Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-14, 05:04
  #1
Medlem
Det finns journalfilmer från Auschwitz.

Det finns judar som har blivit alkoholister pga traumatiska upplevelser i föreintelselägren (t.ex. Cordelia Edvardson).

Röda Korset (Korset - som i kristendom)kan vittna om att de 1945 vårdade undernärda och underviktiga judar som varit lägerfångar.

Det finns nazister som flydde och antog nya identiteter så fort Hitler begick självmord - varför gjorde de det? Vad var det nazisterna visste att de skulle bli anklagade för, som inte hade hänt?

Ifall nazisterna inte försökte mörda judarna i lägren så borde de väl ha haft bevis för att dessa judar fortfarande levde? Eller råkade de bara "tappa bort" sex miljoner människor, och insåg att omvärlden skulle tolka detta som mord?



Att säga att förintelsen är påhittad för att de amerikanska judarna försökte hjälpa sina europeiska diton är ett skitargument. Ifall något liknande hände europeerna i Mellanöstern, så skulle ni stå först i ledet för att hjälpa dem. Och skulle ni i så fall hjälpa dem för att ni hade en dold agenda att ta över världen och inrätta 1984-samhällen? Knappast. Att undsätta sina medmänniskor är på intet vis synonymt med att ljuga.

Att någon forskare har teorier om varför förintelsen skulle kunna vara påhittad betyder inte att den faktiskt är påhittad.

En sak är alla vi FB-nationalister överens om: muslimerna stöttade Hitler. Själv menar jag att muslimerna hjälpte Hitler att ha ihjäl judarna. Men ni nationalister och islammotståndare som menar att förintelsen inte ägde rum - vad exakt är det ni påstår att muslimerna hjälpte Hitler med? Hur kan ni använda muslimernas samarbete med Hitler som argument mot antirasisternas vurmande för islam, om ni nu inte tror att Hitler försökte utrota judarna?

Vad baserar ni er teori på? Och varför hatar ni judar?
2013-10-14, 06:52
  #2
Medlem
Självklart har ingen bevis på att det inte inträffade, då det i allra högsta grad inträffade.
2013-10-14, 06:54
  #3
Medlem
hundsatans avatar
Att judar ännu existerar?
2013-10-14, 07:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundsatan
Att judar ännu existerar?

Jag utgår ifrån att du antingen inte har någon koll på vad benämningen "förintelsen" syftar på, eller att du lider av riktigt dåligt humorsinne.
2013-10-14, 07:25
  #5
Medlem
Tony Cliftons avatar
Historia --> Revisionism
/Moderator
2013-10-14, 07:27
  #6
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det finns journalfilmer från Auschwitz.

Det finns judar som har blivit alkoholister pga traumatiska upplevelser i föreintelselägren (t.ex. Cordelia Edvardson).

Röda Korset (Korset - som i kristendom)kan vittna om att de 1945 vårdade undernärda och underviktiga judar som varit lägerfångar.

Det finns nazister som flydde och antog nya identiteter så fort Hitler begick självmord - varför gjorde de det? Vad var det nazisterna visste att de skulle bli anklagade för, som inte hade hänt?

Ifall nazisterna inte försökte mörda judarna i lägren så borde de väl ha haft bevis för att dessa judar fortfarande levde? Eller råkade de bara "tappa bort" sex miljoner människor, och insåg att omvärlden skulle tolka detta som mord?



Att säga att förintelsen är påhittad för att de amerikanska judarna försökte hjälpa sina europeiska diton är ett skitargument. Ifall något liknande hände europeerna i Mellanöstern, så skulle ni stå först i ledet för att hjälpa dem. Och skulle ni i så fall hjälpa dem för att ni hade en dold agenda att ta över världen och inrätta 1984-samhällen? Knappast. Att undsätta sina medmänniskor är på intet vis synonymt med att ljuga.

Att någon forskare har teorier om varför förintelsen skulle kunna vara påhittad betyder inte att den faktiskt är påhittad.

En sak är alla vi FB-nationalister överens om: muslimerna stöttade Hitler. Själv menar jag att muslimerna hjälpte Hitler att ha ihjäl judarna. Men ni nationalister och islammotståndare som menar att förintelsen inte ägde rum - vad exakt är det ni påstår att muslimerna hjälpte Hitler med? Hur kan ni använda muslimernas samarbete med Hitler som argument mot antirasisternas vurmande för islam, om ni nu inte tror att Hitler försökte utrota judarna?

Vad baserar ni er teori på? Och varför hatar ni judar?

Du får nog mer (och "bättre") svar i revisionismforumet.
2013-10-14, 07:39
  #7
Medlem
hundsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag utgår ifrån att du antingen inte har någon koll på vad benämningen "förintelsen" syftar på, eller att du lider av riktigt dåligt humorsinne.

Nja, mera att vara sarkastisk över det absura påståendet att förneka föintelsen.
2013-10-14, 09:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det finns journalfilmer från Auschwitz.

De visar dock -- Såvitt jag vet, åtminstone -- ingen "Förintelse".

Citat:
Det finns judar som har blivit alkoholister pga traumatiska upplevelser i föreintelselägren (t.ex. Cordelia Edvardson).

Det finns även miljoner tyskar, fransmän, polacker, ryssar och anglosaxare som blivit alkoholister på grund av sina hemska upplevelser under kriget.

Citat:
Röda Korset (Korset - som i kristendom)kan vittna om att de 1945 vårdade undernärda och underviktiga judar som varit lägerfångar.

Ingen seriös "revisionist" förnekar att judarna blev undernärda när mattransporterna till lägren bröt ihop under krigets sista månader (bland annat på grund av att anglosaxarna hade bombat sönder järnvägarna). Det är väl känt att tiotusentals människor omkom på grund av detta, inte minst för att de allierade och den judiska lobbyn var snabba att slå mynt av detta i sin propaganda. Du känner däremot förmodligen inte till att även miljoner tyskar svalt ihjäl på grund av de allierades ofullständigt implementerade Morgenthau-plan, som syftade till att för all framtid ödelägga Tysklands ekonomi, mörda en hög procentandel av dess befolkning och reducera resten till slaveriets stånd:

http://www.serendipity.li/hr/revcrimes.html

Citat:
Det finns nazister som flydde och antog nya identiteter så fort Hitler begick självmord - varför gjorde de det? Vad var det nazisterna visste att de skulle bli anklagade för, som inte hade hänt?

Den "Förintelse" som den anglosaxiska pressen flera år innan man hittade några "Förintelseläger" i Polen ropade ut från taken? Redan 1942-43 publicerades ju hyllmeter med greuelpropaganda om judar som blev elektrifierade, gasade, vakuumtorkade med mera. Ofta nämndes märkligt nog just siffran "sex miljoner" också; en spådom som slog in?

http://winstonsmithministryoftruth.b...-prior-to.html

Citat:
Ifall nazisterna inte försökte mörda judarna i lägren så borde de väl ha haft bevis för att dessa judar fortfarande levde? Eller råkade de bara "tappa bort" sex miljoner människor, och insåg att omvärlden skulle tolka detta som mord?

Tja, amerikanerna skall ju enligt vissa uppgifter ha lyckats "tappa bort" bland annat cirka en miljon tyska krigsfångar efter kriget som än idag ingen vet -- Och nästan ingen vill veta -- vart de tog vägen:

http://vho.org/GB/Journals/JHR/10/2/Ward227-231.html

Annars är det ju som sagt litet märkligt att "initierade källor" i pressen kunde veta fler år i förväg att det skulle komma att bli just "sex miljoner" judar som skulle saknas efter kriget . . .

Citat:
En sak är alla vi FB-nationalister överens om: muslimerna stöttade Hitler. Själv menar jag att muslimerna hjälpte Hitler att ha ihjäl judarna. Men ni nationalister och islammotståndare som menar att förintelsen inte ägde rum - vad exakt är det ni påstår att muslimerna hjälpte Hitler med? Hur kan ni använda muslimernas samarbete med Hitler som argument mot antirasisternas vurmande för islam, om ni nu inte tror att Hitler försökte utrota judarna?

Hitler och muselmanerna samarbetade förstås för att deras gemensamma fiende var det brittiska världsriket, som ockuperade de senares land och som bäst försökte bomba de förras till småsmulor. Deras intressen sammanföll, åtminstone på kort sikt, precis som var fallet till exempel med Tyskland och Finland (som båda hade Sovjetunionen som ärkefiende). Därför stödde Hitler bland annat det arabiska upproret mot britternas imperialism i Irak, dit han sände tyska militära rådgivare för att hjälpa rebellerna:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-I...s_intervention

Doktor Fritz Grobba, som spelade en nyckelroll i dessa sammanhang, har för övrigt skrivit en ganska intressant memoarbok om den tyska Mellanöstern-politiken under kriget; tyvärr tycks den numera vara mycket svåråtkomlig, även Google ger få träffar:

http://libris.kb.se/bib/1205405;jses...2248762BA3C8F7

Citat:
Och varför hatar ni judar?

Själv hatar jag ingen, inte heller "judar" i den meningen att jag skulle ha något emot enskilda judar bara för att de är judar. Däremot ser jag den organiserade judenheten som ett skadligt element i vårt politiska, ekonomiska och kulturella liv. Angående detta finns det en djupgående litteratur; den bästa introduktion torde vara doktor McDonalds mycket väl underbyggda trilogi om "Kritikkulturen", varav författaren tillhandahåller utvalda godbitar på sin hemsida:

http://www.kevinmacdonald.net/books.htm

Detta har dock ingenting att göra med mina "kätterska" åsikter om "Förintelsen". (Som jag för övrigt inte alls "förnekar"; jag anser det ganska troligt att ett större antal judar dödades, även om jag också vill mena att såväl antalet som detaljerna har blivit groteskt överdrivna i efterhand av propagandan.) Där är det rent sanningssökande som driver mig, inte någon antipati mot den ena eller andra gruppen. Skulle jag gå på vad jag på rent personliga grunder "borde" tycka så skulle jag snarare stämma in i den antityska klagokören . . . Men det är en annan historia.
__________________
Senast redigerad av Menschenkind 2013-10-14 kl. 09:52.
2013-10-14, 10:15
  #9
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Ofta nämndes märkligt nog just siffran "sex miljoner" också; en spådom som slog in?
Hur ofta då?
Hur ofta nämndes andra siffror?

Vad du gör nu är precis samma 'grej' som tidningarna gör när en apa eller dyligt tippat rätt på vädret eller något resultat i en VM-tävling.
Alla apor som inte tippade rätt struntar man i att redovisa.

/VV
2013-10-14, 14:41
  #10
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det finns journalfilmer från Auschwitz.
Det finns journalfilmer även från andra läger, som inte hävdas varit förintelseläger. Ingendera visar hur man massmördar människor med gaskammare.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det finns judar som har blivit alkoholister pga traumatiska upplevelser i föreintelselägren (t.ex. Cordelia Edvardson).
Det finns människor som blivit alkoholister pga traumatiska upplevelser i barndomen, som att deras pappa slog deras mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Röda Korset (Korset - som i kristendom)kan vittna om att de 1945 vårdade undernärda och underviktiga judar som varit lägerfångar.
Tyskland har problemet att landets matproduktion är lägre än dess konsumtion, man är beroende av matimport för att folket inte ska svälta. Och rent naturligt så upprättade Tysklands fiender en handelsblockad mot landet under både första och andra världskriget.
Detta var ett stort skäl till att Hitler ville ha "lebensraum" i öst.

Delar man sedan in folket i fyra grupper i form av soldater, arbetare, övrig civilbefolking och lägerfångar och sedan inser att maten inte räcker till alla utan vissa måste prioriteras, så blir det inte så svårt att räkna ut vem som är den som först får gå hungrig.
Detta problem blev naturligtvis extremt mycket värre mot slutet för Tyskland, allteftersom man förlorade ockuperad mark som man tidigare stulit mat ifrån (svälten i Holland under tysk ockupation pga att tyskarna tog maten handlade inte om att tyskarna var elaka mot holländarna, utan om att man behövde den för att undvika svält i Tyskland).

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det finns nazister som flydde och antog nya identiteter så fort Hitler begick självmord - varför gjorde de det? Vad var det nazisterna visste att de skulle bli anklagade för, som inte hade hänt?
Naturligtvis ville de inte vara kvar då de visste att de skulle dömas och bli bestraffade.
Nurnberg-rättegångarna handlade trots allt inte om förintelsen egentligen då alla som var kopplade till den redan var döda.

De som dömdes var de som inte hade någon koppling till detta och som inte brutit mot några då existerande lagar.
Istället skrev de allierade egna lagar strax innan rättegångarna just för att döma dessa hemska tyska nazister för saker som "aggressionskrig" och liknande.
Saker som t ex de sovjetiska representanterna som satt som domare istället för åtalade var heeelt oskyldiga till.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ifall nazisterna inte försökte mörda judarna i lägren så borde de väl ha haft bevis för att dessa judar fortfarande levde? Eller råkade de bara "tappa bort" sex miljoner människor, och insåg att omvärlden skulle tolka detta som mord?
Fast hur har man kommit fram till siffran sex miljoner?
Borde det inte vara de som hävdar den siffran som borde ha beviskraven på sig?

Om jag hävdar att du har slarvat bort 10 miljarder, hur ska du visa på att du inte har slarvat bort dem om du inte har dem?
Är det inte jag som först måste visa på att du faktiskt haft dessa 10 miljarder?


Den tyska administrationen brakade ihop totalt mot slutet av kriget, den tyska staten mer eller mindre upphörde att existera (något amerikanarna nyttjade och behandlade kapitulerade tyska soldater efter ett visst datum på ett sätt som inte är förenligt med konventionerna genom att hävda att de inte var legitima kombatanter eftersom de inte företrädde någon stat) och dokumentation och annat blev svårt och mycket förstördes genom bränder, bombningar och ren stöld och vandalism.
Kom ihåg att samtliga dessa förintelseläger av någon anledning fanns på det som blev sovjetockuperat territorium.

Vad man i princip har gjort med siffran sex miljoner är att ha räknat på judar som fanns innan kriget och sedan efter kriget räknat hur många som fanns kvar.
Men då missar man de som flytt, som undkommit genom att ändra identitet osv. Man släppte ut dem ur lägren (naturligtvis), man vårdade de som var sjuka eller svårt undernärda och det fanns då en mängd "displaced persons", tillsammans med de icke-judar som flytt av andra skäl från sina hem.
Många judar som varit gömda kunde då komma fram, och räkningen av dessa var svårt och många emigrerade till olika länder, och uppdelningen mellan de fyra ockupationsmakterna gjorde att dokumentering hade en hel del problem.


Och att dödssiffrorna var höga var heller inte det något som var unikt för just judarna.
Tyska fångläger för ryska krigsfångar var också hemska platser, trots att de inte var förintelseläger, och man räknade med att hälften av de som hamnade där dog.
För tyska soldater i ryska fångläger var det ofta ännu värre, och jag har för mig dödssiffrorna för tyska soldater som kapitulerade i Stalingrad var nåt i stil med 95%.
2013-10-14, 19:27
  #11
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Och att dödssiffrorna var höga var heller inte det något som var unikt för just judarna.
Tyska fångläger för ryska krigsfångar var också hemska platser, trots att de inte var förintelseläger, och man räknade med att hälften av de som hamnade där dog.
För tyska soldater i ryska fångläger var det ofta ännu värre, och jag har för mig dödssiffrorna för tyska soldater som kapitulerade i Stalingrad var nåt i stil med 95%.

Om du jämför dödligheten bland norska judar i läger som var i det närmaste 100% och med andra norrmän i andra koncentrationsläger kommer du nog till en helt annan slutsats.

http://www.digitaltmuseum.se/things/...PS13340A?pos=4
2013-10-14, 19:46
  #12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hur ofta då?
Hur ofta nämndes andra siffror?

Vad du gör nu är precis samma 'grej' som tidningarna gör när en apa eller dyligt tippat rätt på vädret eller något resultat i en VM-tävling.
Alla apor som inte tippade rätt struntar man i att redovisa.

/VV

Fast siffran "6 miljoner judar" som hotas har förekommit i ett otal artiklar sen 1869. Man kan nog lugnt utesluta slumpen, dessutom är siffran hämtad från kabbalan.

http://balder.org/judea/New-York-Tim...Since-1869.php
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2013-10-14 kl. 19:47. Anledning: Ord
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback