller "jag vill ha *den här* psykadeliska effekten på det här fönstret te x". Kan rekommendera att antingen sitta inne och mysa i soffan, eller att vara ute i naturen - kolla på träden, molnen och njut i luften. Allting "andas"/morphas, med den lustiga/paradoxala effekten att allt ser väldigt "syntetiskt flytande" ut, samtidigt som det också känns väldigt "naturligt". (Läs mer här: https://psychonautwiki.org/wiki/4-AcO-MET)

Jag skulle rekommendera att ta 25-30mg oralt eller rektalt. Sen kan du/ni fylla på i linor om 5mg efter 1.5-3 timmar - ni lär märka när come-uppen börjar dala.

Se till att dricka mycket vatten samt få i er lite mat, även om det kan vara kämpigt med aptiten. Man kan känna små serotogena "ryck" i kroppen. De behöver inte vara obehagliga, men de är inte särskilt behagliga heller. Ha ev. bens till hand utifall att (eller cannabis, det gifter sig ganska fint IMO).

Lycka till! Hoppas ni får en jättemysig kväll

edit: (Polaren tyckte att 25mg av den här kändes lätt euforisk, och han jämförde den med en lättare, psykadelisk version av MDMA. Fnittrat mycket på 4-ACO-MET . På comedownen blir jag dock alltid ganska ledsen.) Hoppas inlägget gick att läsa - är fett trött i skrivande stund. Har du fler frågor så kör bara - återkommer så småningom för att besvara dem!
edit2: Såg att ni skulle ut i skogen. Nice! Kommer ni ha med er musik? För ni borde ha med er musik på den här substansen, samt kanske lite schysst belysning/lampor/ljus för att kunna använda dem för att "trigga" visuals Godnatt!
__________________
Senast redigerad av evion 2017-06-15 kl. 03:33.
Citera
2017-06-16, 08:40
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Låter som ni har nåt mysigt att se fram emot :-)
Jag tycker att ni ska börja på 25-30mg. Har du inte tagit den här innan är det dumt att dra upp din tolerans i onödan. Den går absolut att återdosera - jag skulle säga att återdosering är väldigt effektiv. Det är en rätt ytlig psykadelie om man vill "gå djupt in i sig själv", men jag finner den väldigt potent genom de vackra OEVS man får, den serotogena effekten (skratt/fnissattacker, glädje vid comeuppen, fatalistiska tankeloopar (sorgset) vid comedown). Jag har funnit att det räcker att återdosera med så små linor så som 5mg för att komma tillbaka till "värmen" och "fnittret".

Vidare är 4-ACO-MET lite lurig - den kan ge helt sjuka visuals - men det kräver att du liksom koncentrerar dig och beordrar din hjärna att "visa mig nåt". Te x "få rummet att dansa till musiken", eller "jag vill ha *den här* psykadeliska effekten på det här fönstret te x". Kan rekommendera att antingen sitta inne och mysa i soffan, eller att vara ute i naturen - kolla på träden, molnen och njut i luften. Allting "andas"/morphas, med den lustiga/paradoxala effekten att allt ser väldigt "syntetiskt flytande" ut, samtidigt som det också känns väldigt "naturligt". (Läs mer här: https://psychonautwiki.org/wiki/4-AcO-MET)

Jag skulle rekommendera att ta 25-30mg oralt eller rektalt. Sen kan du/ni fylla på i linor om 5mg efter 1.5-3 timmar - ni lär märka när come-uppen börjar dala.

Se till att dricka mycket vatten samt få i er lite mat, även om det kan vara kämpigt med aptiten. Man kan känna små serotogena "ryck" i kroppen. De behöver inte vara obehagliga, men de är inte särskilt behagliga heller. Ha ev. bens till hand utifall att (eller cannabis, det gifter sig ganska fint IMO).

Lycka till! Hoppas ni får en jättemysig kväll

edit: (Polaren tyckte att 25mg av den här kändes lätt euforisk, och han jämförde den med en lättare, psykadelisk version av MDMA. Fnittrat mycket på 4-ACO-MET . På comedownen blir jag dock alltid ganska ledsen.) Hoppas inlägget gick att läsa - är fett trött i skrivande stund. Har du fler frågor så kör bara - återkommer så småningom för att besvara dem!
edit2: Såg att ni skulle ut i skogen. Nice! Kommer ni ha med er musik? För ni borde ha med er musik på den här substansen, samt kanske lite schysst belysning/lampor/ljus för att kunna använda dem för att "trigga" visuals Godnatt!

Tack för utförligt svar!

Låter verkligen supernice och som en lämplig nybörjar-psykedelia (trippar en del på shrooms och 2-cb tidigare, men länge sen nu. Perfekt!

Just att man kan återdosera är ju fantastiskt för då kan man ju börja lägre för att slippa ev body load på come upen och sen redosa under peaken. Å andra sidan lät ju come upen inte så fel

Vad tror du, går det att kombinera med MDMA? Tänkte isf 25mg MET och ca 2h in i trippen 120mg MDMA. Det jag funderar på när det kommer till riskerna är om som du skriver 4 Aco MET är serotogent. Så man inte åker på komplikationer av att blanda två serotogena droger. Dock läser på bluelight om ett par som successfully kombinerat dessa.
Citera
2017-06-16, 13:37
  #728
Medlem
evions avatar
Yes, det är verkligen en lämplig nybörjarpsykadelika! Och jag tycker en liten refill tar en tillbaka in i mysigheten - inte 100% precis som när man precis gått från nykter -> trippat tillstånd - men det sätter verkligen färg och fart på humöret och de positiva känslorna.

