• 1
  • 2
2013-10-14, 13:52
Medlem
Måste ha ett norskt personnummer/d-nummer för att få öppna konto i lusekofteland.
Citera
2013-10-14, 14:17
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin899
Har prövat ica banken, danskebank,länsförsäkringar bank, swedbank men fått nej
Man borde bojkotta de bankerna. Vill de inte låna ut pengar till dig så är det en sak men att vägra låta dig öppna ett konto för att du har betalningsanmärkning luktar Nordkorea.
Citera
2013-10-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin899
Hej undrar om det finns någon bank där man kan öppna konto fast man har skulder hos kronofogden?
Har idag marginalen bank men är inte det minsta nöjd med den banken. Bara strul och dåligt bemötande.
Jag är bara ute efter att öppna ett konto där jag kan ha mina pengar från lön osv, och ett kort så jag kan få ut mina pengar alltså ingen kredit eller liknande.

Mvh Robin

http://bankforsakring.konsumenternas...tt-till-konto/

Denna länk kanske hjälper dig....
Citera
2013-10-15, 07:15
Medlem
Jag har bra erfarenheter av Handelsbanken när det gäller såna här ärenden. Enda "haken" var att de ville se ett kontinuerliga inkomster i några månader innan de gav ut uttagskort/internetbank.

Internetbank = gratis
Kortavgift = samma som alla andra typ.
Hanterar kontanter.
Bra service trots att man bara är en liten skitkund.
Citera
2013-10-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Jag har bra erfarenheter av Handelsbanken när det gäller såna här ärenden. Enda "haken" var att de ville se ett kontinuerliga inkomster i några månader innan de gav ut uttagskort/internetbank.

Internetbank = gratis
Kortavgift = samma som alla andra typ.
Hanterar kontanter.
Bra service trots att man bara är en liten skitkund.

Har själv haft Handelsbanken och kan säga dig - det är den värsta banken jag någonsin haft...

// Rickoow
Citera
2013-10-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickoow
Har själv haft Handelsbanken och kan säga dig - det är den värsta banken jag någonsin haft...

// Rickoow

Utveckla det gärna.....
har själv haft handelsbanken i väldigt många år och trots att jag bara är en "liten skitkund" får jag toppenservice alla gånger jag behöver deras service...
Citera
2013-10-15, 12:28
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Antar att det inte är kontot de sagt nej till, utan att du vill ha ett bankkort? Gå till en bank med kontanthantering, t.ex. Forex och öppna ett privatkonto där. Då kan du få din lön dit, betala dina räkningar i internetbanken och ta ut kontanter hos dem när du behöver. Något bankkort lär du dessvärre inte få med betalningsanmärkning.
Citera
2014-07-02, 14:41
Medlem
sputnik2011s avatar
Enligt lagen så kan inte en bank neka dig ett lönekonto.
Du kan överklaga ett sådant beslut.

När jag var yngre så hade jag en betalningsanmärkning och gick till Swedbank för öppna ett konto.
Dom sa nej, då sa jag att dom inte kunde neka mig ett lönekonto enligt lag.
Då gick hon iväg och kom tillbaks, vet inte vem hon prata med.
Fick ett lönekonto.

Nästa gång så gör du en anmälan eller påtalar att det är din rättighet.
Citera
2014-07-06, 02:13
Medlem
SassiKnapps avatar
Skandiabanken FÅR/KANdu öppna konto direkt över nätet !

Riktigt bra du får kort också. Inga problem med BETANMÄRKNINGAR

Så prova där kan lova att du kommer att lyckas !

Har också haft marginalen bank tidigare, skit bank så fort det kom in pengar så ville dem ha kvitto på vart pengarna kom ifrån osv..

Otroligt
Citera
2014-07-06, 04:44
Medlem
elastikmandens avatar
Inte för att jag vill göra reklam för någonting (!) Men ring till Bluestep och prata med dem. Även om du kanske inte har ett bank id, så kan du kanske få ett kort, öppna ett konto där din lön kommer in.

http://www.bluestep.se/oppna-sparkon...itimation.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in