• 1
  • 2
2013-10-14, 12:47
Medlem
Hej undrar om det finns någon bank där man kan öppna konto fast man har skulder hos kronofogden?
Har idag marginalen bank men är inte det minsta nöjd med den banken. Bara strul och dåligt bemötande.
Jag är bara ute efter att öppna ett konto där jag kan ha mina pengar från lön osv, och ett kort så jag kan få ut mina pengar alltså ingen kredit eller liknande.

Mvh Robin
Citera
2013-10-14, 12:49
Medlem
Svizzeras avatar
Prova med ett bankkonto i Norge.
Citera
2013-10-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Prova med ett bankkonto i Norge.

funkar det om man är svensk medborgare?
Citera
2013-10-14, 12:50
Medlem
Svizzeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin899
funkar det om man är svensk medborgare?

Varför skulle det inte fungera?
Citera
2013-10-14, 12:55
Medlem
Nej, det blir bara krångligt om du ska ha konto i Norge (rekommenderar jag VERKLIGEN inte)...

Har du testat hos ICA Banken?
Det är en bra bank, billigt är det också, och bra - trevligt bemötande.
Men observera att de är inte hur snälla som helst mot skuldsatta, men det är väl värt ett försök?

// Rickoow
Citera
2013-10-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickoow
Nej, det blir bara krångligt om du ska ha konto i Norge (rekommenderar jag VERKLIGEN inte)...

Men observera att de är inte hur snälla som helst mot skuldsatta, men det är väl värt ett försök?

// Rickoow

Har prövat ica banken, danskebank,länsförsäkringar bank, swedbank men fått nej
Citera
2013-10-14, 12:56
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Hej undrar om det finns någon bank där man kan öppna konto fast man har skulder hos kronofogden?
Har idag marginalen bank men är inte det minsta nöjd med den banken. Bara strul och dåligt bemötande.
Jag är bara ute efter att öppna ett konto där jag kan ha mina pengar från lön osv, och ett kort så jag kan få ut mina pengar alltså ingen kredit eller liknande.

Mvh Robin
Menar du att du inte skulle få öppna konto i en svensk bank? Kan du bara visa att du har en lön som kommer in så tror jag def. att det inte är något problem. Jag har ett par bekanta som fick konto hos Swedbank direkt. Då gjorde de def. inte någon sökning efter betalningsanmärkningar. Jag undrar om de inte endast gör det nör du söker krediter osv. Ja, så länge du inte har skulder till banken ifråga givetvis.

Edit:
Såg nu att du redan provat hos Swedbank. :/
Citera
2013-10-14, 12:59
Medlem
Svizzeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickoow

// Rickoow
`

Särskilt om man har skulder (vilket TS har) så rekommenderas det att ha sina konton utomlands. Det blir mycket svårare om inte omöjligt för kronofogden att ta några pengar då, men du måste givetvis ange dessa konton när man undersöker vad gäldenären har för tillgångar.

I dagsläget finns inte många skäl att ha konto hos svensk bank. Usel service, otrevlig och okunnig personal etc. etc. Möjligen finns det ett fåtal undantag, men de är inte många.
Citera
2013-10-14, 13:01
Medlem
Citat:
`

Särskilt om man har skulder (vilket TS har) så rekommenderas det att ha sina konton utomlands. Det blir mycket svårare om inte omöjligt för kronofogden att ta några pengar då, men du måste givetvis ange dessa konton när man undersöker vad gäldenären har för tillgångar.

I dagsläget finns inte många skäl att ha konto hos svensk bank. Usel service, otrevlig och okunnig personal etc. etc. Möjligen finns det ett fåtal undantag, men de är inte många.

Men att öppna konto med betalningsskulder/anmärkningar är inte så svårt hos ICA Banken i allafall. Vore praktiskt lättare att ha konto i Sverige, och ifall något skulle strula till sig.
ICA Banken tar endast 20 kr per månad, och det är bra ränta på sparkonton, med fria uttag, och så får man en bra service med på köpet, samt en mycket snygg internetbank.
Citera
2013-10-14, 13:30
Medlem
Citat:
`

Tips på några bra banker i Norge samt hur man går tillväga för att öppna konto i norge?
Citera
2013-10-14, 13:39
Medlem
Fettokisses avatar
Citat:
Tips på några bra banker i Norge samt hur man går tillväga för att öppna konto i norge?
Vet inte hur man går tillväga från Sverige, men detta är de jag vet om iaf:
DNB
Nordea
Sparebank 1
Sparebanken vest
Swedbank
Storebrand

Finns helt säkert en hel del till, men dessa är de enda jag vet om på rak arm. Ett tipps är att googla på norska banker, de flesta bankers sidor har god information om det mesta. Går såklart även att kontakta dem via e-post/telefon.
Citera
2013-10-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokisse
Vet inte hur man går tillväga från Sverige, men detta är de jag vet om iaf:
DNB
Nordea
Sparebank 1
Sparebanken vest
Swedbank
Storebrand

Finns helt säkert en hel del till, men dessa är de enda jag vet om på rak arm. Ett tipps är att googla på norska banker, de flesta bankers sidor har god information om det mesta. Går såklart även att kontakta dem via e-post/telefon.

Är tveksam om det går att öppna konto i norsk bank om man är skriven i sverige men får väl kolla det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in