(Oh, 2-CB ska ju vara riktigt nice - önskar att jag hade provat den medan den var laglig (; Vad tyckte du om den?)

En MDMA-kombo låter ruskigt trevligt, men 'bowlandet' lär nog ta över ruset en hel del. Vidare går du kanske miste om en del av tjusningen av 4-ACO-MET. (I.a.f. första gången tycker jag att man får nån sorts skön "connection" med naturen/nån djävla ande eller nåt ) Jag skulle rekommendera att hålla isär dem första gången, eller vänta och se hur ni mår och då i så fall lägga på MDMA, alt. spara till en annan gång. (Fast nu är jag lite skenhelig, jag blandar rätt hejvilt själv - dock skulle jag vara lite försiktig med att köra serotonerg + superserotonerg drog tillsammans)

Jag tycker man får klassiska serotonerga effekter så som käkspänningar, små ryckningar i kroppen, massa gäspningar trots att man inte är trött etc på 4-ACO-MET, så nog rör det om i den delen av hjärnan. Det är säkert en trevlig kombo med MDMA, men som du skriver är det inte säkert att det är bra alls för varken kropp eller skalle. Hittade detta online: "Thanks for sharing [mixing 4-ACO-MET & MDMA]. I would advise to others though that 4-aco-met can cause rather heavy vascular constriction at higher doses, and especially in combination with stimulants."

Jag blir personligen rätt varm på 4-ACO-MET, precis som jag blir på E. Vågar inte ge dig någon rekommendation, eftersom det finns så lite forskning kring dessa RC:s. Det är möjligt att det är en supernice blandning, men jag tror definitivt inte att det är särskilt hälsosamt.

Hoppas ni får en riktigt nice kväll hursomhaver :-)

edit: Jag skulle TRO att en lysergamid såsom LSD + MDMA skulle vara en bättre blandning rent hälsomässigt. Ang. hur trippen/ruset skulle bli kan jag dock inte uttala mig. Jag har blandat 4-ACO-MET med både 2-FK och DCK men det är p.g.a att jag är smått retarderad i min impulsivitet och detta är inget jag rekommenderar nån annan att göra
__________________
Senast redigerad av evion 2017-06-16 kl. 13:45.
Citera
2017-06-18, 12:11
  #729
Medlem
sepekastrulls avatar
Började med 25mg första gången jag tog denna substansen. Det var superhärligt, lagom mycket hallucinationer, färgglad substans, mycket hög eufori, rekommenderas starkt!

Intog vid nästa tillfälle 100mg (4 tabbar) för att testa mina gränser. Kroppen blev väldigt varm, fast på ett skönt sätt. Otroligt hög eufori, fortfarande inte allt för mycket hallucinationer, dock var det tydligt att dem var där. Men på 100mg så var mina tankar mycket djupare, tänkte mycket på vart jag är i mitt liv, vad som gör mig lycklig och jag är verkligen mycket mer tacksam över vad jag har, jämfört med innan jag trippade. Super härlig supstans, får mig att vilja utforska ännu mer med ännu högre doser.

Rekommenderas starkt! Om det är din första gång så är 25mg (1 tabbe) en väldigt bra början! Lätt att hantera, man är fortfarande "nykter" i skallen, man förstår liksom att man trippar. Verkar väldigt svårt att snea på denna substansen.
Citera
2017-06-21, 16:29
  #730
Medlem
200kgs avatar
Nu vart jag sugen på denna otroligt mycket efter det jag har läst, jag tog mycket 4-aco-dmt när det fanns tillgängligt och den var minst sagt fantastisk för min del. Vad jag har förstått så är det i princip inga mindfucks på denna? Ett minus för min del då jag tycker det ska höra till liksom. Hade tänkt köra på midsommar men nu idag har jag käkat 4-5st flurazepam eller vad dom nu heter på 4mg och har förstått att det är lång halveringstid på dem så låt oss säga att jag beställer 4-aco-met och kör på midsommar, på fredag dvs. Kan det bli så att bensona förstör effekten totalt även om jag inte tar några fler nu? Kanske ALD-52 eller ETH-LAD skulle passa bättre om jag vill ha något relativt intensivt? Pratar inte tripp på 20g svamp eller massor DMT direkt, tror ni förstår hur jag menar. Men med tanke på namnet och molekylen ser aco-met lockande ut.

Vad säger ni flashback? PMa mig gärna om det finns nya shoppar som erbjuder postförskott om jag missat något utöver dom vanliga som "alltid" har funnits där. Vet inte om det är tillåtet att skriva så, men om det inte är det så ursäkta mig.
Citera
2017-06-24, 10:05
  #731
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
text.
Förövrigt undrar jag som en del skriver att man inte är så mindfucked, eller snarare man är rätt medveten i hjärnan? Jag befinner mig på en plats där man inte kan bete sig hur som helst precis. Hehe.
Citera
2017-06-24, 22:55
  #732
Medlem
NioLivs avatar
Tycker denna va ganska meningslös, händer inte mycket i skallen men med Cannabis blir det lite roligare. Har tagit ~85mg som mest, euforin var helt ok men det känns som man aldrig riktigt kommer iväg. Och dessutom mådde jag ganska illa 2-3 timmar och brukar oftast inte må illa på trippar.
Men men kul å testa men kommer nog inte köpa nå mer...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback