Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-25, 04:21
  #1
Medlem
Mullemecks avatar
Någon som testat 4-ACO-MET som prisman fått in?
Skulle gjärna vilja veta hur ruset är och vilka doseringarna är.

läste denhär och tyckte det lät som en "mer chill" variant av 4-ho-met fast håller i längre, tacksam för svar
Citera
2010-07-25, 09:40
  #2
Medlem
Sandozs avatar
Prisman sålde det en kort period förra våren, men det finns ju inte mycket information på FB. Jag hann aldrig införskaffa något då men nu är det beställt. Det ska onekligen bli intressant att se om man märker av några skillnader mellan denna och 4-HO-MET.

Citat:
Ursprungligen postat av lohe
Aco-met känns betydligt seriösare på ett för mig positivt sätt. Visst har de i princip väldigt mycket gemensamt, men vissa egenskaper hos aco-met har jag alltid kommit att längta tillbaka till av någon anledning. Till exempel att vara ute och gå runt bland en massa främlingar verkar innebära nästan outhärdlig paranoia som ändå alltid utvecklas till trippens höjdpunkt, något som jag inte ännu upplevt med ho-met. Även musik är en helt annan historia när man tagit aco-met, för den verkar då kunna påverka en väldigt djupt, allt från att ena stunden nästan strypa en till döds, så att säga, till att sedan frambringa några av de mest euforiska stunderna i ens liv. Däremot orkar jag knappast lyssna på musik med ho-met.

Dessa exempel handlar om diverse ho- och aco-metupplevelser med nästintill samma dosering, administrationssätt och situation varje gång.


Citat:
Ursprungligen postat av gyron1986
Jag fick ju hem mitt aco-met från prisman i fredags!! Jag och 4 kompisar trippade på det i fredags också.
På oss 5 hade aco likandana effekter som homet.
Det var grymt bra rekommenderas!

Tripprapport på 4-AcO-MET:
__________________
Senast redigerad av Sandoz 2010-07-25 kl. 10:02.
Citera
2010-07-25, 13:03
  #3
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Verkar onekligen väldigt intressant! Väntar med spänning på mer information

EDIT: dosage for 4 aco met is 20 to 30 mg, I only tried 25 mg 2 times, but it seems to be a good dosage. Lyckades jag nosa fram på bluelight

I tried 4-aco-met a few days ago, although i'm not sure if it was 4-aco-met, could've been 4-ho-met, since it was very similar. 20mg was rather big dose for this chem, perhaps I had the HCl salt.. It felt like supercharged 4-ho-met, quicker and more intense. ~5mg intravenously was amazing, DMT-like visuals and wonderful euphoria. Shoot, wait 7 seconds -> bliss. I found my new favourite. I should be getting 500mg more soon, can't wait! I'd like to try 4-aco-dmt for comparison.

Nu blir jag sjukt sugen!
__________________
Senast redigerad av kamouflagekorv 2010-07-25 kl. 13:12. Anledning: b
Citera
2010-07-25, 13:14
  #4
Medlem
Shine_s avatar
4-aco-dmt och 4-aco-det är ju ytterst trevliga substanser så det bådar ju gott.
Vad har den för legat status för tillfället?
Citera
2010-07-25, 14:38
  #5
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
4-aco-dmt och 4-aco-det är ju ytterst trevliga substanser så det bådar ju gott.
Vad har den för legat status för tillfället?
vad aco-met har för status? laglig i guess då prisman är inrikes och vad jag vet än så länge bara sålt lagliga substanser
Citera
2010-07-25, 14:44
  #6
Medlem
datajesuss avatar
hur står sig dessa i relation till dmt/2c-i/2c-b osv? hur pass potent är det och hur noga är doseringen? som många förmodligen förstår så är det lite lurigt att dosera i mg-skalan utan labvågar osv.
Citera
2010-07-25, 15:02
  #7
Medlem
CamCameos avatar
Intressant.
Men borde den inte bara konvertera till 4-ho-MET i magsäcken?
På samma sätt som det förhåller sig med 4-aco-DMT.
Citera
2010-07-25, 17:28
  #8
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Intressant.
Men borde den inte bara konvertera till 4-ho-MET i magsäcken?
På samma sätt som det förhåller sig med 4-aco-DMT.

inte insatt alls gällande sånt, men borde det inte ge samma effekt då? vad jag läst så är ju 4-ho-met och 4-aco-met inte lika men skillnaden är helt klart märkbara
Citera
2010-07-25, 18:39
  #9
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Intressant.
Men borde den inte bara konvertera till 4-ho-MET i magsäcken?
På samma sätt som det förhåller sig med 4-aco-DMT.

Jovisst, rent farmakologiskt bör det inte innebära några skillnader men om jag jämför 4-HO-DMT, som jag visserligen aldrig intagit i ren form, med 4-AcO-DMT så tycker jag att sistnämnda ger ett påtagligt mjukare och mer förfinat rus. Det kan naturligtvis vara ren inbillning, eller kanske bero på andra ämnen i svampen, men förmodligen är det kopplat till hur resan tar sin början.

Jag tror nämligen att jag tycker psilacetin känns renare än psilocin som en följd av just deacetyliseringen i kroppen. Påslaget utmärks, för min del, av ett vänskapligt, nästan kalmerande, välkomnande. Detta även vid nasalt intag. Svampen däremot kan i början vara ryckig och ogästvänlig, enligt mig.

Jag hoppas att inledningen kommer vara lika behagfull på 4-AcO-MET. Påslaget är ju extremt snabbt på metocin, och långsammare är det ju nästan garanterat. Förhoppningsvis känns detta ämne lite klarare också, jag upplever dessvärre 4-HO-MET som ganska smutsigt.
__________________
Senast redigerad av Sandoz 2010-07-25 kl. 18:54.
Citera
2010-07-25, 19:54
  #10
Avstängd
Har lagt beställningar, väntar bara på min valuta ska komma in så är det köpt.
Fridens
Citera
2010-07-26, 02:59
  #11
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampenmushimushi
Har lagt beställningar, väntar bara på min valuta ska komma in så är det köpt.
Fridens
najs,najs drar nog själv en beställning i veckan om allt går som planerat och jag får mina cishcash på tisdag.

Måste ju värma upp inför svampsesongen
Citera
2010-08-02, 06:55
  #12
Medlem
Mullemecks avatar
paket påväg får väll testa till helgen hoppas jag, kmr ju såklart med rapport
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback